reklama
Pod koniec września ubiegłego roku pisaliśmy o wprowadzeniu nowej funkcji Messenger Day. Polacy testowali jako pierwsi. Między innymi to, czy spodoba nam się ten sposób komunikacji miało być jednym z czynników decydującym o wprowadzeniu opcji w innych krajach. Jak widać spotkała się ona z zainteresowaniem, ponieważ Facebook opublikował dziś informację o jej oficjalnym wprowadzeniu na skalę globalną. Funkcja Messenger Day została użyta już przez miliony użytkowników, którzy pokazali w ten sposób jak spędzają swój dzień czy to, jak się czują. Pozwala ona na udostępnianie zdjęć i filmów dla wszystkich znajomych, będących użytkownikami komunikatora. Jednogłośnie okrzyknięto, że jest bardzo zbliżona do Snapchat Stories. Dlaczego?
Jak działa Messenger Day?
Dla tych, którzy nie mieli okazji lub nie zdążyli przekonać siÄ™ o wadach i zaletach funkcji, przypomnijmy w jaki sposób dziaÅ‚a. Messenger Day, czyli dla polskich użytkowników “Mój dzieÅ„”, umożliwia dodawanie zdjęć, które podobnie jak w aplikacji z duszkiem, znikajÄ… po upÅ‚ywie 24 godzin. Aby rozpocząć jej użytkowanie przede wszystkim ważne, aby upewnić siÄ™, że posiadamy najnowszÄ… wersjÄ™ aplikacji – w przypadku mieszkaÅ„ców Polski, którzy od kilku miesiÄ™cy mieli możliwość skorzystania z tej opcji istnieje duże prawdopodobieÅ„stwo, że znaczna wiÄ™kszość zdążyÅ‚a już kilka razy zaktualizować aplikacjÄ™.
ZdjÄ™cia i filmy możemy udostÄ™pnić na dwa sposoby. Pierwszy to klikniÄ™cie w widoczne po otworzeniu Messengera podÅ›wietlone kółeczko , a drugi to widoczna powyżej konwersacji opcja “Dodaj do swojego dnia”. Możemy edytować treÅ›ci dodajÄ…c emotikonÄ™, napis lub po prostu rysujÄ…c. W przypadku udostÄ™pnienia w sekcji “Mój DzieÅ„” mamy możliwość wykluczenia wybranych osób tak, aby nie widziaÅ‚y naszych treÅ›ci (Dotknij ikony  -> Dotknij opcji Mój dzieÅ„ -> Dotknij pozycji Wszyscy oprócz -> OkreÅ›l, kto nie może zobaczyć Twojego dnia) lub wskazania tylko tych grupy i znajomych, którzy bÄ™dÄ… mieli w nie wglÄ…d (Dotknij ikony  -> Dotknij opcji Mój dzieÅ„ -> Dotknij pozycji Ustawienie niestandardowe -> OkreÅ›l, kto może zobaczyć Twój dzieÅ„). Po dodaniu multimediów bÄ™dÄ… one widoczne powyżej konwersacji na Messengerze, a my bÄ™dziemy mogli sprawdzić, kto je przeglÄ…da.
Innym sposobem na dodanie treÅ›ci do sekcji “Mój dzieÅ„”, który dziaÅ‚a z poziomu konwersacji, jest wybranie wysÅ‚anych przez nas treÅ›ci multimedialnych bezpoÅ›rednio z okna rozmowy. KlikajÄ…c na wysÅ‚ane zdjÄ™cie lub wideo zobaczymy opcjÄ™ “przeÅ›lij”, a w dalszej części “dodaj do Mój dzieÅ„”.
Niektórych użytkowników może drażnić podgląd aparatu w komunikatorze, ale możliwe jest jego usunięcie. Obraz nie jest rejestrowany dopóki nie wykonamy zdjęcia lub nie włączymy nagrywania filmu. Aby go wyłączyć należy wybrać ikonę z naszym zdjęciem profilowym w lewym górnym rogu ekranu, następnie pozycję Zdjęcia, filmy i ikony emoji i zmienić przełącznik Kamera na żywo.
Popularność na miarę Instagram Stories?
Od dziÅ› z funkcji mogÄ… korzystać wszyscy posiadacze Messengera na iOS i Android na caÅ‚ym Å›wiecie. Czy powtórzy ona sukces Instagrama? Przypomnijmu, że Stories zostaÅ‚o przyjÄ™ta dość sceptycznie, traktowano je jako kopiÄ™ aplikacji z duszkiem, a obecnie mówi siÄ™ o przenoszeniu siÄ™ ze Snapchata wÅ‚aÅ›nie na Instagram Stories, które w ciÄ…gu 25 tygodni zdobyÅ‚o 150 milionów użytkowników dziennie. Jak donosi TechCrunch, jest to podobna liczba jakÄ… Snapchat osiÄ…gnÄ…Å‚ w okolicach czerwcu 2016 roku. Czytamy też, że od sierpnia do wrzeÅ›nia ubiegÅ‚ego roku liczba unikalnych widzów aplikacji zmniejszyÅ‚a siÄ™ o 40 procent. Pojawia się również przykÅ‚ad Hanny Stocking, modelki i osobowoÅ›ci internetowej, którÄ… obserwuje na Instagramie 5,3 miliona użytkowników. W przedziale sierpieÅ„ 2016 – styczeÅ„ 2017 liczba jej wyÅ›wietleÅ„ na Snapchacie spadÅ‚a z 150 tysiÄ™cy na 90 tysiÄ™cy. Co ciekawe, w tym samym czasie liczba jej fanów na innych platformach takich jak YouTube czy Instagram wzrosÅ‚a z 1,2 miliona na 4,3 miliony.
Wielu korzystajÄ…cych z aplikacji influencerów, publikuje treÅ›ci jednoczeÅ›nie na obu platformach. ChcÄ… oni trafić do jak najwiÄ™kszej rzeszy odbiorców, a obecnie wydaje siÄ™, że sÄ… oni jeszcze w fazie rozproszenia pomiÄ™dzy tymi dwoma aplikacjami. Instagram zyskuje faktem, że wielu użytkowników korzystaÅ‚o z niego już wczeÅ›niej i nie muszÄ… oni tworzyć dodatkowego konta czy opuszczać aplikacji, by poÅ‚Ä…czyć dodawanie zdjęć “na staÅ‚e” i sekcjÄ™ Stories, z której treÅ›ci znikajÄ… po upÅ‚ywie doby. Teraz do tego duetu potencjalnie doÅ‚Ä…czyÅ‚ Messenger, ale trudno jednoznacznie okreÅ›lić jego potencjaÅ‚ marketingowy. Widok treÅ›ci w obrÄ™bie komunikatora publikowanych przez osoby, które sÄ… naszymi znajomymi utrudnia liderom opinii dostanie siÄ™ do szerszej grupy odbiorów. Messenger Day zyskuje na umiejscowieniu w komunikatorze, z którego codziennie korzysta wiÄ™kszość użytkowników internetu, ale wydaje siÄ™ przy tym być opcjÄ… bardziej użytecznÄ… do komunikacja wewnÄ™trznej, pozwalajÄ…cÄ… na oglÄ…danie treÅ›ci osób, których profili nie obserwujemy w social media, a którzy sÄ… w gronie naszych znajomych na Facebooku. Czy taka opcja siÄ™ sprawdzi? Czy i jak wykorzystajÄ… jÄ… zagraniczni influencerzy? Z pewnoÅ›ciÄ… już wkrótce pojawiÄ… siÄ™ pierwsze statystyki na temat ogólnego użytkowania i wówczas przekonamy siÄ™, czy internauci pokochali Messenger Day.