X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Ile czasu poświęcamy w ciągu naszego życia na social media?

Zastanawialiście się kiedyś, ile czasu zajmuje przeglądanie Facebooka, dodawanie zdjęć na Instagrama i nagrywanie na Snapchata w perspektywie całego naszego życia? Spieszymy z odpowiedzią.

Ile czasu poświęcamy w ciągu naszego życia na social media?fot. mediakix.com

reklama


Odpisanie na wiadomość na Facebooku, dodanie zdjęcia na Instagrama, obejrzenie daly vloga ulubionego youtubera czy nagranie Snapa to aktywności, które wielu z nas podejmuje każdego dnia. Stało się to dla nas naturalne, gdyż media społecznościowe są obecnie jednym z ważniejszych kanałów komunikacji między ludźmi. Dlatego też wciąż zyskują na popularności – zwiększa się nie tylko liczba ich użytkowników, ale i czas poświęcany na portale i serwisy społecznościowe. Jednak czy kiedykolwiek zastanawialiśmy się, ile czasu w ciągu naszego życia przeznaczamy na scrollwanie Facebooka, lajkowanie postów i internetowe konwersacje?

Jak sprawdziła amerykańska agencja marketingowa Mediakix, przeciętny człowiek poświęca na media społecznościowe ponad 5 lat swojego życia. Skąd ten wynik? Wykorzystano dane comScore za rok 2016 oraz informacje udostępniane bezpośrednio przez portale społecznościowe. Przyjęto, że średni czas naszego życia to 79 lat. Dla danych na temat social media brano pod uwagę okres od 13 do 79 roku życia, czyli 66 lat, gdy możemy korzystac z portali społecznościowych. Dla pozostałych czynności przyjęto pełny okres 79 lat. Z badań wynika, że średni czas spędzany dziennie na poszczególnych portalach społecznościowych to 40 minut na YouTube, 35 minut na Facebooku, 25 minut na Snapchacie, 15 minut na Instagramie oraz minutę na Twitterze. Same produkty Facebooka, czyli portal oraz Instagram to w sumie 50 minut.

fot. mediakix.com

fot. mediakix.com

W następnej kolejności przeliczono dane na temat poszczególnych mediów w stosunku do całego życia. Ustalono, że YouTube “zabiera” nam 1 rok i 10 miesięcy, Facebook 1 rok i 7 miesięcy, Snapchat 1 rok i 2 miesiące, Instagram 8 miesięcy, a Twitter 18 dni. W sumie, użytkownik korzystający z wszystkich tych platform poświęca na nie 5 lat i 4 miesiące w ciągu swojego życia.

fot. mediakix.com

fot. mediakix.com

Inne aktywności

Jak w zestawieniu z innymi codziennymi czynnościami wygląda aktywność w mediach społecznościowych? Według badania social media wyprzedza tylko oglądanie telewizji, które zajmuje 7 lat i 8 miesięcy. Prawie 2 lata mniej od działań na YouTube, Facebooku i innych portalach społecznościowych spędzamy na jedzeniu i piciu. Mniej czasu zamują nam nawet takie czynności jak dbanie o wygląd zajmujące nam rok i 10 miesięcy, życie towarzyskie, na które poświęcamy rok i 3 miesiące naszego życia, oraz robienie prania, na które przeznaczamy 6 miesięcy.

fot. mediakix.com

fot. mediakix.com

fot. mediakix.com

fot. mediakix.com

Co można zrobić w tym czasie?

Z badania Mediakix wynika, że w ciągu 5 lat i 4 miesięcy, które poświęcamy na social media moglibyśmy 32 razy polecieć tam i z powrotem na Księżyc, 3,5 razy przejść Wielki Mur Chiński oraz obejrzeć wszystkie serie Simpsonów 215 razy. Zdążylibyśmy również 32 razy zdobyć Mount Everest, przebiec 10 tysięcy maratonów oraz wyjść 93 tysiące razy z psem na spacer.

fot. mediakix.com

fot. mediakix.com

Media społecznościowe są obecnie stałym elementem naszego życia. Jak wynika z infografiki Mediakix, poświęcamy na nie więcej czasu niż na zaspokajanie potrzeb fizjologicznych takich jak jedzenie i picie. Zakładając, że jesteśmy użytkownikami YouTuba, Facebooka, Instagrama, Snapchata oraz Twittera czas poświęcony na korzystanie z nich moglibyśmy przeznaczyć na 215 sezonów Simpsonów oraz 93 tysiące spacerów z naszym pupilem. Dane te dają do myślenia, ale czy jesteśmy w stanie chociaż po części zrezygnować z mediów społecznościowych czy jednak obawa przed FOMO sprawi, że wciąż będziemy tak aktywni?

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail