X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Instagram z milionem reklamodawców i nowymi funkcjami

Instagram osiągnął imponującą liczbę miliona reklamodawców. Zapowiedziano także dwie nowe funkcje - zakupy i rezerwacje za pomocą aplikacji, które pomogą w rozwijaniu profili biznesowych.

Instagram z milionem reklamodawców i nowymi funkcjamifot. bank zdjęć shutterstock.com

W ciągu ostatniego roku na Instagramie wprowadzono więcej zmiana niż przez pięć lat. Dodano funkcję Instagram Stories umożliwiającą dzielnie się chwilami, przyjęto nową identyfikację, a liczba użytkowników wzrosła do 600 milionów na świecie. W tym samym czasie, oprócz udogodnień dla użytowników indywidualnych pracowano nad funkcjami dla firm. Obecnie w serwisie istnieje 8 milionów profili firm, szczególnie przyjętych w Stanach Zjednoczonych, Brazylii, Indonezji, Rosji i Wielkiej Brytanii. Jak czytamy na blogu Instagrama, miesięcznie z korzysta z niego milion aktywnych reklamodawców – liczba znacznie wzrosła w stosunku do 200 tysięcy w ubiegłym roku. W lutym ponad 120 milionów instagrammersów odwiedziło witryny, wysyłało bezpośrednie wiadomości oraz e-maile i kontaktowało się telefonicznie.

fot. instagram-press.com

fot. instagram-press.com

Jak firmy rozwijają się na Instagramie?

Przy okazji radosnej informacji na temat dużej liczby reklamodawców, Instagram wyróżnił kilka obszarów, dzięki którym firmy mogą rozwijać się za pomocą aplikacji. Po pierwsze, społeczności gromadzą się wokół pasji, korzystają z serwisu m.in po to, aby obserwować treści na temat ich hobby, podróży, jedzenia czy rozrywki, co wiąże się z przedmiotami i usługami, czyli również markami. Po drugie, warto pamiętać, że prostota ma znaczenie. Narzędzia takie jak Hyperlapse czy Boomerang pomagają w szybki sposób rozwijać istotne treści. Dzięki nim także dodawanie reklam mobilnych jest łatwiejsze. Po trzecie, istotne jest widoczne działanie. Większość reklamodawców to małe firmy, które zaczynają swoją komunikację od grup znajomych, oznaczających dane produkty na zdjęciach i pomogli w ten sposób w dotarciu do szerszego grona odbiorców. Nie można zapomnieć także o pogłębianiu relacji pomiędzy ludźmi a biznesem. Instagram zapowiada, że w tym roku chce zrobić więcej, aby pomóc w tym połączeniu i rozwiać profile firmowe.

Nowości – zakupy i rezerwacje

W listopadzie ubiegłego roku pisaliśmy o tym, że Instagram testował funkcję zakupów przez aplikację. Na czym to polegało? 20 amerykańskich marek publikowało posty umożliwiające poznanie interesującego nas przedmiotu. Możliwe było otagowanie nawet pięciu przedmiotów ze zdjęcia. Pok klinięciu w znacznik pojawiały się informacje o produkcie oraz jego cena. Użytkownicy zdecydowani na zakup mogli skorzystać z przycisku „Kup teraz”, który przenosił ich bezpośrednio na stronę umożliwiająca transakcję. Jak uzasadnia Instagram, w oparciu o osiągnięte dotychczas rezultaty, wprowadza tą funkcję dla tysięcy firm, które sprzedają m.in biżuterie czy kosmetyki. Użytkownicy w Stanach Zjednoczonych będą mieli wkrótce możliwość zakupu produktów za pomocą postów, profili firm i sekcji Explore. Amerykanie więc skorzystają z funkcję jako pierwsi na tak szeroką skalę, ale już wkrótce taką możliwość zyskają tysiące firm. Możemy zatem spodziewać się jej wprowadzenia już niebawem.

fot. Instagram

fot. Instagram

Zapowiedziano także, że w tym roku pojawi się możliwość rezerwacji usług bezpośrednio z profilu. Zamówienie odbywałoby się bezpośrednio przez aplikację, co oznacza, że jej twórcy chcą zintegrować ją z narzędziami. Jak wynika z informacji zebranych przez dziennikarzy Bloomberg, że wchodząc na profil wybranego salonu zarezerujemy na przykład wizytę u fryzjera. Funkcja ma pojawić się w ciągu najbliższych miesięcy i sprawi, że firmy oraz wcześniej wspomniani reklamodawcy, dzięki realnym i konkretnym działaniom, będą mogli jeszcze efektywniej mierzyć wpływ ich kont.

fot. instagram-press.com

fot. instagram-press.com

Użytkownicy stawiają na wygodę i lubią, gdy mogą korzystać z wielu opcji w ramach jednej aplikacji. Może o tym świadzyć m.in popularność Instagram Stories i przechodzenie użytkowników Snapchata do Instagrama. Wielu z nich już wcześniej posiadało konto w serwisie, ma bazę obserwatorów, dzięki czemu możliwość udostępniania znikających zdjęć i wideo jest tutaj znacznie łatwiejsza. Obie wyżej wspomniane funkcje są jednoznacznym sygnałem, że twórcy aplikacji są otwarci na jej rozwój także jako przestrzeni biznesowej oraz, że marki powinny być w niej obecne i rozwijać profile. Kont firmowych jest coraz więcej, ale wprowadzenie funkcji zakupów i rezerwacji może przyciągnąć jeszcze liczniejszą rzeszę marek.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail