X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Jak na kampanię #polskichlopak zareagowały marki? 6 przykładów RTM

Które marki zareagowały na kontrowersyjną kampanię Reserved? Jak zrobiło to PlayStation oraz Tiger? W jaki sposób wykorzystano echo akcji? Przedstawiamy 6 przykładów reakcji firm.

Jak na kampanię #polskichlopak zareagowały marki? 6 przykładów RTMfot. facebook.com/PlayStationPolska

reklama


Największym zaskoczeniem ubiegłego tygodnia był finał akcji poszukiwania Wojtka z Warszawy. Filmik Dee Dee proszącej o pomoc w odnalezieniu chłopaka poznanego na koncercie, który chcąc pomóc udostępnili użytkownicy mediów społecznościowych, okazał się kampanią promocyjną marki odzieżowej Reserved skierowanej do polskich chłopaków. Większość osób obserwujących rozwój akcji poczuła się oszukana i okłamana, deklarując przy tym, że straciła sympatię wobec firmy. Byli jednak i tacy, którym zaimponowała kreatywność twórców tej koncepcji oraz taki sposób przeprowadzenia działań promocyjnych. Pierwsze wideo z prośbą o pomoc w odnalezieniu ukochanego obejrzano dotąd 2,2 miliona razy. Jednak o samej akcji mówili nie tylko użytkownicy, ale i marki. Które firmy wykorzystały echo akcji #polskichlopak i stworzyły własne kreacje? Przedstawimy 6 przykładów Real Time Marketingu.

Play Station Polska

Już w tym samym dniu, gdy na jaw wyszło, że akcja to fake news, PlayStation Polska opublikowało przeredagowaną na swoje potrzeby historię #swojchlopak, z której wynika, że w maju ubiegłego roku na akcji w dżungli dziewczyna poznała przystojnego Nathana. Miał ze sobą piękne skarby, rozmawiali całą wyprawę, ale po telefonie od Sully’ego uciekł. Owy Nathan oraz Sully to bohaterowie gry “Uncharted 4: Kres Złodzieja”, której promocję postanowiła w ten sposób zareklamować firma.

fot. facebook.com/PlayStationPolska

fot. facebook.com/PlayStationPolska

Activlab

Activlab, linia odżywek i suplementów diety dla sportowców i osób aktywnych, podobnie jak Play Station Polska, dopasowała historię do tematyki z jaką jest związana. W styczniu na siłowni kobieta zauroczyła się mężczyzną, przegadała z nim cały trening, ale przypomniała sobie, że zostawiła załączone żelazko i musiała wybiec z klubu fitness. Niestety nie ma żadnego kontaktu do niego, ale wie, że nazywa się Jakub. Marka zachęca do tego, aby być jak Jakub i skorzystać ze sklepu internetowego. Całość, podobnie, jak akcja Reserved, została opatrzona hashtagiem #chłopakzsiłki.

fot. fot. facebook.com/PlayStationPolska

fot. facebook.com/PlayStationPolska

Ranczo

Także na profilu serialu Ranczo TVP pojawiło się odwołanie do poszukiwań Wojtka. Zamieszczono grafikę, na której widoczni są bohaterowie serialu i stali bywalcy charakterystycznej ławki pod miejscowym sklepem – Pietrek, Hadziuk oraz Solejuk. Do ich zdjęcia dodano napis “WSZYCY SZUKAJĄ JAKIEGOŚ VOTKA… A U NAS SPOKÓJ”. Podobnie jak przy wyżej wymienionych działaniach, dodano hashtag #polskichłopak nawiązujący do kampanii.

fot. facebook.com/ranczotvp

Tiger Energy Drink

Na profilu Tiger Energy Drink, który jest prowadzony jest wprowadzony w sposób skierowany raczej do młodego pokolenia, dodano grafikę wpisaną w konwencję komunikacji marki, ale odnoszącą się do poszukiwań z kampanii Reserved. Tutaj dowiadujemy się, że Tiger poznał w klubie taką jedną Tiger i prosi o pomoc w jej odnalezieniu. Jak zaznaczają twórcy profilu, “TO TIGER NIE TIGER FAKE”. W tym przypadku użyto hashtaga #POLISHGIRLWANTED.

fot. facebook.com/TigerEnergyDrink

fot. facebook.com/TigerEnergyDrink

Seiko

Dystrybutor soczewek okularowych, Seiko, nawiązał do samego procesu poszukiwania. Dzięki okularom z soczewkami tej marki zobaczenie osoby, którą chcemy odnaleźć będzie łatwiejsze. Co więcej, umieszczono adnotację “Wyraźne widzenie? Reserved for SEIKO”.  Pojawiły się więc słowo klucz oraz hashtagi #votek oraz #polskichlopak.

fot. facebook.com/SeikoOpticalPolska

fot. facebook.com/SeikoOpticalPolska

Shoplo

Shoplo, firma i narzędzie umożliwiające założenie sklepu internetowego, wykorzystała koncepcję filmiku Dee Dee na rzecz rekrutacji i poszukiwań project managera. Opublikowano dziś filmik, na którym jeden z pracowników opowiedział historię o wizycie na konferencji biznesowej w Warszawie, gdzie spotkał menedżera projektu. Nie pamięta, czy był to mężczyzna czy kobieta, ale był to “100% jego typ”. Byli aktywni, cierpliwi, znali bardzo dobrze język angielski. Mieli także doświadczenie w zarządzaniu projektami, znali SCRUM oraz JIRA. Rozmawiali z bohaterem wideo na konferencji, ale po wydarzeniu zagubili się w tłumie. Dlatego prosi on o pomoc w ich odnalezieniu. Na koniec materiału pojawia się informacja, że nie tylko Dee Dee poszukuje kogoś specjalnego oraz adres e-mail, na który można przesyłać aplikacje. Standardowo dodano hashtagi #polishboy #polishgirl #projectmanager #shoplo #wojtek #bożena. 

RTM – szansa dla firm

Marki chętnie wykorzystują tego typu akcje do celów własnych. Mogą w ten sposób zwrócić uwagę odbiorców, rozbawić ich oraz pokazać, że śledzą co w trawie piszczy i, że są na topie. Nie każda z firm mogła pozwolić sobie na takie działanie, ponieważ nie wszystkie profile mogły zaadaptować tą historię na swoje potrzeby. Wyżej opisane przykłady pokazały jak szybko potrafią reagować mniej lub bardziej znane marki. PlayStation mogło w ten sposób poinformować o promocji gry, Activlab zachęciło do zakupów w ich sklepie, a Ranczo dostosowało koncept kampanii do społeczności Wilkowyi, którą pokochały tysiące widzów. Zamysł wpisał się także idealnie w sposób komunikacji Tigera, profil Seiko, a przede wszystkim w proces rekrutacyjny firmy Shoplo. Jak więc widać, Real Time Marketing daje markom wiele szans i wydaje się, że te firmy je wykorzystały.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail