X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Jakie wymiary mają grafiki w mediach społecznościowych?

Jakiej wielkości powinno być zdjęcie w tle na Facebooku czy Twitterze? Które obrazki będą odpowiednie na YouTube i Instagram? Prezentujemy rekomendowane wymiary grafik w social media.

Jakie wymiary mają grafiki w mediach społecznościowych?fot. bank zdjęć shutterstock.com

Tworzenie treści do mediów społecznościowych, szczególnie tych graficznych, wymaga znajomości pewnych standardów. Wiedza na ich temat to podstawa do pracy nad oprawą publikowanych treści. Potrzeba obecności w social media wciąż rośnie, dlatego warto śledzić takie informacje na bieżąco i je optymalizować. W dobie wielu zmian na platformach coraz częściej pojawiają się pytania o wymiary grafik, proponowane wielkości zdjęć i logotypów. Jakiś czas temu na Makeawebsitehub.com pojawił się przewodnik po rozmiarach grafik do social media. Oto zbiór informacji na temat rekomendowanych i dopuszczalnych rozmiarów treści graficznych w mediach społecznościowych.

Facebook

Zdjęcie profilowe: 180 x 180. Zdjęcie „reprezentujące”, widoczne m.in na stronie, w komentarzach i wyszukiwarkach, powinno mieć przynajmniej 180 x 180 i wyświetlane będzie jako 160 x 160.

Zdjęcie w tle: 828 x 315. Cover photo, czyli zdjęcie w tle, powinno występować w formacie jpg lub png i posiadać wymiary 828 x 315 pikseli oraz ważyć maksymalnie 100 KB. Minimalny rozmiar zdjęcia to 399 x 15o pikseli.

Udostępnianie zdjęcia: 1200  x 630. Rekomendowany rozmiar udostępnianych zdjęć na tablicy i na fanpagach to 1200 x 630 pikseli. W przypadku zdjeć zaciąganych z linków, sugerowany rozmiar to 1200 x 627.

fot. fot. makeawebsitehub.com

fot. fot. makeawebsitehub.com

LinkedIn

Zdjęcie profilowe: 400 x 400. Minimalny wymiar zdjęcia profilowego to 200 x 200 pikseli. Portal rekomenduje dodawanie plików w formacie JPG, PNG i GIF o wielkości pomiędzy 400 x 400, a 20000 x 20000 pikseli. Maksymalny rozmiar pliku to 10 MB.

Zdjęcie w tle: 1400 x 425. Fotografia w tle zastępuje Rekomendowany rozmiar zdjęcia w tle to 1400 x 425 pikseli, minimalne zdjęcie musi mieć wymiary 1000 x 425. Maksymalne zaś 4000 x 4000 pikseli i 4 MB.

Standardowe Logo: 400 x 400. Rozmiar standardowy to 400 x 400 pikseli, minimalne wymaganie to 300 x 300. Możemy dodać logo o maksymalnej wielkości 4 MB. Dostępne formaty to PNG, JPG i GIF.

Banner biznes: 646 x 220. Minimalne i zalecanie wymaganie dla banneru to 646 x 220 i maksymalnie 3 MB. Akceptowane formaty do PNG, JPG i GIF.

Career Cover Picture: 974 x 330. Wymagania dla banneru odnoszącego się do naszej firmy to 974 x 330, maksymalna wielkość 2 MB oraz układ krajobrazowy. Dopuszczalne formaty to JPG, PNG oraz GIF.

Logo: 60 x 60. Maksymalny rozmiar 2 MB. Dodamy je w formacie JPG, PGN i GIF.

fot. makeawebsitehub.com

fot. makeawebsitehub.com

YouTube

Zdjęcie w tle kanału: 2560 x 1440. Wymiary dla poszczególnych urządzeń to: dla tabletu 1855 x 423, dla urządzeń mobilnych 1546 x 423, dla telewizorów 2560 x 1440 oraz dla komputera 2560 x 423.

Zdjęcie do wideo: 1280 x 760. Dodanie zdjęci do załadowanego filmu powinno mieć format 16:9, a w przypadku treści HD minimum 1280 x 620 pikseli.

 

fot. makeawebsitehub.com

fot. makeawebsitehub.com

Instagram

Zdjęcie profilowe: 110 x 110. Kwadratowe, format 1:1.

Miniatury zdjęć: 161 x 161. Kwadratowe, format 1:1.

Zdjęcia: 1080 x 1080. Rekomendowana szerokość, zarówno dla zdjęć w orientacji poziomej i pionowej, to 1080 pikseli, wyświetlana to 612 pikseli.

fot. makeawebsitehub.com

fot. makeawebsitehub.com

Twitter

Zdjęcie nagłówka: 1500 x 500. Maksymalny rozmiar to 10 MB. Dopuszczalne formaty to JPG, PNG i GIF.

Zdjęcie profilowe: 400 x 400. Kwadratowe zdjęcie, o maksymalnej wielkości 100 KB i formacie JPG, PNG lub GIF.

Zdjęcie w tweecie: 440 x 220. Minimalny wymiar zdjęcia to 440 x 220, natomiast maksymalny to 1024 x 512. Dopuszczalne są pliki 5 MB dla zdjęć i 3 MB dla animowanych gifów.

fot. makeawebsitehub.com

fot. makeawebsitehub.com

Pinterest

Zdjęcie profilowe: 165 x 165. Zdjęcie wyświetlane jest w formacie 165 x 165 na stronie głównej, natomiast na reszcie jako 32 x 32. Maksymalny dopuszczalny wymiar to 10 MB.

Zdjęcie na tablicy: 222 x 150. Dla większych miniatur wymagane jest zdjęcie w rozmiarze 222 x 150, dla mniejszych 55 x 44.

Pinezki: 238 pikseli szerokości. Zdjęcia na stronie głównej i tablicy wyświetlane są z szerokością 238 pikseli.

fot. makeawebsitehub.com

fot. makeawebsitehub.com

Tumblr

Zdjęcie profilowe: 128 x 128. Minimalna wielkość to 128 x 128 oraz format JPG, PNG oraz BMP.

Zdjęcie do posta: 500 x 750. Fotografia do wpisu powinna mieć maksymalnie 1280 x 1930 oraz nie więcej niż 10 MB. Animowane gify musza być mniejsze niż 1 MB.

fot. makeawebsitehub.com

fot. makeawebsitehub.com

Google+

Zdjęcie profilowe: 250 x 250. Minimalna wielkość to 120 x 120, a rekomendowana 250 x 250. Maksymalna wielkość pliku nie jest określona. Ważne, aby był w formacie JPG, PNG lub GIF.

Zdjęcie w tle: 1080 x 608. Minimalny rozmiar to 480 x 270, a maksymalny 2120 x 1192.

Publikowane zdjęcie: 497 x 373. Zdjęcie dodawane do strumieni treści i na stronę jest wyświetlane 426 pikseli szerokości, ale minimum, aby je dodać to 497 pikseli. Maksymalny rozmiar to 2048 x 2048. W przypadku linków to 150 x 150.

Publikowane zdjęcia: 150×150. Rozmiar kilku mniejszych zdjęć to 150 x 150.

Publikowane wideo: 496 pikseli szerokości. Dodane wideo wyświetlane jest w formacie 497 x 279.

Zrzut ekranu 2017-03-21 o 19.42.13

Znajomość wymiarów grafik ułatwi znacznie proces ich przygotowywania i dostosowywania pod konkretne portale. Obecnie wiele z narzędzi do tworzenia i edycji grafik, takich jak Canva, Edytor Shutterstock czy Relay oferuje już dostosowane do poszczególnych platform formaty. Mimo to warto śledzić wszelkie zmiany i aktualizacje w tym temacie, ponieważ będą one kluczowe dla osób przygotowujących wpisy i oprawy graficzne profili.

  • Agnieszka Maszota

    Bardzo przydatne informacje, dzięki piękne.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail