X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Kolekcje – nowy format reklamowy na Facebooku

Facebook wprowadza nowy format reklamowy. Kolekcje pozwolą na zaprezentowanie produktu za pomocą wideo oraz zdjęć, a kliknięcie w dany przedmiot przekeruje nas bezpośrednio do strony umożliwiającej jego zakup.

Kolekcje – nowy format reklamowy na Facebookufot. bank zdjęć shutterstock.com

reklama


Mobile zmienił sposób w jaki poszukujemy informacji, uczymy się i kupujemy. Według ostatnich badań GfK, ponad 45% wszystkich zakupów dokonywanych przez Internet jest realizowanych z wykorzystaniem urządzeń mobilnych. Jakość mobilnych wersji usług nadal pozostawia jednak wiele do życzenia, co sprawia, że firmy tracą potencjalnych klientów. Największy wpływ na decyzję zakupową ma możliwość zobaczenia jak produkty prezentują się w rzeczywistości, a także płynność działania stron i wygodna realizacja zamówień. Dlatego nowy format reklamowy Facebooka odpowiada na te potrzeby.

Portal wprowadza Kolekcje (Collection), czyli format reklamowy integrujący reklamy wideo oraz umieszczone poniżej zdjęcia przedstawionych produktów. Po otworzeniu reklamy odbiorcy mogą obejrzeć aż do 50 prezentowanych towarów, a kliknięcie w konkretny produkt przenosi ich bezpośrednio na stronę lub do aplikacji, gdzie mogą dokonać zamówienia.

Opowiedz o swoim produkcie

Trzt czwarte konsumentów uważa, że oglądanie wideo w mediach społecznościowych wpływa na decyzje zakupowe. Dlatego Kolekcje zwiększą prawdopodobieństwo zakupu poprzez filmiki oraz obrazki produktów. Kliknięcie w reklamę spowoduje przeładowanie do zakładki na Facebooku, gdzie zobaczymy nawet 50 przedmiotów naraz, a wybranie konkretnego produktu przekieruje zainteresowanych do szczegółowej zakładki na stronie firmy lub aplikacji umożliwiającej zakup.

Zwiększ sprzedaż

Z nowej funkcji korzystał m.in Adidas. Globalny proucent odzieży sportowej wykorzystał Kolekcje do zwiększenia sprzedaży bluz Z.N.E Road Trip i produktów komplementarnych. Odnotowano ponad pięciokrotny zwrot wydatków na reklamę. Jak deklaruje specjalista Performance Marketingu Adidasa, nowy format ma wszystko czego potrzebuje marka do wprowadzenia nowego produktu. Za pomocą wideo podkreślono cechy techniczne bluzy. Osoby, które dotarły do reklamy korzystały z pełnego ekranu zakupów, w także interesowały się z innymi prouktami producenta.

fot. facebook.com/business

fot. facebook.com/business

Amerykańska marka modowa Tommy Hilfiger również użyła Kolekcji w ubiegłym roku przy okazji promocji jesiennej kolekcji. Wykazano ponad dwukrotny zwrot wydatków na reklamę. Chief Brand Officer marki przyznała, że wyniki przerosły oczekiwania generując wzrost ROI o ponad 200 procent. Zasoby wideo firmy zostały przeniesione na wyższy poziom dzięki integracji z funkcjami handlowymi. Według niej Kolekcje tworzą doświadczenia konsumentów, które odzwierciedlają jak obecna generacja wchodzi w interakcję z ulubionymi markami.

fot. facebook.com/business

fot. facebook.com/business

Dowiedz się jak reagują użytkownicy

Aby dostarczyć jeszcze więcej insightów na temat skuteczności reklamodawców używających formatów takich jak Kolekcje czy Canvas, testowane będą nowe wskaźniki liczby kliknięć wychodzących z Facebooka i Instagrama. Twórcy portalu mają nadzieję, że da to marketerom wyraźniejszy obraz ścieżki klienta. Jeżeli reklama na Instagramie będzie kierowała bezpośrednio do strony na Facebooku, reklamodawca zobaczy klik jako wychodzący. W  ciągu najbliższych tygodni, w miarę rozwoju formatu i jego zastosowania podobne filtrowanie zostanie zastosowane dla Instagrama. Jak czytamy na blogu Facebook Business, kolekcje są wdrażane dla wszystkich profili od wczoraj.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail