
reklama
Tinder to aplikacja randkowa, z której w ubiegłym roku w Polsce skorzystało 3,2% polskich internautów. Z badania IRCenter przeprowadzonego techniką CAWI w lutym 2017 na reprezentatywnej próbie 2100 polskich internautów wynika, że użytkownicy Tindera to osoby ambitne i nowoczesne – lubiące uczyć się nowych rzeczy, życie pełne nowości, wyzwań i zmian oraz chcące osiągać więcej niż inni. Żyją w pośpiechu, lubią brać sprawy w swoje ręce i częściej niż ogół internautów deklarują, że pracują przede wszystkim dla pieniędzy. Większość śledzi także nowinki techniczne i stara się podążać za trendami. Użytkownicy Tindera lubią próbować nowe produkty i są w stanie zapłacić więcej za dobrą obsługę. Starają się trzymać sprawdzonych marek, ale nie wyróżnia ich przekonanie, że dobra marka gwarantuje dobry produkt. Jednocześnie jednak starają się kupować tańsze produkty. Kim dokładniej są użytkownicy aplikacji?
Częściej mężczyźni niż kobiety
Wśród użytkowników dominują młodzi mężczyźni (55 procent). Są to głównie osoby z grupy wiekowej 16-24 lata (48 procent), a w dalszej kolejności w wieku 25-34 (30 procent). W grupie 25-44 blisko co piąta osoba to użytkownik aplikacji (18 procent). Najmniej zainteresowani nią są ludzie powyżej 45 roku życia (4 procent).
Z dużych i średnich miast
Z Tindera korzystają głównie mieszkańcy dużych i średnich miast. Najliczniejsze grono to osoby zamieszkałe w miastach powyżej 500 tysięcy ludzi (28 procent) oraz z miejscowości w przedziale 20-100 tysięcy (24 procent). Nikłym zainteresowaniem wykazują się osoby zamieszkujące miasteczka poniżej 20 tysięcy mieszkańców.

Dalsza część artykułu znajduje się poniżej reklamy
2017" width="700" height="236" />
źródło: raport IRCenter “Kto siedzi na Tinderze?”/ kwiecień 2017
Osoby ambitne i nowoczesne
Z badania wynika, że z aplikacja korzystają głównie osoby lubiące uczyć się czegoś nowego (82 procent), z ambicjami na osiągnięcie więcej niż inni (73 procent) i lubiące brać sprawy w swoje ręce (72 procent). Większość lubi życie pełne wyzwań (64 procent) i żyje w pośpiechu (55 procent). Prawie co druga osoba pracuje przede wszystkim dla pieniędzy (52 procent) i stara się podążać za trendami (48 procent).
Tylko połowa użytkowników to single
Co ciekawe, tylko ponad połowa użytkowników to single. Raczej nie znajdziemy tam wdowców, ani wdów, ale kilka procent to osoby rozwiedzone lub w sepracji. Nastomiast co piąta osoba korzystająca z serwisu zadeklarowała, że jest w związku partnerskim (19 procent) lub małżeńskim (22 procent), a co trzeci użytkownik posiada także dziecko (30 procent).
Stosunek do marek i produktów
Użytkownicy Tindera lubią próbować nowe produkty i są w stanie zapłacić więcej za dobrą obsługę. 72 procent osób deklaruje, że lubi próbować nowe produkty, a 66 procent stara się trzymać sprawdzonych marek. 63 procent jest skłonne zapłacić więcej za lepszą obsługę. Prawie co druga osoba stara się kupować tanśze produkty (55 procent) twierdzi, że dobra marka gwarantuje dobry produkt (49 procent).
Jak pokazują te dane, jedna na 33 osoby w Polsce to użytkownik Tindera. Aplikacja cieszy się szczególną popularnością u młodych mężczyzn, w wieku 18-24 lata, z dużych i średnich miast. Miesiąc temu pojawiła się informacja o wprowadzeniu despokptowej wersji aplikacji, na komputery, ale obecnie nie jest jeszcze dostępna w Polsce. Być może nowa możliwość korzystania nie tylko z poziomu urządzeń mobilnych będzie miała wpływ na demografię korzystających z Tindera.
Reklama