X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Facebook ze wsparciem dla reklamodawców i małych firm

Z Facebooka jako narzędzia reklamowego korzysta aktywnie już ponad 5 milionów małych i średnich przedsiębiorstw z całego świata, a niemal połowa tworzy swoje reklamy na urządzeniach mobilnych. Jak ulepszyć ten proces?

Facebook ze wsparciem dla reklamodawców i małych firmfot. bank zdjęć shutterstock.com

Facebook to serwis, których od dłuższego czasu ma dużą rolę nie tylko dla kontaktów międzyludzkich i rozrywki, ale i dla przestrzeni biznesowej. Korzysta z niego już 65 milionów firm, a 8 milionów posiada swoje profile na Instagramie. W obrębie portalu działa ponad 5 milionów aktywnych reklamodawców. Trzy najaktywniejsze sektory to e-commerce, media & rozrywka oraz sprzedaż detaliczna. Niemal 75 procent partnerów reklamowych pochodzi spoza USA, a kraje, w których najszybciej przybywa aktywnych reklamodawców to Indie, Tajlandia, Brazylia, Meksyk oraz Argentyna. Najwięcej aktywnych partnerów reklamowych to USA, Brazylia, Tajlandia, Meksyk oraz Wielka Brytania.

Z racji tego, że rozwój małych firm wiąże się z rozwojem gromadzących się wokół nich społeczności, Mobilny Manager reklam na Facebooku umożliwia zarządzanie i pozyskiwanie insightów na zaledwie kilku ekranach. Aby ulepszyć ten proces i zoptymalizować czas korzystania z niej aktualniono aplikację. Na pierwszy rzut oka widzimy jak działają nasze Strony i jak zmieniało się to w porównaniu do ubiegłego tygodnia. Udoskonalona nawigacja umożliwia nam łatwiejsze przełączanie się między kontami i Stronami. Mamy także możliwość wybrania nawet pięciu reklam i zestawienia ich w celu porównania obok siebie.

fot. facebook.com

fot. facebook.com

Aby pomóc użytkownikom w poprawie skuteczności reklam, aplikacja będzie rekomendowała działania, które możemy podjąć, aby ulepszyć oddziaływanie reklam. Możemy to zrobić w bardzo prosty sposób, już za jednym kliknięciem. Na przykład, w przypadku reklamy, która ma wysoką skuteczność, ale ma wkrótce się zakończyć, zaoferuje nam możliwość jej przedłużenia na kolejny jeden, trzy lub siedem dni, tylko za pomocą jednego kliknięcia.

Mobile Studio

Kretywność jest bardzo ważnym czynnikiem i bezpośredni sposób jej przełożenia na działania nie powinien być czynnikiem decydującym. Dobre pomysły możemy zrealizować już z poziomu łatwo dostępnych, przenośnych urządzeń. Dlatego w trosce o kreatywność firm, Facebook zaprezentował także Mobile Studio, nowy sposób na tworzenie reklam tylko za pomocą urządzeń mobilnych. Firmy będą mogły pozyskać wiedzę na temat tego, jak kreować skuteczne reklamy w kilka minut. W prosty sposób otrzmają wskazówki na ten temat, bez poświęcania dużej ilości czasu i energii.

fot. facebook.com

fot. facebook.com

eLearning

eLearning Blueprint dają możlwość nauki najlepszych praktyk reklamowych na Facebooku i jego aplikacjach rodzinnych. Platforma jest dostępn w 10 językach i korzysta z niej ponad milion unikalnych użytkowników. Kursy dotyczą m.in terminologii do testów A/B, praktyk w kampaniach, a co miesiąc pojawiają się nowe. W rzeczywistości przeprowadzono dotąd ponad 2,5 miliona kursów, w 150 krajach świata, a 50 procent z nich zostało pobranych przez małe i średnie firmy.

fot. facebook.com

fot. facebook.com

Komunikacja z klientem

Szybkie reagowanie jest kluczowe dla efektywnej obsługi klienta. Jakiś czas temu ogłoszono wprowadzenie jednej skrzynki dla Facebooka, Instagrama i Messengera w Managerze. Dzisiaj rozszerzono tą opcję na dekopt.

fot. facebook.com

fot. facebook.com

Międzynarodowi klienci

Aby ułatwić prowadzenie międzynarodowych kampanii portal wprowadza nowe rozwiązania, które pomogą połączyć nasz biznes z nowymi odbiorcami. „International Lookalikes” umożliwi odnalezienie osób w innych krajach, które mogłyby być naszymi klientai. Targetowanie „Worldwide/Global Region” pomoże w tworzeniu międzynarodowych kampanii i skutecznej konwersji. A „Country Snapshots” i „Insights Playbook” ułatwią tworzenie niestandardowych kampanii w każdym kraju.

Small Business Facebook Council

Facebook liczy, także, że dzięki stworzonemu Small Business Facebook Council mały firmy zaczerpną inspiracji. Powstała dedykowana strona poświęcona historiom biznesu i pasji firm z różnych branż, które łączy ogromna rola obsługi klienta, społeczności i innych. Powstały w Stanach Zjednoczonych, Indiach, Niemczech i Brazylii, a w planach jest jej wprowadzenie do innych krajów.

Facebook wspiera rozwój lokalnych społeczności, których częścią są małe i średnie przedsiębiorstwa. Dzięki prostym i skutecznym rozwiązaniom mobilnym oferowanym przez Facebooka, firmy mogą się rozwijać zarówno na rynku lokalnym, jak również międzynarodowo.

Źródło: Artykuł na podstawie informacji prasowej Facebooka.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail