X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Instagram ma już 700 milionów użytkowników. Jak zmieniała się ich liczba w czasie?

Wczoraj poinformowano, że liczba użytkowników Instagrama to już 700 milionów. Jak wielkość grona instagrammersów zmieniała się na przestrzeni ponad sześciu lat od wprowadzenia aplikacji?

Instagram ma już 700 milionów użytkowników. Jak zmieniała się ich liczba w czasie?fot. instagram-press.com

reklama


Z Instagrama miesięcznie korzysta już ponad 700 milionów ludzi. Dołączenie do tego grona ostatnich 100 milionów trwało wyjątkowo krótko – zaledwie nieco ponad 4 miesiące. Dzięki nowym funkcjom takim jak Stories, wideo na żywo czy znikające wiadomości Direct, ludzie mają jeszcze większą swobodę i kontrolę nad sposobem, w jaki dzielą się treściami z innymi. Jedną z przyczyn szybkiego tempa rozwoju Instagrama jest także ciągły rozwój mechanizmów łączenia ze sobą znajomych na platformie. Jak wyglądał on w czasie?

Aplikacja Instagram została uruchomiono 6 października 2010 roku, początkowo tylko dla urządzeń iPhone, a dwa lata później trafiła na urządzenia z systemem Android. Już po kilku miesiącach jej istnienia, a dokładniej 21 grudnia 2010 roku, odnotowano pierwszy milion użytkowników. We wrześniu kolejnego roku ich liczba została potrojona. Znaczny przeskok liczby instagrammersów odnotowano w listopadzie 2012 roku, gdy wzrosła do 80 milionów.

W lutym 2013 roku liczba korzystających z aplikacji wyniosła 100 milionów. Rok później, w marcu 2014 roku wynosiła 200 milionów, w grudniu 300 milionów, a we wrześniu 2015 roku 400 milionów. W czerwcu ubiegłego roku Instagram mógł pochwalić się 500 milionową społecznością. W grudniu pisaliśmy o 600 milionach, a w dniu 26 kwietnia osiągnięto 700 milionów użytkowników.

fot. techdyno.com

fot. techdyno.com

Jak porównuje TechDyno, Instagram jest dwa razy większy niż Twitter i już wkrótce może dołączyć do aplikacji z rodziny światowego giganta, takich jak WhatsApp i Messenger, które mają 1,2 miliarda użytkowników czy Facebook z 1,8 miliardem osób. Warto pamiętać, że Instagram cieszy się dużą popularnością, mimo, że istnieje już ponad 6 lat. To rzadko spotykane, by któreś z mediów społecznościowych było tak długo na topie i odnotowywało takie wzrosty użytkowników, dlatego tym bardziej warto mieć je na uwadze w działaniach naszej marki.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail