X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Jak radzić sobie z kryzysami? Podsumowanie Kongresu Profesjonalistów PR

Co zrobić w przypadku kryzysu i jak wówczas prowadzić komunikację z mediami? Z jakimi zagrożeniami będą musieli zmierzyć się specjaliści PR i dziennikarze? Podsumujmy Kongres Profesjonalistów Public Relations.

Jak radzić sobie z kryzysami? Podsumowanie Kongresu Profesjonalistów PRfot. materiały prasowe

reklama


Ponad 300 osób uczestniczyło w Kongresie Profesjonalistów Public Relations, który odbył się w rzeszowskim hotelu Hilton Garden Inn w dniach 20 i 21 kwietnia. Tegoroczne spotkanie branży PR obfitowało nie tylko w interesujące prelekcje – w jego trakcie odbyły się także debata oksfordzka, warsztaty praktyczne oraz sesja naukowa. Organizatorami Kongresu były firmy Newsline oraz Ideo.

Tematem przewodnim tegorocznego Kongresu były sytuacje kryzysowe. Jak ocenia dr hab. Dariusz Tworzydło, prezes zarządu Exacto, konferencja spełniła swoje zadanie. Już od 17 lat w czasie Kongresu naukowcy konfrontują teorię z praktykami. Podstawa, jaką jest wiedza teoretyczna, przeplata się tu z wieloletnim doświadczeniem ekspertów, którzy w inspirujący sposób dzielą się swoimi doświadczeniami ze słuchaczami. Tegoroczną edycję poświęciliśmy kryzysom, ponieważ w dobie mediów społecznościowych coraz łatwiej o sytuację kryzysową i coraz trudniej nad nią zapanować. Pomysł podsunęli nam również sami uczestnicy, którzy wskazują co jest dla nich interesujące – podkreśla dr hab. Dariusz Tworzydło.

Pierwszy dzień spotkania tradycyjnie rozpoczął się od subiektywnego rankingu trendów PR w minionym roku, przygotowanego przez Adama Łaszyna. Prezes zarządu Alert Media Communications podkreślił, że jego zdaniem ten rok upłynął pod hasłem fake news. Spadkowa tendencja wiarygodności mediów, której przyczyną jest publikowanie niesprawdzonych informacji, wynika z faktu, że dziennikarzom coraz bardziej zależy na klikalności i zwiększaniu audytorium. Co ważne, jednym z zagrożeń dla specjalistów z branży dziennikarstwa i PR, jest możliwość zastępowania ich botami.

W sytuacjach kryzysowych mnóstwo niebezpieczeństw czyha na firmy w sieci. Każdy ruch, który wykonujemy za pośrednictwem mediów społecznościowych, powinien być dokładnie przemyślany. W czasie Kongresu sugerowano, że sensownym rozwiązaniem może być nawet czasowe zaprzestanie publikacji. Podczas swoich prelekcji eksperci podkreślali również, że w kryzysie szczególnie istotną rolę pełni rzecznik prasowy. Z racji pełnionej funkcji jest on narażony na problemy, które musi rozwiązywać w możliwie najszybszy sposób. Dlatego odporność na stres to jedna z ważniejszych cech, które muszą charakteryzować osobę odpowiedzialną za kontakty z mediami. Tym bardziej, że rzecznik prasowy odpowiada na niecodzienne i czasem zaskakujące pytania dziennikarzy.

Człowiek często ma poczucie, że ze wszystkim sobie w życiu poradzi i nic nie jest w stanie go zaskoczyć, ale to błędne myślenie. W swojej pracy w Policji wielokrotnie mierzyłem się z kryzysami, które mnie zaskakiwały i wymagały precyzyjnej oceny, tak, aby te trudne sytuacje rozwiązywać, a nie pogłębiać. Będąc rzecznikiem prasowym należy być przygotowanym na wszystko – mówi insp. Krzysztof Hajdas, były rzecznik prasowy Komendy Głównej Policji.

fot. materiały prasowe

fot. materiały prasowe

Jednym z ważnych bloków Kongresu były debata oksfordzka oraz warsztaty prowadzone przez ekspertów zaproszonych przez Orange Polska. Z uwagi na to, że biznes i instytucje publiczne są istotnym elementem nie tylko życia gospodarczego, ale też społecznego, każda ich decyzja i działanie wywiera istotny wpływ na otaczającą rzeczywistość. Czy jesteśmy w stanie ten wpływ policzyć? Czy ma on zawsze jednoznacznie pozytywny lub negatywny charakter? Czy badanie wpływu to szansa na odpowiedzialne podejście do zarządzania i budowania wiarygodnej reputacji, czy ryzyko narażenia się na dodatkową krytykę, która może prowadzić do kryzysu? Te i inne pytania znalazły swoją odpowiedź podczas wspomnianej debaty oraz warsztatów.

W Kongresie wzięło udział wielu znanych ekspertów, w tym m.in. Sebastian Bykowski, Wiceprezes Zarządu i Dyrektor Generalny PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, Konrad Ciesiołkiewicz, Dyrektor komunikacji korporacyjnej i CSR Orange Polska czy Magdalena Szulc, Rzecznik Prasowy i Kierownik Komunikacji, Uber Polska oraz Robert Korzeniowski. Drugiego dnia goście Kongresu wzięli także udział w warsztatach praktycznych zorganizowanych m.in. przez Orange Polska, PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, a także sesji naukowej organizowanej przez Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego poświęconej zagadnieniu Media i kryzys.

fot. materiały prasowe

fot. materiały prasowe

Głównym sponsorem Kongresu jak co roku jest PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

Partnerem merytorycznym Kongresu jest Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego.

Partnerami Głównymi są: Alert Media Communications, Stowarzyszenie Informatyka Podkarpacka, Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, Polskie Stowarzyszenie Public Relations, Urząd Miasta Rzeszów oraz Związek Firm Public Relations.

Pozostałymi partnerami wydarzenia są: Orange Polska, PKN Orlen, Exacto sp. z o.o., Instytut Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, Klaster Firm Informatycznych Polski Wschodniej, IAA Polska, Mestengo sp. z o.o., Wirtualne Biuro Prasowe Newslink, Publicon Public Relations, Sare SA, Sepja digital, ABAKUS Konsulting, TOP SA, VEGACOM SA, CanZan, COMMIT Polska Sp. z o.o., CAR-RENTAL.PL, PRawdziwy PR, Filmowy.org, Apartamenty Bystra Woda, Drukarnia TPM sp. j., Bielenda Kosmetyki Naturalne, Media Mag, Bałtowski Kompleks Turystyczny, Terma Bania, Cermag, NATURATIV, Mydło Stacja, Chochołowskie Termy, Witalnie.com.pl, publicrelations.pl oraz Gifts Service.

Portal Social Press był patronem medialnym wydarzenia.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail