X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Sztuczna inteligencja na Messengerze. Facebook testuje nowe możliwości

Facebook coraz mocniej angażuje się w działania wykorzystujące sztuczną inteligencję. Niedawno firma ogłosiła, że będzie wdrażać funkcje identyfikowania osób chorujących na depresję, które są narażone na samobójstwo lub samookaleczenie. Teraz asystent imieniem M będzie sugerował nam różne działania na podstawie naszej konwersacji.

Sztuczna inteligencja na Messengerze. Facebook testuje nowe możliwościfot. bank zdjęć shutterstock.com

Facebook już od roku testuje nowe rozwiązania AI, które chce wprowadzić do swojego komunikatora. Nowa funkcja ma polegać na skanowaniu naszych wiadomości, a celu zaproponowania nam najlepszych rozwiązań. Sztuczna inteligencja o nazwie M będzie śledzić przebieg naszej konwersacji, dzięki czemu może zaproponować nam na przykład przelanie środków, gdy tego dotyczy nasza rozmowa lub zaproponowanie przejazdu Uberem, gdy umawiamy się na spotkanie. Ponadto mamy możliwość udostępniania naszej lokalizacji lub zrobienia ankiety – wszystko dzięki propozycjom M.
Co więcej, sztuczna inteligencja będzie działać na zasadzie uczenia się. Jeśli zauważy, że nie korzystamy z niektórych funkcji, z czasem przestanie o nie pytać. Prawdopodobnie cały mechanizm polega na wyłapywaniu słów w określonej konfiguracji. Pierwszymi użytkownikami będą mieszkańcy Stanów Zjednoczonych korzystający z iOS i Androida. Jednak udostępnienie tej funkcji na pozostałe kraje to tylko kwestia czasu.

A co z nasza prywatnością?

Zapowiedzi Facebooka zapoczątkowały dyskusję na temat bezpieczeństwa naszych konwersacji w internecie. Jednak okazuje się to zupełnie nieuzasadnione, ponieważ żaden pracownik Facebooka nie będzie miał możliwości przeczytania naszych rozmów. Do skanowania będzie wykorzystywany algorytm, który nie wymaga pomocy ze strony człowieka.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter. Nasze treści dostępne są dla Ciebie za darmo, więc prosimy o zaznaczenie poniższych zgód. Nie spamujemy, więc nie musi się niczego obawiać. Nikomu też nie przekażemy Twoich danych! Od czasu do czasu wyślemy do Ciebie reklamę, z której finansowany jest ten serwis. Reklamodawców selekcjonujemy - staramy się ich dobierać w ten sposób, aby promowane produkty odpowiadały potrzebom naszych Czytelników!

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami z dziedziny social media i nowych technologii. Otrzymuj od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje o ciekawych nowych usługach, promocjach, newsy z branży, case study i raporty. Chcę otrzymywać od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje handlowe dotyczące innych podmiotów, zlecających Media Impression Grzegorz Miłkowski kampanie marketingowe, z których utrzymywany jest serwis socialpress.pl oraz finansowane są prace redakcji tego serwisu.

free newsletter templates powered by FreshMail