X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Wielkanoc na Facebooku: wybraliśmy najciekawsze wpisy polskich marek

W okresie świąt wielkanocnych Facebook zapełnił się okazjonalnymi postami z motywami króliczków, kurczaczków i jajeczek. Sprawdziliśmy jakie wielkanocne wpisy udostępniły w tym roku największe marki, aby zainteresować swoich użytkowników.

Wielkanoc na Facebooku: wybraliśmy najciekawsze wpisy polskich marekfot.facebook.com/Lech

reklama


W okresie najpopularniejszych świąt, fanpage’e  największych marek udostępniają posty na Facebooku składając życzenia swoim klientom. Ten wyjątkowy czas kojarzy nam się bardzo pozytywnie – tym samym firmy starają się przyciągnąć użytkowników, ciekawą formą prezentacji. Obecnie we wpisach na Facebooku królują motywy wiosenno – wielkanocne. Jednak ilość i kreatywność postów związanych z Wielkanocą jest znacznie mniejsza w porównaniu ze świętami Bożego Narodzenia. Wiele z największych firm przygotowało jedynie grafikę z życzeniami dla swoich fanów. Przyjrzyjmy się jednak tym, którzy chcieli czymś zaskoczyć lub zainspirować użytkowników portalu.

Coca-cola

Coca-cola przygotowała dla swoich fanów ciekawą zabawę tylko dla spostrzegawczych. Pod jajkami została ukryta Coca-Cola zero, którą należy znaleźć. Na pochwałę zasługuje niecodzienna forma, oraz połączenie motywu wielkanocnego z charakterystycznymi elementami marki. Poza tym, to ciekawa zabawa!

Aquafresh

Marka popularnej pasty do zębów w reklamie z motywem świątecznym przypomina o negatywnych skutkach jedzenia słodyczy dla zdrowia jamy ustnej. Ciekawe jest połączenie popularnego symbolu Wielkanocy z produktem Aquafresh.

Milka

Producent czekolady także przygotował interesujący post z motywem wielkanocnym, przyciągający wagę użytkowników zastanawiających się “co się dalej wydarzy”. Innowacyjny przede wszystkim ze względu na swój wyjątkowy wygląd. Milka w tym roku podkreśla, jak ważna jest bliskość, czym na pewno zjedna sobie swoich konsumentów.

E. Wedel

Ciekawą zabawę integrującą użytkowników przygotowała także marka Wedel. Fani czekolady mogą ułożyć swoje ulubione produkty w dowolnej dla siebie kolejności. Odpowiedzi w komentarzach stają się tym samym okazją do poznania osób o podobnych upodobaniach.

Marka przygotowała również wyjątkowe życzenia wielkanocne dla swoich fanów

Lindt

Lindt natomiast zaproponował ćwiczenie matematyczne, w którym fani mają za zadanie obliczyć prawidłową wagę króliczków. Komentarze świadczą o tym, że nie jest to zadanie tak łatwe, jakby się  wydawało.

Wawel

M&M’s

Na oficjalnym fanpage M&M’s fani marki mogą spróbować sprawdzić, ile czekoladowych jajeczek znajduje się w słoiku. Podobnie, jak w przypadku króliczków Lindt, wśród komentarzy nie ma jednoznacznych odpowiedzi.

Ponadto marka wypuściła świąteczną reklamę ze swoimi popularnymi bohaterami:

Krakus

Marka Krakus postawiła w tym roku na międzynarodowy wymiar świąt. Na swoim profilu udostępniła video, na którym osoby różnych narodowości próbują tradycyjnych wielkanocnych potraw. To dobra okazja na poznanie różnorodności kulinarnych kultur świata.

Kamis

Kamis na swoim fanpage’u udostępnił natomiast transmisję na żywo w formie konkursu. Uczestnicy musieli wykazać się refleksem i umieścić w komentarzu hashtag z wielkanocną przyprawą, która akurat pojawi się na stole. Dla pierwszych osób przewidziane zostały specjalne nagrody.

Ikea

Ikea w ciekawy sposób złożyła swoim klientom życzenia wielkanocne. Na udostępnionym przez nich video możemy zobaczyć produkty sklepu, które mają symbolizować czego życzą nam szwedzcy producenci z okazji świat wielkanocnych.

DecoMorreno

Inspiracje na świąteczne pisanki zaproponowała firma produkująca popularne kakao DecoMorreno.

 

Świąteczne przepisy

Na Facebooku nie zabrakło również świątecznych przepisów. Wiele marek zdecydowało się zaproponować swoim klientom kulinarne inspiracje z wykorzystaniem flagowych produktów.


  • LINDT – totalna porażka. Ciężko uwierzyć, że na 6 mln polubień fanpejdża była tak słaba inerakcja: 62 polubienia i 114 komentarzy :(

    • Bartek Sadowski

      6 mln polubień to liczba globalna. Nie wiemy, ile z nich ma polska wersja strony :)

      • Fakt, ale wynik jest słaby nawet w porównaniu z konkurencją.

        • Bartek Sadowski

          Do porównania tych kreacji musielibyśmy przynajmniej znać zasięgi tych postów. Bez tak minimalnych danych nie jest to możliwe. Można jedynie domniemywać, że omawiana kreacja nie miała dużego zasięgu, ponieważ ilość tekstu na grafice raczej uniemożliwia efektywne wsparcie mediowe.

  • Aleksander Krupski

    Świetnie się to ogląda, a szczególnie dobrą robotę wykonaną przez polskie marki.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail