X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

20% globalnych budżetów reklamowych trafia do Google i Facebooka

Jak wynika z raportu Top Thirty Global Media Owners opublikowanego przez agencję mediową Zenith aż 64% wzrostu wydatków na reklamę w latach 2012-2016 stanowią wydatki z Google i Facebooka. To duża szansa dla internetowych reklam, które już wkrótce mogą prześcignąć swoją telewizyjną wersję.

20% globalnych budżetów reklamowych trafia do Google i Facebookafot. bank zdjęć pixabay.com

reklama






Analiza Zenith publikowana jest od 2007 roku i stanowi unikalny ranking największych światowych firm mediowych. W najnowszej edycji metodologia badań została zaktualizowana. Raport został oparty wyłącznie na danych dotyczących przychodów firm z reklam. Tym samym oddaje rzeczywistą miarę ich pozycji na światowym rynku reklamowym.

Z raportu wynika, że zdecydowanie największą firmą mediową na świecie, której przychody z reklam osiągnęły w 2016 roku aż 79,4 mld USD, jest Google. Przychody Facebooka wynoszą natomiast 26,9 mld USD. W rankingu na trzeciej pozycji, z wynikiem 12,9 mld USD, znalazł się Comcast, jako największy “tradycyjny” koncern mediowy.

Co ciekawe, Zenith przewiduje, że internet już w tym roku stanie się największym medium reklamowym na świecie, przewyższając tym samym wydatki na reklamę telewizyjną. Widać to również w rankingu dotyczącym zysków z reklamy online. W tej kwestii obok Alphabet i Facebooka, znajdują się jeszcze tacy giganci jak Baidu, Microsoft, Yahoo, Verizon i Twitter. W poprzednim roku, platformy te wygenerowały przychody z reklam o wartości 132,8 mld USD, czyli aż 73% wartości globalnych budżetów na reklamę online i 24% sumy globalnych wydatków na reklamę we wszystkich mediach.

Firmą, która zanotowała najszybszy wzrost jest Twitter. Jego przychody z reklamy w w latach 2012-2016 wzrosły aż o 734%. Drugie miejsce zajął Tencent z 697% wzrostem. Zaskakujące, bo dopiero trzecią pozycję osiągnął Facebook – z „zaledwie” 528% wzrostem.

USA jako największy rynek reklamowy na świecie, dominuje pod względem ilości firm. Wiele z nich, właśnie w ten sposób zainwestowało w swoją obecność za granicą. Chiny i Niemcy są siedzibą tylko trzech firm biorących udział w rankingu – chiń

Dalsza część artykułu znajduje się poniżej reklamy


Okładka ebooka 'Nowy żołnierz: Służba w epoce dronów, sztucznej inteligencji i cyberwojny'

Nowy żołnierz: Służba w epoce dronów, sztucznej inteligencji i cyberwojny

Ten przewodnik to kompendium wiedzy o tym, jak rozwijać kompetencje, które już dziś zmieniają oblicze armii. Dzięki lekturze ebooka zyskasz wskazówki do świadomego rozwoju umiejętności, które mogą zaprocentować zarówno w mundurze, jak i poza nim.

Kup ebook

skie Baidu, Tencent i CCTV, oraz niemieckie Bertelsmann, ProSiebenSat.1 i Axel Springer. Pozostałe firmy pochodzą z Francji (JCDecaux), Brazylii (Grupo Globo), Włoch (Mediaset) oraz Wielkiej Brytanii (ITV).

Top 30 Global Media Owners 2017


Rank
Media owner Rank Media owner
1 Alphabet 16 Advance Publications
2 Facebook 17 JCDecaux
3 Comcast 18 News Corporation
4 Baidu 19 Grupo Globo
5 The Walt Disney Company 20 CCTV
6 21st Century Fox 21 Verizon
7 CBS Corporation 22 Mediaset
8 iHeartMedia Inc. 23 Discovery Communications
9 Microsoft 24 TEGNA
10 Bertelsmann 25 ITV
11 Viacom 26 ProSiebenSat.1 Group
12 Time Warner 27 Sinclair Broadcasting Group
13 Yahoo 28 Axel Springer
14 Tencent 29 Scripps Networks Interactive
15 Hearst 30 Twitter

 





Reklama


Reklama


[FM_form id="1"]