X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Czy już w czerwcu Facebook stanie się realną alternatywą dla telewizji?

Wygląda na to, że już niebawem Facebook wkroczy w świat telewizji. Pojawiają się doniesienia, że już w połowie czerwca firma zaprezentuje swoje autorskie programy.

Czy już w czerwcu Facebook stanie się realną alternatywą dla telewizji?fot. bank zdjęć shutterstock.com

reklama



Czyżby światowy gigant, który wciąż rozszerza swoje działania o nowe technologie i rozwiązania, miał wkroczyć na rynek telewizji? Według doniesień BusinessInsider, Facebook ma zamiar zaprezentować w połowie następnego miesiąca program i rozpocząć działania w tym kierunku. Na początek miałyby być to dwudzieścia kilkominutowych programów różnego typu, gdyż według firmy użytkownicy mediów społecznościowych poszukują zarówno dłuższych, wysokobudżetowych form, jak i krótszych, trwających od 5-10 minut show, które będą odświeżać się co dobę. I to właśnie takie treści zobaczymy pradowpodobnie wkrótce na Facebooku.

Wkroczenie w nowa sferę sprawi, że portal przejmie jeszcze większą kontrolę nad publikowanym treściami, co może odbić się to na YouTube, Amazonie czy Snapie. Serwis postrzega wysoką jakoś treści jako jeden z najważnieszych czynników wpływających na utrzymanie uwagi użytkowników, zwłaszcza młodszych pokoleń, które traktują tradycyjną telewizję jako medium w tle i docelowo poszukują treści wideo w sieci. Mówi się, że mimo różnorodności treści to głównie do tej grupy miałyby być kierowne formaty.

W ubiegłym roku portal zatrudnił na stanowisku Global Crea

Reklama



tive Strategy Chief’a Ricky’ego Van Vee, współzałożyciela CollegeHumor, którego zadaniem jest rozwój biznesu wideo, a w marcu wprowadzono aplikację na telewizory. Mogą być to zwiastuny tego, co niebawem zaprezentuje portal. Bezsprzecznie ogromną zaletą Facebooka jest jego duży zasięg, ale czy będzie on w stanie konkurować z firmami zajmującymi się docelowo treściami wideo i filmami, jak na przykład Netflix i czy marki dostrzegą potencjał takiego rozwiązania dla lokowania produktów i innych form promocji? Przedstawiony w ubiegłym roku plan Zuckerberga względem przeksztalcenia firmy medialną może wskazywać na to, że twórcy noszą się z takim zamiarem.


Reklama

    Reklama

    [FM_form id="1"]