X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Generacja selfie napędza sprzedaż kosmetyków

Generacja selfie na pierwszym miejscu stawia swój wygląd. Cera bez skazy, idealnie wystylizowane brwi i doskonały makijaż na zdjęciach celebrytów udostępnianych na portalach społecznościowych, przyczyniły się do ogromnego wzrostu sprzedaży produktów do makijażu twarzy.

Generacja selfie napędza sprzedaż kosmetykówFacebook/Kim Kardashian

reklama


Chęć posiadania doskonałych fotografii na portalach społecznościowych wzmaga wzrost sprzedaży kosmetyków. Użytkowniczki Facebooka i Instagrama w znacznym stopniu wzorują się na wyglądzie celebrytek, zawsze gotowych na “idealne selfie”. Gwiazdy takie jak Kim Kardashian oraz Kylie Jenner, które kreują wizerunek kobiety z mocnym i wyrazistym makijażem, w znacznym stopniu przyczyniają się do zwiększenia popularności kosmetyków do make-up’u.

one more time

Post udostępniony przez Kylie (@kyliejenner)

Wzrost sprzedaży kosmetyków wynika przede wszystkim z rosnącej popularności portali społecznościowych oraz zaangażowania użytkowników. Kobiety szczególnie upodobały sobie konturowanie twarzy, wzorując się na wspominanej już Kim Kardashian. Z tego względu sprzedaż bronzerów wzrosła prawie dwukrotnie, aż do 43 milionów funtów rocznie – podaje portal Independent. Ponadto rosnąca liczba samouczków na YouTube, również przyczyniła się do zwiększenia popularności kosmetyków.

annual bathroom selfie

Post udostępniony przez Kylie (@kyliejenner)

Trend wyrazistych i grubych brwi prezentowany przez Cara Delevigne sprawił, że sprzedaż tego typu produktów do makijażu wzrosła o 10 milionów rocznie w porównaniu z rokiem poprzednim. Zaledwie w ciągu 12 miesięcy sprzedano ponad 9 milionów sztuk konturówek do brwi.

Obserwacje nie dotyczą jednak wyłącznie damskich kosmetyków. Większy wybór produktów do pielęgnacji dla mężczyzn, sprawia, że stają się one coraz bardziej popularne. Jednak ich sprzedaż pewnie jeszcze przez długi czas nie osiągnie tak spektakularnych wyników.

Wpływ generacji selfie sprawia, że coraz więcej ludzi spędza długie godziny na analizowaniu i poprawianiu swojego wyglądu, używając do tego kosmetyków. Zwiększa to również popyt na dodatkowe akcesoria, które pozwolą nam wyglądać idealnie i być zawsze gotowym na “idealne selfie”.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail