X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Możliwość zamawiania jedzenia już wkrótce na Facebooku

Facebook testuje kolejną funkcję, która może znacznie ułatwić życie jego użytkownikom. Portal pracuje nad wprowadzeniem możliwości zamawiania jedzenia w obrębie aplikacji.

Możliwość zamawiania jedzenia już wkrótce na Facebookufot. bank zdjęć shutterstock.com

reklama


Facebook od dłuższego czasu stara się traktować swój serwis kompleksowo i dodaje funkcje, które mają sprawić, że wykonanie różnych czynności nie wiąże się z opuszczniem aplikacji. Od pewnego czasu możemy sprawdzić pogodę, odnajdywać miejsca i znajomych w pobliżu naszej lokalizacji, dokonywac zakupów, grać w gry z innymi użytkownikami w ramach konwersacji na Messengerze, a mieszkańcy wybranych krajow mogą nawet realizować przelewy w ramach aplikacji. W piątek pisaliśmy o testach funkcji wspólnych powiadomień dla Instagrama i Messengerze, która zbierałaby je w jednym miejscu, co także byłoby ułatwieniem dla koordynacji aktywności w innych aplikacjach z rodziny Facebooka. Jednak to nie koniec nowości, bowiem mieszkańcy Stanów Zjednoczonych odnotowali, że na portalu pojawiła się możliwość zamawiania posiłków.

Opcja Order Food widoczna jest u wybranych użytkowników Stanów Zjednoczonych bezpośrednio w aplikacji lub w menu portalu w wersji dekoptowej. Jest ona wynikiem współpracy z Delivery.com i Slice.

fot. techcrunch.com

fot. techcrunch.com

Jak czytamy na TechCrunch, cały proces zamawiania odbywa się wewnątrz aplikacji. Jeden z użytkowników, który miał możliwość przetestowania funkcja przekazał portalowi, że po wyborze tej opcji możemy przejrzeć Menu, dodać wybrane pozycje do koszyka, edytować zamówienie i zapłacić za pośrednictwem portalu. Po dokonaniu płatności widoczne jest jej potwierdzenie, które wraz z informacją o oczekiwanym czasie realizacji zamówienia trafia na nasz adres e-mail.

Nowa funkcja to korzyści dla obu stron – dla użytkowników byłaby udogodnieniem, gdyż, aby zaspokoić głód i szybko zrealizować zamówienie nie musieliby opuszczać aplikacji czy instalować innej, przeznaczonej do tego celu. Z kolei dla Facebooka to kolejne narzędzie do utrzymania uwagi użytkowników i zatrzymania ich w obrębie serwisu. Nie wiadomo jednak, kiedy zostanie ona wprowadzona oficjalnie i po jakim czasie skorzystają z niej także Polacy.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail