X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

7 pomysłów na posty dla profilu Twojej marki na Instagramie

Nie masz pomysłu na zdjęcie dla profilu swojej marki na Instagramie? Zastanawiasz się w jaki sposób prowadzić komunikację w serwisie? Prezentujemy 7 pomysłów na instagramowe posty, które warto wykorzystać w praktyce.

7 pomysłów na posty dla profilu Twojej marki na Instagramiefot. bank zdjęć shutterstock.com

Instagram stał się serwisem społecznościowym, w którym swoimi zdjęciami chwalą się już nie tylko indywidualni użytkownicy, ale i marki. Firmy coraz częściej dostrzegają potencjał komunikcji wizualnej i to, w jaki sposób angażuje ona odbiorców. Znacznie łatwiej jest w taki sposób przyciągnąć uwagę użytkownika, bowiem przyswojnie takiego komunikatu nie wymaga od niego tak dużego wysiłku, jak w przypadku tekstu. Jedni radzą sobie z tym kanałem komunikacji lepiej, inni gorzej, ale jedno jest pewne – statystyki Social Bakers wskazujące, że Instagram generuje o 400 procent większe zaangażowanie niż Facebook są sygnałem, że nie można go lekceważyć. Dlatego też warto zastanowić się, czy nasza marka odnajdzie swoje miejsce w serwisie i rozważyć różne strategie prezentowania treści. Przedstawiamy kilka inspiracji zaczerpniętych od Small Business Trends.

Stylizacje produktów

Dobrym pomysłem na zaprezentowanien produktu, nie tylko z branży modowej, są stylizacje. Ciekawe tło, detale, dobre światło mogą sprawić, że pozornie nudny produkt na tle innych znacznie zyska. W taki sposób możemy wydobyć to, co najlepsze z przedmiotów, które na półce sklepowej lub w opakowaniu nie przykuwają uwagi. „Układanki” produktowe to ciekawy sposób na promocję zarówno ubrań, obuwia czy biżuteria, jak i produktów spożywczych, gospodarstwa domowego czy kosmetyków.

vans

fot. instagram.com/vans

fot. instagram.com/starbucks

fot. instagram.com/starbucks

fot. instagram.com/beautyblender

fot. instagram.com/beautyblender

Poinformowanie o promocji

Opublikowanaie zdjęcia na Instagramie może być doskonałą okazją do poinformowania o promocji. Można zrobić to w sposób wyraźny, tak, aby odrazu widoczne było, co stanowi klucz przekazu. Inną metodą jest dodanie standardowego zdjęcia i obwieszczenie promocji w jego opisie. Wybór sposobu zależy od naszych potrzeb – czy chcemy komunikować się nienachalnie, czy zależy nam na dobitnym wskazaniu, że post dotyczy promocji. Oba rozwiązania mają swoje plusy i minusy.

fot. instagram.com/deezee_shoes

fot. instagram.com/deezee_shoes

fot. nstagram.com/starbucks

fot. instagram.com/starbucks

Inspirujące zdjęcia

Pomiędzy treściami bezpośrednio dotyczącymi naszych produktów możemy znaleźć miejsce na inspirujące zdjęcia, które niosą ze sobą pewną opowieść. Zdjęcie Ronaldo, pomimo kontrowersji związanych z usunięciem logo Adidasa, niesie za sobą odwołanie do historii piłkarza, który realizował swoje marzenia od dziecka i tego, że wiedział, że to zaowocuje. Tego typu działania są sposobem na przekazanie odbiorcom jakie emocje są dla nas ważne, z jakimi wartościami utożsamia się marka i jakie sytuacje nas motywują.

fot. instagram.com/nike

fot. instagram.com/nike

fot. instagram.com/adidas

fot. instagram.com/adidas

Celebracja różnych okazji

Innym aspektem jest informowanie o okazjach, jakie świętueje marka. Urodziny firmy, rocznicy nawiązania współpracy z ważnym klientem czy pracownika, co w przypadku mniejszych firm jest realnym rozwiązaniem mogą być przesłanką do dodania treści. Co więcej, tego typu zdjęcia zachęcają użytkowników do zaangażowania się – złożenia życzeń lub gratulacji.

fot. instagram.com/tacobell/

fot. instagram.com/tacobell

Zdjęcia od fanów

Interesującym rozwiązaniem jest wykorzystanie na profilu marki treści od użytkowników. Taką strategią kieruje się na przykład polski profil Coca-Coli. Ma to obustronne korzyści – my zyskujemy treści i pokazujemy, że ludzie naprawdę wybierają nasz produkt, dając przy tym osobie, która podzieliła się z nami zdjęciem poczucie, że każdy klient jest dla nas ważny i chcemy się nim chwalić.

fot. instagram.com/cocacolapolska

fot. instagram.com/cocacolapolska

fot. instagram.com/aclari.diamonds

fot. instagram.com/aclari.diamonds

Relacja zza kulis

Użytkownicy mediów społecznościowych lubią podglądać innych, dlatego podczas profilu warto wykorzystywać sytuacje z życia codziennego i pozwolić im zajrzeć za kulisy, gdy coś się dzieje lub coś przygotowujemy. Dzięki temu zobaczą on, jak wygląda to od kuchnii, że pracują nad tym różni ludzie, w mniejszych lub większych grupach, i zaciekawimy ich do śledzenia dalszego przebiegu zdarzeń.

fot. instagram.com/joypoland

fot. instagram.com/joypoland

Real Time Marketing

Instagram może posłużyć nam także jako medium do prowadzenia działań RTM. Możemy połączyć nasz content z bieżącymi wydarzeniami – Dniem Matki, zbliżającym się koncertem, gwałtowną zmianą pogody lub każdą inną informacją, którą żyją ludzie. Pokażemy w ten sposób, że nasza komunikacja nie jest sztywna i jesteśmy otwarci na to, co dzieje się wokół.

fot. instagram.com/nike

fot. instagram.com/nike

Instagram daje nam wiele możliwości. W każdej chwili możemy po nie sięgnąć, ale przedtem ważne, aby zastanowić się, w którą stronę chcemy skierować naszą komunikację, aby nie wprowadzić w niej chaosu widocznego dla odbiorcy i nierzadko przyzwyczaić go do interesującej formy prezentowania naszych treści.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail