X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

8 nowości, które ogłosił w ciągu ostatnich dni Facebook

Facebook intensywnie pracuje nad rozwojem portalu i swoich aplikacji. W ciągu ostatnich dni pojawiło się wiele nowości dotyczących grup, optymalizacji kampanii oraz wideo czatu. Oto osiem z nich, o których powinniście wiedzieć.

8 nowości, które ogłosił w ciągu ostatnich dni Facebookfot. bank zdjęć shutterstock.com

reklama


We wtorek Mark Zuckerberg poinformował na swoim facebookowym profilu, że społeczność portalu to już 2 miliardy użytkowników. Każdego dnia 800 milionów osób pozostawia pod treściami kciuk w górę, a 175 miliony osób korzysta  z reakcji “Super”. Z kolei z Grup korzysta już ponad miliard użytkowników miesięcznie, a codziennie zawieranych jest 750 milionów nowych znajomości. Nic więc dziwnego, że przy takiej skali korzystania z serwisu Facebook nieustannie wprowadza aktualizacje i nowe opcje, które mają ułatwić odbiorcom funkcjonowanie w ramach serwisu oraz aplikacji z jego rodziny. Jest ich na tyle dużo, że postanowiliśmy zebrać je w jednym miejscu. Oto najważniejsze nowości od światowego giganta, które pojawiły się w ciągu ostatnich dni.

Ochrona zdjęć profilowych

Facebook od dłuższego czasu boryka się z problemem kradzieży zdjęć profilowych oraz podszywaniem się pod inne osoby. Dlatego też portal przy współpracy z indyjskimi organizacjami zajmującymi się bezpieczeństwem pracuje nad narzędziem, które miałoby wpłynąć na zmniejszenie liczby takich sytuacji. Obecnie w Indiach testowane jest rozwiązanie, które m.in uniemożliwia zapisanie zdjęcia profilowego oraz wysłanie i udostępnianie go w wiadomościach, robienie zrzutów ekranu użytkownikom urządzeń z systemem Android, blokuje możliwość oznaczania nieznajomym użytkownikom na zdjęciu siebie lub inne osoby i pozwala na zastosowanie specjalnego wzoru na fotografii. Zabezpieczone są oznaczone tarczą na niebieskim tle, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie, które osoby chronią w ten sposób swoją tożsamość. Narzędzie być może już wkrótce trafi do innych krajów i pozwoli na wyeliminowanie problemu kopiowania i wykorzystywania zdjęć bez zgody osób widniejących na nich.

fot. newsroom.fb.com

fot. newsroom.fb.com

Optymalizacja kampanii

Facebook poinformował o możliwości optymalizacji kampanii prowadzonych za pośrednictwem Audience Network, Instant Articles oraz reklam in-stream. Nowe narzędzia mają na celu zaoferowanie reklamodawcom większej przejrzystości i kontroli nad prowadzonymi działaniami marketingowymi. Po raz pierwszy reklamodawcy będą mogli sprawdzić przed uruchomieniem kampanii, gdzie ich kreacje mają największą szansę powodzenia. Będą mogli także stworzyć listę kategorii witryn i aplikacji, na których nie chcą wyświetlać swoich kreacji. Takie rozwiązanie znacznie usprawni tworzenie spójnych list dla nawet setek osobnych kampanii i tysięcy kreacji. Reklamodawcy otrzymali także większy wybór o plasowaniu materiałów wideo w Audience Network za pośrednictwem łatwego w obsłudze formatu opt-out.

Informacje o grupach

Podczas przemówienia w ramach Facebook Community Summit, CEO Facebooka poinformował o kilku nowościach względem grup na portalu. Pierwsza z nich to informacje o grupach. Administratorzy będą otrzymywać w czasie rzeczywistym szereg informacji o rozwoju grupy i zaangażowaniu jej członków, takie jak liczba postów czy godziny, w których aktywność jest największa. Dzięki temu będą mogli lepiej podejmować decyzje i wspierać członków grup.

Filtrowanie próśb o dołączenie do grup

Sprawdzenie i akceptowanie wniosków o dołączenie do grupy jest dla administratorów jedną z najbardziej czasochłonnych czynności. Nowa funkcja pozwoli filtrować wnioski chętnych do dołączenia do grupy za pomocą podstawowych kryteriów takich jak np. lokalizacja, a następnie akceptować lub odrzucać zaznaczone wnioski na raz.

Kasowanie aktywności usuniętych członków

Kolejnym krokiem serwisu w stronę dbałości o bezpieczeństwo społeczności skupionej wokół grupy, jest wprowadzenie dla administratorów możliwości usuwania w jednym kroku nie tylko usunąć kogoś z grupy, ale także skasowania wszystkich śladów aktywności tej osoby, takich jak posty, komentarze oraz dodani przez nią członkowie.

Planowanie postów w grupach

Dotąd korzystający z Facebooka mogli planować posty wyłączenie na fanpagach. Teraz możliwe będzie to także w obrębie grup. Administratorzy i moderatorzy zaplanują publikację postów o dowolnej godzinie, w dowolnym dniu. Pozwoli to na tworzenie harmonogramów publikacji treści dla wybranych społeczności.

Rekomendacje

Ostatnią rzeczą o jakiej poinformowano podczas Facebook Community Summit jest fakt, że w trakcie testów jest także funkcja rekomendowania członkom przez administratorów grup innych społeczności o podobnym profilu lub tematyce. W ten sposób mieliby oni szansę przybliżyć użytkownikom inne, powiązane kręgi.

Zabawny wideo czat na Messengerze

Od teraz rozmowy wideo ze znajomymi i rodziną będą bardziej zabawne. Do możliwości rozmowy wideo w Messengerze dodano filtry, efekty, animacje, maski oraz reakcje. W ten sposób możemy podzielić się emocjami z naszym rozmówcą i uatrakcyjnienie przekazu. Maski pozostają na ekranie przez cały czas trwania rozmowy, natomiast reakcje znikają. Dodano także opcję robienia zrzutów ekranu z konwersacji zarówno indywidualnej, jak i grupowej.

fot. newsroom.fb.com

fot. newsroom.fb.com

Przedstawione zmiany to duża dawka nowości od Facebooka. Chyba nikt z nas nie ma wątpliwości, że portal dokłada wszelkich starań, aby jego użytkownicy, w tym przypadku w znacznym stopniu członkowie i administratorzy grup, mogli jeszcze efektywniej wykorzystywać jego potencjał.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail