reklama
Instagram stał się medium społecznościowym, które wielu z nas traktuje jako pamiątkowy album ze zdjęciami. W Polsce serwis cieszy się większą popularnością u kobiet, bo aż 63 procent użytkowniczek Instagrama z Polski korzysta z niego przynajmniej raz dziennie. Użytkownikami serwisu są głównie osoby w wieku 18-24 oraz 25-34 lata i co ciekawe, mieszkańcy wsi (32 procent) oraz miast poniżej 100 tysięcy mieszkańców (25 procent). Publikujemy na nim uchwycone momenty z życia codziennego, z koncertów, zakupów imprez czy podróży. Ten ostatni aspekt wydaje się być szczególnie ciekawy, bowiem jak wynika z badań, polscy użytkownicy w ciągu ostatniego roku wrzucili do serwisu zdjęcia z prawie każdego zakątka świata.
IRCenter postanowiło dokładniej sprawdzić, jakie kierunki wyjazdów są nam najbliższe i którymi miejscami najchętniej chwalimy się na Instagramie. W tym celu pobrano wszystkie dane z serwisu za roczny okres od 19 czerwca 2016 roku do 19 czerwca 2017 roku. Pod uwagę nie brano Polski, która z oczywistym względów pojawiała się w publikowanych treściach najczęściej. W tym czasie pojawiło się 214 955 zdjęć z różnych państw świata w kontekście wakacji/urlopów.
Najpopularniejsze kraje to Włochy (8 procent), Grecja (7 procent), Chorwacja i Hiszpania (po 6 procent). Dużą popularnością cieszyły się także fotografie z Niemiec, Czech, Wielkiej Brytanii, Francji, Tajlandii, Bułgarii, Malty, Stanów Zjednoczonych, Słowacji, Malty, Węgier czy Norwegii. Najrzadziej publikujemy z Saint Lucia, Turks i Caicos, Wyspy Man, Sint Maarten czy Wyspy Cooka.
Jak można dowiedzieć się z raportu, na popularność poszczególnych kierunków wakacyjnych, zwłaszcza tych egotycznych, jak Tajlandia czy Japonia, duży wpływ mają ceny biletów. Daje się zauważyć zwiększone zainteresowanie państwami, do których reklamowane są tańsze bilety na takich portalach jak fly4free.pl, loter.pl czy wakacyjnipiraci.pl
Co ciekawe, wśród użytkowników Instagrama w Polsce nie zabrakło także publikacji z San Escobar, które jest 77. najpopularniejszym krajem (z 233), utożsamianym z rajską wysepką. Pojawił się obok takich miejsc jak Martynika czy Cypr. Część osób w formie żartu deklarowała pakowanie lub szykowanie się na następne wakacje właśnie w to miejsce.
Istotna dla publikacji jest także sezonowość, gdyż jak wynika z badań, popularne kierunki wyjazdów cieszą się największą popularnością w trakcie majówki i wakacji, ze szczególnym uwzględnieniem sierpnia. Natomiast te mniej popularne i egzotyczne – częściej w trakcie zimy. Nasze cyfrowe pocztówki z wakacji najczęściej przedstawiają ładne widoki, zabytki, plaże, palmy, drinki, a także jedzenie.
Źródło: opracowanie na podstawie raportu IRCenter