X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Facebook testuje możliwość tworzenia GIF-ów bezpośrednio w aplikacji

Portal Marka Zuckerberga coraz bardziej docenia komunikację wizualną. Obecnie w trakcie testów jest możliwość tworzenia GIFów bezpośrednio w aplikacji. Posiadacze urządzeń z systemem iOS mogą w szybki sposób udostępnić kilkusekundowe wideo swoim znajomym.

Facebook testuje możliwość tworzenia GIF-ów bezpośrednio w aplikacjifot. bank zdjęć shutterstock.com

Format GIF, który jest obecnie bardzo popularny, pojawił się już ponad 30 lat temu. Szczególnie chętnie wykorzystywano go w ramach urozmaicania stron internetowych w latach 80. i 90., gdyż jego niewielki rozmiar umożliwiał szybkie wyświetlanie ich treści. Udoskonalane z czasem animacje zyskały na znaczeniu i stały się nie tyle dodatkiem, co stałym elementem forów internetowych, komentarzy i memów, a nierzadko nawet zamiennikiem treści m.in w mediach społecznościowych.

Jak dowiedział się portal TechCrunch, Facebook potwierdził, że testuje obecnie możliwość tworzenia GIF-ów bezpośrednio w aplikacji mobilnej. Po kliknięciu w ikonę aparatu widocznej w górnej części ekranu głównego możliwe jest nagranie wideo i stworzenie GIF-a, a także zapisanie go w rolce aparatu, opublikowanie na Facebooku lub udostępnienie w relacji. Animacje, które zostały zaobserwowane przez portal The Next Web, trwają zaledwie kilka sekund i są dostępne dla wybranych użytkowników.

fot. thenextweb.com

fot. thenextweb.com

Wedle statystyk portalu w ciągu ostatniego roku za pomocą Messengera przesłano ponad 13 miliardów GIF-ów, a tylko w Sylwestra 2017 udostępniono 400 milionów animacji. Co ciekawe, Facebook dopiero w 2015 roku zdecydował się na wsparcie takiego formatu – wcześniej uważano go za zbyt chaotyczny. Wygląda więc na to, że podejście portalu do tego tematu diametralnie się zmieniło, gdyż w ubiegłym miesiącu pojawiła się możliwość dodania GIF-ów w komentarzach, a obecne testy sugerują, że chce on, aby animacje zagościły w nim na dobre.

Ich wprowadzenie byłoby dużym ułatwienie dla osób, które chętnie komunikują się w taki sposób – wówczas odrębne aplikacje i narzędzia do tworzenia animacji byłyby zbędne. To również zaleta dla marek, które komunikują się z młodym pokoleniem i nie boją się takiej formy przekazu. Na chwilę obecną z nowej funkcji może skorzystać jeszcze niewielka grupa użytkowników portalu, ale najprawdopodobniej już wkrótce zostanie ona rozpowszechniona na szerszą skalę.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail