X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Facebook testuje możliwość tworzenia GIF-ów bezpośrednio w aplikacji

Portal Marka Zuckerberga coraz bardziej docenia komunikację wizualną. Obecnie w trakcie testów jest możliwość tworzenia GIFów bezpośrednio w aplikacji. Posiadacze urządzeń z systemem iOS mogą w szybki sposób udostępnić kilkusekundowe wideo swoim znajomym.

Facebook testuje możliwość tworzenia GIF-ów bezpośrednio w aplikacjifot. bank zdjęć shutterstock.com

reklama


Format GIF, który jest obecnie bardzo popularny, pojawił się już ponad 30 lat temu. Szczególnie chętnie wykorzystywano go w ramach urozmaicania stron internetowych w latach 80. i 90., gdyż jego niewielki rozmiar umożliwiał szybkie wyświetlanie ich treści. Udoskonalane z czasem animacje zyskały na znaczeniu i stały się nie tyle dodatkiem, co stałym elementem forów internetowych, komentarzy i memów, a nierzadko nawet zamiennikiem treści m.in w mediach społecznościowych.

Jak dowiedział się portal TechCrunch, Facebook potwierdził, że testuje obecnie możliwość tworzenia GIF-ów bezpośrednio w aplikacji mobilnej. Po kliknięciu w ikonę aparatu widocznej w górnej części ekranu głównego możliwe jest nagranie wideo i stworzenie GIF-a, a także zapisanie go w rolce aparatu, opublikowanie na Facebooku lub udostępnienie w relacji. Animacje, które zostały zaobserwowane przez portal The Next Web, trwają zaledwie kilka sekund i są dostępne dla wybranych użytkowników.

fot. thenextweb.com

fot. thenextweb.com

Wedle statystyk portalu w ciągu ostatniego roku za pomocą Messengera przesłano ponad 13 miliardów GIF-ów, a tylko w Sylwestra 2017 udostępniono 400 milionów animacji. Co ciekawe, Facebook dopiero w 2015 roku zdecydował się na wsparcie takiego formatu – wcześniej uważano go za zbyt chaotyczny. Wygląda więc na to, że podejście portalu do tego tematu diametralnie się zmieniło, gdyż w ubiegłym miesiącu pojawiła się możliwość dodania GIF-ów w komentarzach, a obecne testy sugerują, że chce on, aby animacje zagościły w nim na dobre.

Ich wprowadzenie byłoby dużym ułatwienie dla osób, które chętnie komunikują się w taki sposób – wówczas odrębne aplikacje i narzędzia do tworzenia animacji byłyby zbędne. To również zaleta dla marek, które komunikują się z młodym pokoleniem i nie boją się takiej formy przekazu. Na chwilę obecną z nowej funkcji może skorzystać jeszcze niewielka grupa użytkowników portalu, ale najprawdopodobniej już wkrótce zostanie ona rozpowszechniona na szerszą skalę.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail