X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

7 nowości na YouTube, o których warto wiedzieć

YouTube poinformował wczoraj o wprowadzeniu kilku zmian oraz nowych funkcji do serwisu oraz aplikacji. Nowe logo, odświeżony wygląd czy ciemny motyw kolorystyczny to tylko kilka z nich. Prezentujemy 7 nowości od serwisu, które warto znać.

7 nowości na YouTube, o których warto wiedziećfot. bank zdjęć shutterstock.com

Istniejący od 12 lat serwis YouTube i pierwotnie obsługujący wyłącznie jeden format wideo 320×240, czyli 4:3 obecne umożliwia na udostępnianie i oglądanie treści wideo na prawie każdym urządzeniu połączonym z internetem w formarcie SD, HD, 4K, 360, a nawet 3-D. Każdy z użytkowników może odnaleźć w nim treści adekwatne do jego zainteresowań, a rodziny chętne za spędzenie czasu z materiałami wideo mogą skorzystać z YouTube Kids. Przez cały czas działania serwis ewoluował zarówno w kwestii wyglądu, jak i funkcjonalności. Wczoraj także zaprezentowano kilka nowości, które mogą wpłynąć na komfort użytkowania serwisu. O jakich zmianach mowa?

Logo YouTube

Pierwszą, szczególnie ważną zmianą jest nowe logo serwisu. Zmodyfikowano je, zachowując przy tym czarno-czerwoną kolorystykę i czcionkę charakterystyczną dla medium. Przeniesiono ikonę „play”, z którą kojarzony jest serwis z tła przed nazwę serwisu. Wedle twórców platformy jest ona bardziej elastyczna, gdyż w przypadku konieczności zastosowania skróconego logotypu będzie on bardziej czytelny.

fot. YouTube

fot. YouTube

Odświeżony wygląd

W kwestiach graficznych, poza zmianą logotypu odświeżono także wygląd samej strony. Zastosowano więcej bieli, a w aplikacji przeniesiono karty nawigacji na dół, aby były bliżej kciuków. Na poniższej animacji widoczna jest zmiana serwisu na przestrzeni czasu. Ponadto wprowadzono także nowe zakładki: Biblioteka oraz Konto, które umożliwią łatwiejszy dostęp do treści, ktorych szukamy.

fot. youtube.googleblog.com

fot. youtube.googleblog.com

Ciemny motyw

Użytkownicy serwisu mogą zmienić motyw z jasnych kolorów na ciemne, po to, aby korzystanie w nocy było łatwiejsze. Ustawienie danego motywu dotyczy przeglądarki, z której aktualnie korzystamy.

fot. YouTube

fot. YouTube

Przewijanie gestem

YouTube pracuje nad wprowadzeniem możliwości sterowania gestami w aplikacji, dlatego też jakiś czas temu poinformowano o możliwości przewijania wideo za pomocą ruchów palca. Poprzez podwójne tapnięcie palcem przewiniemy w przód lub w tył wideo o 10 sekund. W kolejnych miesiącach testowana ma być zaś funkcja przechodzenia pomiędzy filmami wideo za pomocą przesuwana ekranu dłonią – w prawo, aby obejrzeć poprzedni film lub w lewo, aby dotrzeć do następnego.

Zmiana tempa odtwarzania wideo w aplikacji

Kolejną nowością jest możliwość zmiany szybkości oglądanego wideo w aplikacji mobilnej. Dotąd było to możliwe tylko z poziomu komputera, jednak teraz użytkownicy mobilnej wersji wersji także będą mogli dostosować tempo filmu – przyspieszyć go lub spowolnić.

Adaptacja do formatu wideo

Poinformowano także, że już wkrótce odtwarzacz filmów na YouTube bez problemu dostosuje się do formatu – poziomego, pionowego czy kwadratowego. Sprawi to, że bez względu na sposób nagrywania podczas oglądania zyskamy jak najlepsze możliwości, a czarne paski z boku filmu, które dotąd narzucał serwis w przypadku innych formatów, znikną. W aplikacji mobilnej zaś pojawiła się także możliwość oglądania pionowych filmów wideo, także w trybie pełnoekranowym.

Odkrywanie podczas oglądania

Do serwisu dodano także funkcję, która umożliwia przeglądanie sugerowanych filmów podczas wyświetlania wideo na pełnym ekranie, a obecnie trwają prace nad wyświetlaniem ich poniżej obszaru wideo.

Wszystkie opisywane wyżej zmiany zaprezentowano w formie wideo:

Część wprowadzonych zmian i nowych funkcji powinna pojawić się w aplikacji i na stronie już teraz, a część zagości na YouTube już w najbliższym czasie.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter. Nasze treści dostępne są dla Ciebie za darmo, więc prosimy o zaznaczenie poniższych zgód. Nie spamujemy, więc nie musi się niczego obawiać. Nikomu też nie przekażemy Twoich danych! Od czasu do czasu wyślemy do Ciebie reklamę, z której finansowany jest ten serwis. Reklamodawców selekcjonujemy - staramy się ich dobierać w ten sposób, aby promowane produkty odpowiadały potrzebom naszych Czytelników!

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami z dziedziny social media i nowych technologii. Otrzymuj od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje o ciekawych nowych usługach, promocjach, newsy z branży, case study i raporty. Chcę otrzymywać od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje handlowe dotyczące innych podmiotów, zlecających Media Impression Grzegorz Miłkowski kampanie marketingowe, z których utrzymywany jest serwis socialpress.pl oraz finansowane są prace redakcji tego serwisu.

free newsletter templates powered by FreshMail