reklama
Instagram, choć pierwotnie dostępny był tylko dla posiadaczy urządzeń Apple, nie był dotąd wykorzystywany do działań promocyjnych i komunikacji przez samą markę. Możemy znaleźć na nim nim profile dedykowane poszczególnym produktom takie jak usługa Apple Music, iTunes czy Planet of Apps, ale dotąd nie prowadzono tam działań pod szyldem całej marki. Wczoraj uległo to jednak zmianie, bowiem w serwisie pojawiło się oficjalne konto światowego giganta @apple. W niespełna dobę zdobyło ono ponad 322 tysiące obserwatorów i udowodniło, że liczba fanów Apple jest bardzo duża. Dziewięć ostatnich wpisów świadczy o tym, że profil będzie niestandardowym, gdyż bazuje nie tyle na prezentacji zdjęć produktowych i zapowiedzi zbliżających się premier, ale fotografiach i filmach stworzonych przez odbiorców za pomocą smartfonów marki.
Za jego zawartość w znacznej mierze odpowiadają więc użytkownicy. Dlaczego? Posty marki składają się z materiałów wideo opartych o filmy i zdjęcia użytkowników, ich krótkie komentarze oraz oznaczenie ich profili. Każdy z nich dotyczy fotografii prezentowanych przez danego posiadacza konta w serwisie i co ważne, oznaczony jest hashtagiem #ShotoniPhone. Prowadzący profil zachęcają do używania oficjalnego tagu i stania się częścią projektu – udostępnienie i odpowiednie otagowanie multimediów wykonanych iPhonem może więc zapewnić nam obecność na profilu marki. Hashtag związany jest z trwającą od dłuższego czasu kampanią “Shot on iPhone”, która bazuje na ukazywaniu treści generowanych przez samych użytkowników.
Prezentowane zdjęcia robią wrażenie zarówno w aspekcie kreatywności, jak i technicznego wykonania. Marka postanowiła więc za pomocą aktywności użytkowników pokazać jak jej urządzenia mogą uchwycić nasze chwile. Co roku powstaje około biliona zdjęć wykonanych iPhone’ami, Instagram zaś gromadzi ponad 700 milionów aktywnych użytkowników, dlatego marka zdecydowała się to wykorzystać do ukazania swoich zalet oraz kreatywności użytkowników. Prowadzący profil wykorzystują stosunkowo niedawno wprowadzone możliwości serwisu, czyli albumy zdjęć, dzięki czemu mogą zaprezentować aż pięciu twórców naraz oraz Instagram Stories, na którym także możemy obejrzeć wideo prezentujące inspirujące wpisy użytkowników.
Dotąd Apple nie wykazywał potrzeby promowania się w mediach społecznościowych na dużą skalę, szczególnie, że to w rękach użytkowników leżały działania w sieci. Być może firma uległa jednak presji obecności i działalności w social mediach, które angażują użytkowników lub czuje zagrożenie ze strony konkurencji, dlatego podjęła decyzję o intensyfikacji działań. Jednocześnie w użytkownikach budzi się ciekawość, czy zbliżająca się premiera iPhone 8 nie przyniesie spektakularnych zmian dla fotografii mobilnych i nie będzie skupiała uwagi właśnie na jeszcze doskonalszym wykonywaniu zdjęć.