X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Już wkrótce loga wydawców pojawią się obok artykułów na Facebooku

Tylko 56 procent przebadanych osób było w stanie podać źródło wiadomości znalezionej w serwisach społecznościowych. Dlatego już wkrótce obok artykułów wydawców na Facebooku zobaczymy ich logotypy, dzięki czemu użytkownicy będą mieli większą świadomość pochodzenia przyswajanych informacji.

Już wkrótce loga wydawców pojawią się obok artykułów na Facebookufot. bank zdjęć shutterstock.com

reklama


Facebook stał się miejsce, które dla wielu jest obecnie pierwszym źródłem informacji. Wielu użytkowników nie to głównie z niego i udostępnianych na nim treści czerpie wiedzę na temat bieżących zdarzeń. Nie tylko wydawcy, ale i użytkownicy chętnie dzielą się różnymi treściami na temat tego, co aktualnie dzieje się na świecie. Jednak badania wskazują, że wiele osób ma trudności ze skojarzeniem treści artykułu, na który trafili w serwisach społecznościowych z jego źródłem.

Z niedawnego badania Pew Research Center wynika, że tylko 56 procent przebadanych osób było w stanie podać źródło wiadomości znalezionej w serwisach społecznościowych. Z kolei eksperyment Reuters Institute pokazał, że choć większość osób pamiętała gdzie trafiła na dany materiał (Facebook, Google, itd.), to tylko 47 procent potrafiło podać nazwę medium, które oryginalnie opublikowało artykuł.

W odpowiedzi na tego typu doniesienia Facebook podjął działania i już wkrótce będzie wyświetlał loga wydawców obok artykułów pojawiających się w sekcji Trending oraz w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu każdy kto trafi na interesującą go informację, będzie się mógł łatwiej zorientować jakie jest jej źródło. Być może wpłynie to na świadomość konsumowanych treści oraz ich pochodzenia, a patrząc z szerszej perspektywy, może to wpływać także na zmniejszenie ilości fake newsów pochodzących z nieznanych źródeł. Użytkownicy już przed konsumpcją treści widzieliby kto jest ich autorem i na ile można im zaufać.

fot. media.fb.com

fot. media.fb.com

Nowa funkcja powstała dzięki bliskiej współpracy Facebooka z wydawcami w ramach Facebook Journalism Project. Wydawcy prześlą swoje logotypy za pomocą nowej biblioteki. Początkowo logotypy pojawią się przy materiałach pojawiających się w sekcji Trending oraz w wynikach wyszukiwania, ale docelowo mają tak być oznaczone wszystkie artykuły w aplikacji.

Źródło: na podstawie informacji prasowej Facebooka

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail