X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Kim są użytkownicy Snapchata i jak korzystają z aplikacji?

Jaka grupa stanowi większość użytkowników Snapchata? Kiedy najczęściej korzystamy z aplikacji? Podczas jakich czynności snapujemy? Przedstawiamy dane zaprezentowane przez jej twórców.

Kim są użytkownicy Snapchata i jak korzystają z aplikacji?fot. bank zdjęć shutterstock.com

reklama


Pojawia się wiele opinii, jakoby Snapchat nie był w stanie konkurować z Facebookiem i Instagramem, które zbudowały już mocną pozycję wśród mediów społecznościowych oraz przyciągnęły wielu użytkowników. Jednakże aplikacja z duszkiem może pochwalić się 166 milionową społecznością, która wykazuje się dużym zaangażowaniem. Już 86 procent posiadaczy Snapchata wykorzystuje medium do komunikacji ze znajomymi i rodziną, a wielu z nich traktuje go jako główny kanał komunikacji. Dlatego też Snap, który dotąd niechętnie udostępniał dane liczbowe, podzielił się infografiką zawierającą informację na temat użytkowania aplikacji. Co z nich wynika?

Kim są użytkownicy aplikacji?

Przez długi czas mówiło się, że Snapchat to aplikacja dla nastolatków. Jak pokazują jednak dane, wśród użytkowników największą grupę są osoby w wieku 18-24 lata i stanowią one 36 procent wszystkich posiadaczy aplikacji. Osoby z przedziału wiekowego 13-17 lat to mniej niż co czwarty użytkownik. Nie brak także zwolenników u osób powyżej 25 roku życia, a poniżej 34 – stanowią oni już 27 procent użytkowników aplikacji. Najmniej odbiorców zaś to osoby powyżej 35 roku życia.

fot. forbusiness.snapchat.com

fot. forbusiness.snapchat.com

Z infografiki wynika także, że ponad 50 procent dziennych użytkowników aplikacji w Stanach Zjednoczonych to osoby powyżej 25 roku życia. Co ciekawe, już co trzeci dorosły użytkownik Snapchata to rodzic. Okazuje się więc, że stwierdzenie, iż odbiorcami aplikacji są głównie nastolatkowie jest niezupełnie zgodne ze stanem rzeczywistym.

Jak korzystają z aplikacji?

Wedle doniesień Snapchata, ponad 60 procent użytkowników aplikacji używa kreatywnych narzędzi do stworzenia interesujących treści. Każdego dnia w ramach aplikacji wyświetlane jest ponad miliard snapów z filtrem, a więcej niż 1 na 3 aktywnych użytkowników korzysta z filtrów każdego dnia.

Jak wynika z danych, już co trzecia osoba korzysta z aplikacji zaraz po przebudzeniu. 38 procent podejmuje aktywność stale w ciągu dnia, a 43 procent używa Snapchata wieczorem, po przyjściu ze szkoły lub pracy. Blisko co czwarty użytkownik, bowiem 27 procent, sprawdza aplikację przed snem. Co ciekawe, poświęcamy na aplikację średnio 30 minut każdego dnia, a przeciętny Snapchatter odwiedza aplikację ponad 18 razy dziennie.

fot. forbusiness.snapchat.com

fot. forbusiness.snapchat.com

Biorąc pod uwagę miejsca i chwile, w jakich decydujemy się na aktywność, u 81 procent robi to w domu. 73 procent korzysta z aplikacji podczas oglądania telewizji. 64 procent używa Snapchata podczas gotowania i tyle samo osób w wieku 13-21 lat samo podczas zajęć w szkole. Wśród osób powyżej 22 roku życia 34 procent podejmuje działania będąc w biurze.

Aktywność w aplikacji jest także niezwykle ważnym elementem wszelkich imprez i wydarzeń – 81 procent korzysta z niej przy tego typu okazjach, a 70 procent podczas koncertów lub wydarzeń muzycznych.

Wiedza na temat danych demograficznych i zwyczajów użytkowników aplikacji może okazać się bardzo cenna dla marek, które poszukują kanałów komunikacji, aby efektywnie dotrzeć do swojej grupy docelowej oraz reklamodawców. Przytaczane przez nas kilka dni temu badania sugerują, że mimo spadku popularności aplikacji względem Instagrama, młodzi użytkownicy mimo to przenoszą się do niej. Wizualna forma komunikacji jest dla nich efektywniejszym i atrakcyjniejszym sposobem na prezentacje treści, dlatego też pokochali znikające wiadomości i filtr z pieskiem.

Link do oryginalnej infografiki

  • Infografika i dane nieaktualne pod kątem ilości użytkowników, którzy korzystają z tej apki codziennie (DAU). Obecnie jest 173 M DAU.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail