X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Nowy wygląd Aktualności na Facebooku

Facebook poinformował o zmianach w wyglądzie Aktualności na portalu. Nowe rozwiązania mają wpłynąć pozytywnie na czytelność wpisów i oraz poprawić nawigację w przepełnianym każdego dnia treściami serwisie.

Nowy wygląd Aktualności na Facebookufot. bank zdjęć shutterstock.com

reklama


Facebook codzienne dostarcza nam tysięcy informacji, zdjęć i multimedialnego contentu, który zaspokaja naszą potrzebę bycia poinformowanym i chroni nas przed FOMO. Aby docieranie to tych treści było jeszcze łatwiejsze, portal ogłosił zmiany w Aktualnościach, które sprawią, że najnowsze wpisy staną się bardzie czytelne. W ramach aktualizacji na portalu widoczne będą trzy główne zmiany.

Wygląd komentarzy

Pierwsza nich to to wygląd komentarzy oraz wyświetlanie odpowiedzi na nie. Sposób prezentowania treści pod wpisem przeszedł mały lifting. Newsfeed będzie mniej niebieski, a komentarze widoczne będą w zaokrąglonych, szarych dymkach, podobnych do fragmentów konwersacji na Messengerze.

fot. newsroom.fb.com

fot. newsroom.fb.com

Lepsza czytelność

Portal zwiększa także kontrast kolorów, aby ulepszyć widoczność i czytelność treści. Podglądy linków będą większe, co wpłynie na ich atrakcyjność dla odbiorcy i zachęci do kliknięcia w nie. Inny wygląd zyskają także ikony “Lubię to!”, “Skomentuj” oraz “Udostępnij” – będą one nieco większe oraz niewypełnione kolorem. Zauważalną zmianą będzie także kształt zdjęcia profilowego widocznego w Aktualnościach. Dotychczas było ono kwadratowe, a wkrótce zobaczymy je w okrągłej formie.

fot. newsroom.fb.com

fot. newsroom.fb.com

Łatwiejsza nawigacja

Odnajdywanie informacji wśród ogromu wpisów, jakie pojawiają się na Facebooku nie jest łatwym zadaniem, dlatego portal poprawi także możliwości poruszania się po serwisie. W przypadku linków przed ich kliknięciem zobaczymy dokąd prowadzą. Jest to także jeden ze sposobów na poprawę bezpieczeństwa użytkowników i eliminowanie szkodliwych odnośników do stron. Z kolei podczas czytania postów pozyskamy również informacje o tym, kto w tym samym czasie je komentuje lub reaguje na nie. Po zapoznaniu się z ich treścią jednym kliknięciem wrócimy do Aktualności.

fot. newsroom.fb.com

fot. newsroom.fb.com

Zmiany w serwisie są dość subtelne, dotyczą głównie zmiany kolorystyki na szarą i odejścia od charakterystycznej niebieskiej barwy oraz detali wpisów, ale mają poprawić komfort użytkowania portalu i konsumpcji dostępnych na nim treści. Będą one widoczne dla wszystkich użytkowników w ciągu kilku najbliższych tygodni i jak deklarują twórcy portalu, nie powinny wpłynąć na funkcjonowanie i ruch Stron na Facebooku.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail