X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Zdjęcia na Facebooku i Messengerze – Polska wśród krajów wysyłających ich najwięcej

Z okazji obchodzonego dziś Światowego Dnia Fotografii, Facebook udostępnił dane na temat popularności zdjęć na portalu oraz Messengerze. Mieszkańcy jakich krajów postują i wysyłają ich najwięcej? W jaki dzień ich liczba była rekordowa? Które maski wybieramy najchętniej?

Zdjęcia na Facebooku i Messengerze – Polska wśród krajów wysyłających ich najwięcejfot. bank zdjęć shutterstock.com

Facebook wyrósł zarówno na publikacji treści tekstowych, jak i multimedialnych. Obecnie jednak trudno jest wyobrazić sobie publikowany tam content bez materiałów wizualnych w postaci zdjęć, infografik czy materiałów wideo. To rozwiązanie, które stosują nie tylko indywidualni użytkownicy, ale i marki, gdyż jak wynika z badań BuzzSumo, posty ze zdjęciami generują o 2,3 razy większe zaangażowanie niż tradycyjne wpisy. Co więcej, wedle danych z przed roku, każdego miesiąca wysyłamy 17 miliardów fotografii za pomocą Messengera. Liczby te nie pozostawią więc złudzeń, że treści wizualne stały się nieodłącznym elementem portalu i komunikatora.

W ramach obchodzonego dziś Światowego Dnia Fotografii Facebook udostępnił kilka danych na tema popularności zdjęć na swoich platformach oraz wskazówek, dzięki którym możemy usprawnić korzystanie z najnowszych funkcji fotograficznych na portalu i w komunikatorze. Kto znalazł się w czołówce? Kiedy postowaliśmy najwięcej? Jakie filtry wybieramy najchętniej? Sprawdźcie sami!

Amerykanie postują najczęściej

Najwięcej zdjęć w ciągu ostatniego roku pojawiło się 31 grudnia 2016 roku, czyli w Sylwestra. Przy okazji kończącego się roku i hucznych imprez użytkownicy na potegę dzielili się nimi ze swoimi znajomymi.

W generalnej statystyce, najchętniej udostępniają i wysyłają fotografie mieszkańcy Stanów Zjednoczonych. Nieco mniej Tajlandii oraz Egiptu. Często pojawiają się także materiały graficzne od zamieszkujących Indie, Filipiny, Meksyk, Brazylię, Wenezuelę, Argentynę oraz Indonezję. Użytkownicy lubią korzystać także z masek z ciemnymi okularami, tunelem zoom oraz tulipanami.

fot. materiały prasowe

fot. materiały prasowe

Najwięcej zdjęć wysyłanych z Brazylii

Warto zwrócić uwagę na fakt, że w przypadku Messengera Polska znalazła się na mimo to zaszczytnym, ostatnim miejscu w TOP 10 krajów najczęściej wysyłających zdjęcia przy użyciu komunikatora. Na czele rankingu znalazła się Brazylia, Algieria i Egipt. Dalsze miejsca należą do Wietnamu, Indii, Meksyku, Stanów Zjednoczonych, Tajlandii i Filipin. Ulubione filtry użytkowników to umieszczany na głowie kot, stokrotki, a także kolorowe serca.

fot. materiały prasowe

fot. materiały prasowe

Więcej fotograficznych możliwości?

Zdjęcia są integralną częścią Facebooka od samego początku, choć sposób w jaki ludzie dzielą się nimi na platformie nieustannie ewoluuje. Aby dodatkowo urozmaicić przechowywanie oraz udostępnianie zdjęć w serwisie, portal zaprezentował kilka przydatnych wskazówek. Oto one:

  • Opowiedz swoją historię – Zarówno Relacje na Facebooku, jak i Mój Dzień w Messengerze to nowe formaty pozwalające dzielić się sekwencjami zdjęć i filmów w celu pokazania znajomym co u nas słychać. Obie aplikacje pozwalają na dowolną liczbę aktualizacji statusu każdego dnia, a wrzucone materiały znikają po upływie 24 godzin i nie są widoczne w Aktualnościach na Facebooku, ani na ekranie Messengera.
  • Kreatywne funkcje aparatu – Aplikacje Facebook oraz Messenger mają wbudowane nowe moduły aparatu, które sprawiają, że dzielenie się zdjęciami i filmami jest prostsze i szybsze niż kiedykolwiek wcześniej. Oba narzędzia wyposażone są w ramki, maski i dodatkowe efekty wizualne, które otwierają przed użytkownikami niezliczone możliwości kreatywnych eksperymentów. Aparat w aplikacji Facebook jest dostępny po przesunięciu ekranu w lewo z widoku Aktualności, a w Messengerze można go znaleźć po kliknięciu w okrągły przycisk przy dolnym pasku.
  • Wyróżnienie ulubionych zdjęć na profilu Osoby korzystające z Facebooka mają możliwość umieszczenia do pięciu ulubionych zdjęć w specjalnej sekcji wyróżnionej na profilu. Ciekawym pomysłem może być wybór zdjęć połączonych wspólnym motywem, np. czarno-białą kolorystyką lub składających się w jeden, większy obraz.
  • Wszystkie wspomnienia w jednym miejscu dzięki albumom – W ostatnim czasie Facebook wprowadził zmiany w funkcjonowaniu albumów, które ułatwiają przechowywanie i dzielenie się zdjęciami na stronie. Nowe funkcje to między innymi możliwość obserwowania poszczególnych katalogów zdjęć oraz współdzielenia ich ze znajomymi. Ponadto, użytkownicy mogą również wyróżnić ulubione albumy na swoim profilu.
  • Zdjęcia w 360 – Dzięki zdjęciom w formacie 360 stopni, ludzie na Facebooku mogą przeglądać i przeżywać uwiecznione chwile, tak jakby sami w nich uczestniczyli. Istnieje kilka możliwości tworzenia zdjęć 360, jak np. zrobienie panoramy przy użyciu telefonu.

W dobie powszechnego korzystania z social media to treści wizualne mają ogromny wpływ na odbiór informacji i przyciągają do nich uwagę. Dzięki temu, że są one znacznie szybciej przyswajane przez nas mózg, komunikacja za pomocą ich jest bardziej efektywna. Wedle badań zapamiętujemy tylko 10 procent tego, co przeczytamy, a aż 65 procent tego, co możemy powiązać z obrazem. Dlatego zdjęcia są ważnym elementem budowania zarówno marki osobistej, jak i wizerunku marki jako takiej. Korzystanie z odpowiednich obrazów, wpisanych w naszą strategię komunikacji wizualnej może przyciągnąć uwagę użytkowników, zwiększyć ich zaangażowanie oraz wpłynąć na postrzeganie marki.

Źródło: w oparciu o informację prasową

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail