X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Ciemna strona social media podczas Festiwalu Filmteractive

Już 12 października, w Warszawie odbędzie się kolejna edycja Festiwalu Filmteractive. Jednym z tematów poruszanych podczas wydarzenia będzie ciemna strona social media. Czym jest dark social i kto o nim opowie?

Ciemna strona social media podczas Festiwalu Filmteractivefot. filmteractive.eu
 Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Światowe Centrum Badań nad Reklamą (WARC), ponad 84 proc. treści w internecie udostępnianych jest przez platformy „dark social”, czyli w miejscach, które są trudno lub wcale niemierzalne dla internetowych narzędzi analitycznych. Mimo to, 90 proc. budżetu reklamowego dla mediów społecznościowych wydawane jest na platformach publicznych. Czy branża marketingowa jest skazana na nieczytelne statystyki?

Dark social to termin, który określa linki udostępniane za pośrednictwem prywatnych wiadomości w serwisach społecznościowych. Wymiana treści czy rekomendacji w ten sposób stała się na tyle popularna, że korzysta z niej 4 na 5 użytkowników. „Ciemna strona” to wyzwanie dla marketerów, bowiem oznacza źródła wejść na stronę, które nie mogą być wykryte przez platformy analityczne jak np. Google Analytics. Jednocześnie, poddaje w wątpliwość jedną z największych zalet marketingu internetowego, jaką jest mierzalność.

Jak mówi Olgierd Cygan, pomysłodawca Filmteractive Festival, Deloitte Digital CE Leader:

„Dark social, w praktyce oznacza, że wnioski dotyczące strony www, jej optymalizacji czy optymalizacji kampanii, marka wyciąga na podstawie jedynie części użytkowników. Nie ma pełnego obrazu „ruchu” na serwerze i nie wiemy skąd przyszło do niej grono użytkowników. Statystyki firmy są w takim razie niepełne i trudno jest określić, która z wybranych metod reklamy jest skuteczna”

Czy zatem świat marketingu skazany jest na nieczytelne statystyki? W jaki sposób wykorzystać ruch w prywatnych wiadomościach i przekuć go w sukces marketingowy marki? Na te i inne pytania podczas warszawskiej edycji Filmteractive, która odbędzie się już 12 października odpowie Imaad Ahmed, dyrektor marketingu w Światowym Centrum Badań nad Reklamą (WARC). Podczas swojej pracy Ahmed skutecznie zwiększył rozpoznawalność i korzystanie ze wsparcia firmy wśród jej kluczowych odbiorców – agencji reklamowych i mediowych, właścicieli marek i mediów – dzięki zróżnicowanym strategiom związanym z treściami, danymi i digitalem. Pojęcie „dark social” przybliży również Monica Hu, Social Media Senior Consultant w Deloitte Digital w Wielkiej Brytanii.

W tym roku po raz pierwszy, oprócz łódzkiej edycji (17 października), festiwal Filmteractive odbędzie się również 12 października w Warszawie. Hasło tegorocznej, warszawskiej edycji to „Brands of the future”. Z kolei łódzkie spotkanie będzie poświęcone silnym markom, które wspierając kulturę, tworzą ciekawe projekty artystyczne – pod hasłem „Content of the Future”.

Więcej informacji na temat wydarzenia: filmteractive.eu

SocialPress jest patronem medialnym wydarzenia.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail