X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Instagram pokona Snapchata w walce o nowych użytkowników?

Instagram vs. Snapchat to walka, która toczy się już od ponad roku. Wprowadzenie Stories spowodowało, że aplikacje konkurują o uwagę użytkowników. Jak wygląda to aktualnie? Które medium odnotowuje większe wzrosty odbiorców i jak zmienia się to w czasie?

Instagram pokona Snapchata w walce o nowych użytkowników?fot. bank zdjęć shutterstock.com

W ostatnim czasie wszelkie wieści na temat Snapchata, które pojawiały się w kontekście Instagrama wskazywały na to, że użytkownicy aplikacji z duszkiem przenoszą się do drugiego medium. Najnowsze doniesienia ukazują jednak, że obecnie to Snapchat może pochwalić się większą liczbą nowych użytkowników, aniżeli jego potencjalny rywal. Analiza firmy Jumpshot dotycząca Stanów Zjednoczonych, którą przytoczył BusinessInsider, wykazała, że w ciągu ostatnich dwóch miesięcy Snapchat odnotował 52 procent rejestracji. Powoduje to, że na tym polu, za oceanem, aplikacja ma przewagę nad Instagramem. Szacuje się jednak, że nie potrwa to długo, gdyż Instagram pnie się w górę i już wkrótce wyprzedzi konkurenta.

fot. businessinsider.com

fot. businessinsider.com

W styczniu zeszłego roku Snapchat zdecydowanie dominował w Stanach Zjednoczonych. Przez wiele miesięcy odnotowywano wzrosty liczby użytkowników, jednak zaczął on stopniowo hamować we wrześniu 2016, tuż po wprowadzeniu Stories na Instagrama. W sierpniu tego roku liczba rejestracji plasowała się na podobnym poziomie, jak w przypadku Instagrama, a różnica między nimi wynosiła zaledwie 4 procent. Być może już we wrześniu aplikacje będą na podobnym poziomie popularności, a w kolejnych miesiącach to Instagram osiągnie pozycję dominującą. Szczególnie, że w skali globalnej liczba jego użytkowników wzrosła w ubiegłym miesiącu o 61,5 procent, a na Snapchacie o 38,5 procent.

Bez wątpienia to nowość w postaci Stories na Instagramie poskutkowała wzrostem do 100 milionów aktywnych użytkowników dziennie i to ona zapewniła znaczną liczbę korzystających z aplikacji. Mimo to Snapchat ma kilka asów w rękawie i funkcji, których nie znajdziemy u konkurenta, takich jak Snap Mapy oraz „Crowd Surf”, czyli możliwość tworzenia relacji z wydarzeń z dwóch perspektyw. Aplikacja posiada także zaangażowaną grupę młodych odbiorców, która dotąd nie porzuciła go na rzecz konkurenta, który utrudnia twórcom rozszerzenie grupy odbiorczej o dojrzałych użytkowników. Losy Snapchata pozostają zatem pod znakiem zapytania, gdyż mimo aktualnych wyników aplikacja z duszkiem sporo traci.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail