X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

6 sposobów na wykorzystanie ankiet na Instagramie

Jak wykorzystać ankiety na Instagram Stories do zaktywizowania użytkowników? W jaki sposób zachęcić do interakcji naszych odbiorców i pozyskać przydatne informacje? Przedstawiamy 6 sposobów na użycie nowej funkcji w aplikacji.

6 sposobów na wykorzystanie ankiet na Instagramiefot. bank zdjęć shutterstock.com

Na początku października Instagram poinformował o nowości w swojej aplikacji. Korzystający z sekcji Instagram Stories zyskali możliwość tworzenia interaktywnych ankiet. Dzięki temu mogą pozyskać odpowiedzi na pytania i dostarczyć w ten sposób wartościowych informacji na temat upodobań produktów lub usług. To doskonały sposób na zaktywizowanie społeczności na Instagramie. Które marki wykorzystały je już w swoich działaniach i w jakim celu? Przedstawiamy kilka zastosowań. Wszystkie zdjęcia udostępnione we wpisie są zrzutami ekranu z relacji danych profili na Instagram Stories.

Wybór produktu

Ankiety na Instagramie mogą stanowić dla marek źródło wiedzy na temat tego, który z dwóch wariantów ich produktu jest atrakcyjniejszy dla odbiorców. Marki takie jak Daniell Wellington, Lilou, Cardiobunny czy McDonald’s wykorzystały Stories w aplikacji do zaktywizowania odbiorców poprzez wskazanie, który produkt widoczny na zdjęciu by wybrali. Użytkownicy mogli wskazać jeden z wariantów, który przypadł im do gustu, a marki zebrać przydatne informacje na temat preferencji swojej grupy odbiorców. Tego typu dane mogą stanowić również punkt odniesienia dla dalszych relacji – znaczne zainteresowanie jedną z opcji może być powodem do tego, aby pokazać produkt w innych odsłonach, więcej o nim opowiedzieć, zaplanować konkurs, w którym można go wybrać lub promocję, z której chętnie skorzystaliby widzowie naszych Stories.

Zbieranie opinii

Zarówno firmy jak i influencerzy, którzy budują swoje marki osobiste mogą wykorzystać nową funkcję na Instagramie do zebrania opinii. Mogą poprosić odbiorców o zdanie na temat makijażu jak Maffashion czy Iga Zubiel, zdobień paznokci jak Semilac czy ubioru, co uczynił Ekskluzywny Menel. To tylko kilka aspektów, które zachęcą odbiorcę do interakcji jednocześnie dają informację zwrotną marce.

Informacje o zachowaniach

Instagram może także stanowić źródło pozyskiwania wiedzy  o zachowaniach użytkowników, jak w przypadku Diety bez diety i Anny Lewandowskiej, czy upodobaniach odbiorców, które niekoniecznie są ściśle związane z naszą ofertą, jak u Westwing oraz Wondermarket. Możemy za pomocą „Tak” lub „Nie” pozyskać generalne opinie lub dowiedzieć się, czy nasi widzowie wierzą w przesądy lub uczęszczają rano na treningi. Dodatkowy bodziec do interakcji będzie ciekawym rozwiązaniem – może stanowić element zabawy, ale i pokazać, że marka jest zainteresowana swoim odbiorcą nie tylko w kontekście danego produktu, ale i jego zwyczajów oraz stylu życia.

Odczucia odbiorców

Innym sposobem na zaktywizowanie odbiorców jest stworzenie ankiet zawierających warianty z emotikonami ukazującymi pewne emocje. Dotąd zrobiły to m.in. Barcelona, Mercedes czy samo Google. Wskazanie jednej z reakcji nie wymaga od odbiorcy dłuższego zastanowienia, a zachęca go do podjęcia działania.

mercedes2

Real Time Marketing

Ankiety to także interesujący sposób na podjęcie działań dotyczących bieżących zdarzeń. Marki, które podejmują działania real time marketingowe mogą w ten sposób pokazać, że trzymają rękę na pulsie i obserwują aktualną sytuację. Jak w przypadku radia Eska, obserwujący profil mogą wskazać, kto według nich zwycięży mecz. Innym przykładem jest Bershka, która udostępniała relacje tuż przed pokazem najnowszej kolekcji.

Zagadki i rebusy

Ostatnim z prezentowanych sposobów jest tworzenie zagadek i wprowadzenie do relacji elementów zabawy. Możemy za pomocą udostępnianych materiałów dać odbiorcom wskazówki, na podstawie których będą mogli zdecydować np. gdzie znajdują się obecnie przedstawiciele firmy, jak uczynił to L’Oréal. Uczynienie ze Stories rebusu lub gry, które zakończą się ankietą może dostarczyć rozrywki naszym odbiorcom i ukazać, że jesteśmy marką, która potrafi komunikować się nie tylko stricte produktowo, ale i w sposób humorystyczny oraz luźny.

loreal

Jak widać mimo, że ankiety zostały wprowadzone kilkanaście dni temu, już teraz możemy znaleźć ich liczne zastosowania. Co więcej, działania na tym polu podjęły bardzo popularne marki z całego świata oraz znani i lubiani influencerzy. Mercedes, McDonald’s, Google czy FC Barcelona udostępniły w swoich relacjach interaktywne ankiety, a Maffasion i Ekskluzywny Menel zasięgali opinii swoich odbiorców. Z takiego rozwiązania, które w łatwy sposób aktywizuje odbiorców mogą skorzystać wszystkie profile. Warto pamiętać także, że ramach odpowiedzi widzimy, które warianty wskazali poszczególni użytkownicy. To także szansa dla mniejszych marek, aby nawiązać z nimi relacje i na przykład dostosować treści komentarzy do tego, co wcześniej wybrali w naszej ankiecie. Warto więc sprawdzić jak taka forma sprawdzi się w przypadku naszego profilu i wybrać najbardziej odpowiadający naszym działaniom sposób na ankiety.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail