X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Subskrypcje Instant Articles – Facebook rozpoczyna testy

Facebook przekazał informację o testach w obrębie Instant Articles, w ramach których sprawdzana jest płatna subskrypcja artykułów. Jak będą one przebiegały i którzy światowi wydawcy wezmą w nich udział?

Subskrypcje Instant Articles – Facebook rozpoczyna testyfot. Facebook

reklama


Światowy gigant kilka dni temu przekazał informację o rozpoczynających się w najbliższym czasie testach subskrypcji Instant Articles. Nieduża grupa wydawców ze Stanów Zjednoczonych i Europy współpracuje przy projekcie będącym wynikiem działań w ramach programu Facebook Journalism Project. Wydawcy z całego świata dzielą się swoimi potrzebami i celami, co pozwala na rozwój produktów firmy, a wprowadzenie subskrypcji zostało przez znaczą część z nich uznane za priorytet. Zaprojektowano i dostosowano więc rozwiązania na potrzeby testów, które będą trwały w najbliższym czasie.

Zaangażowani wydawcy

Testy będą dotyczyły takich wydawców jak Bild, The Washington Post, Boston Globe, Ekonomist, Hearst (Houston Chronicle i San Francisco Chronicle), La Repubblica, Le Parisien, Spiegel, The Telegraph i Tronc (The Baltimore Sun, Los Angeles Times czy San Diego Union-Tribune).

Przebieg testów

W ramach testów dostęp do treści byłyby ograniczony paywallem. Pierwotnie zakłada się, że możliwe byłoby przeczytanie 10 artykułów użytkownik, a potem musiałby uiścić wskazaną opłatę, aby zyskać możliwość czytania kolejnych wpisów. Drugim rozwiązaniem jest model freemium, czyli oddanie decyzji o blokowaniu artykułów w ręce wydawców. Istnieje także prawdopodobieństwo, że wkrótce w Instant Articles zamiast ikony polubienia pojawi się przycisk “Subskrybuj”, a przy treściach dostrzeżemy przyciski CTA, która zachęcą do rozszerzenia możliwości “ekspresowych treści”

Użytkownicy, którzy zdecydowaliby się na korzystanie z sybskrybcji Instant Articles zyskaliby dostęp zarówno do strony wydawcy, jak i aplikacji. Co ważne, wydawcy będą otrzymywali całkowity dochód z subksrypcji. Z testowanej opcji jako pierwsi będą mogli skorzystać użytkownicy Androida.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail