X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Wideo na Facebooku – transmisje na żywo najbardziej angażują widzów

Już jutro, w Warszawie, odbędzie się kolejna edycja Filmteractive Festival. Jednym z aspektów, który zostanie poruszony jest tworzenie wideo przyciągającego uwagę na Facebooku, a opowie o nim przedstawicielka portalu, Patrycja Matul.

Wideo na Facebooku – transmisje na żywo najbardziej angażują widzówfot. bank zdjęć pexels.com

reklama


Wideo w Internecie zmienia układ siły na rynku reklamowym. Według badania “Wideo mobile 2016”, ponad 40 procent użytkowników deklaruje, że ogląda wideo online na urządzeniach mobilnych. Konsumenci są również coraz bardziej skłonni wydawać pieniądze na tego typu transmisje, które są tym samym najdynamiczniej rozwijającym się formatem digital. Dzięki temu wideo online stanowi idealne rozwiązanie dla firm szukających nowych sposobów na przyciągnięcie uwagi widza. Jest o co walczyć, gdyż ludzki mózg zapamiętuje ponad 50 procent z tego co jednocześnie widzi i słyszy. Tylko jak osiągnąć zamierzony efekt?

Jak pokazują statystyki w wideo opłaca się inwestować, nie tylko ze względu na jego popularność wśród konsumentów, ale również jego viewability.

Wideo skuteczną formą komunikacja

Facebook najmocniej pozycjonuje filmy, które są bezpośrednio wysyłane na serwer portalu. Posty zawierające filmy, zyskują lepsze zasięgi i są bardziej widoczne w news feedzie niż treści bez spotów – mówi Olgierd Cygan pomysłodawca festiwalu Filmtercative, Deloitte Digital CE Leader– Wideo się zmienia, pojawiają się nowe formaty reklam. Jednocześnie nie każdy film, który powstanie będzie w takim samym stopniu angażował odbiorców. Branża stoi przed pytaniem: jak złapać widza i nie pozwolić mu odejść? – dodaje.

Elementami, które decydują o skuteczności filmu są m.in. jego treść oraz długość. BuzzSumo po przeanalizowaniu 100 milionów filmików zamieszczonych na Facebooku, wysunął tezę, że najwięcej interakcji użytkowników wzbudzają treści dotyczące jedzenia, mody, urody oraz zwierząt. Niekwestionowanym liderem pozostaje jedzenie, które angażuje dwa razy mocniej od filmów z kategorii fashion & beauty. Przeanalizowano również optymalny czas wideo online, który według BuzzSumo wynosi 60-90 sekund.

Jak widać w tym przypadku, nie sprawdza się obiegowa prawda, że im krótsze wideo tym lepiej. Aby zachęcić widza, w treści musi być miejsce na opowiedzenie historii. – mówi Olgierd Cygan. W kwietniu tego roku Fidij Simo, szef wideo Facebooka ogłosił, że 20 procent treści wideo w serwisie to transmisje na żywo, a czas ich oglądania wzrósł aż czterokrotnie w ciągu roku. W tym wypadku potrzeba aż 15 minut, by uzyskać poziom maksymalnego zaangażowania. Co ciekawe, to właśnie transmisje live cieszą się wyższym poziomem zaangażowania.

Już jutro Filmteractive  Warszawie

Tajemnice angażującego wideo online i ich możliwości wykorzystania w reklamie, podczas Filmteractive Festival 2017, zdradzi Patrycja Matul, Client Partner CEE w Facebooku.

Według estymacji Cisco, do 2020 roku 75 procent ruchu w sieci generowane będzie przez materiały video, natomiast dominującym kanałem odbioru treści wideo stają się urządzenia mobilne i to o nich warto myśleć, kiedy tworzymy filmy reklamowe online. Obecnie każdego dnia ponad 91 procent ludzi korzysta z Facebooka na urządzeniach mobilnych, a na zwrócenie ich uwagi mamy zaledwie 1,7 sekundy. Na urządzeniach stacjonarnych czas ten wydłuża się do zaledwie 2,5 sekundy. Dlatego dla pochwycenia uwagi w internecie pierwsze sekundy mają kluczowe znaczenie – to od nich zależy czy użytkownik szybko nie zrezygnuje z oglądania filmu. Warto już w pierwszym kadrze skupić się na kluczowym przekazie, bądź unikalnych cechach reklamowanego produktu czy usługi. Ważne jest też tworzenie materiałów, które będą zrozumiałe bez dźwięku.

Jak zauważa Patrycja Matul, im wcześniej logotyp, reklamowany samochód czy ewentualny celebryta występuje w filmie, tym lepiej. Wiele mobilnych materiałów wideo przynosi słabe wyniki z powodu umieszczenia głównego przesłania na końcu materiału wideo, co jest typowe dla reklam telewizyjnych – wyjaśnia.

W swojej pracy, Patrycja Matul odpowiedzialna jest w Facebooku za współpracę z funduszami inwestycyjnymi, globalnymi firmami technologicznymi oraz startupami w Europie Środkowo-Wschodniej. Wcześniej, przez 4 lata odpowiadała w firmie za relacje z agencjami mediowymi oraz partnerami z branży finansowej i technologicznej. Bezpośrednio przed dołączeniem do Facebooka, pod dyrekcją Dentsu Aegis Media w Londynie, rozwijała agencję Upcast pracując na stanowisku dyrektora ds. rozwoju międzynarodowego. Na rynku lokalnym zdobywała doświadczenie pracując m.in. dla Agory SA, w której przez blisko 8 lat uczestniczyła w tworzeniu i wprowadzeniu na rynek marki Wyborcza.biz oraz była brand managerem Wyborcza.pl. W SearchLab odpowiadała za rozwój agencji marketingu w wyszukiwarkach i pozyskiwanie kluczowych partnerów. Była także dyrektorem zarządzającym agencji social media, którą stworzyła pod szyldem Agory. Założycielka Lean In w Polsce, organizacji stworzonej przez Sheryl Sandberg, wspierającej rozwój kobiet w biznesie.

W tym roku po raz pierwszy, oprócz łódzkiej edycji (17 października), festiwal Filmteractive odbędzie się również 12 października w Warszawie. Hasło tegorocznej, warszawskiej edycji to “Brands of the future”. Z kolei łódzkie spotkanie pod hasłem “Content of the Future” będzie poświęcone silnym markom, które wspierając kulturę, tworzą ciekawe projekty artystyczne.

Więcej informacji o wydarzeni oraz możliwość zakupu biletów na stronie: www.filmteractive.eu 

Portal SocialPress jest patronem medialnym wydarzenia.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail