X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

✰ Przegląd pierwszych reklam świątecznych 2017

Święta Bożego Narodzenia dopiero za ponad 5 tygodni, jednak już teraz marki rozpoczęły swoje świąteczne kampanie. Jakie reklamy stworzyły m.in. Coca-Cola, John Lewis, Marks & Spencer czy Penny?

✰ Przegląd pierwszych reklam świątecznych 2017reklama Johna Lewisa/ fot. itsnicethat.com

Choć za oknem nie widać jeszcze śniegu, a do Świąt pozostało ponad 5 tygodni, marki już teraz stawiają na komunikacją związaną z tym magicznym czasem. Co roku pojawiają się nowe, mniej lub bardziej oryginalne treści wideo, które mają nas poruszać i wywoływać pozytywne emocje. W ubiegłym roku szerokim echem odbiła się wzruszająca kampania „Czego szukasz w Święta” Allegro, która stałą się viralem. Czy w tym roku któraś z marek powtórzy jej sukces? Jak wyglądają zaprezentowane dotąd przez marki kreacje?

Coca-Cola

Czymże byłyby Święta Bożego Narodzenia bez reklamy Coca-Coli i legendarnych świątecznych ciężarówek? Ponad tydzień temu na kanale YouTube pojawiły się już pierwsze spoty świąteczne, w których słyszymy charakterystyczny dla firmy utwór w nowej odsłonie. W tegorocznej kampanii #Dziekuje marka zachęcą do okazania wdzięczności za blask Świąt, ich wyjątkowy smak, czas, którego długo nie zapomnimy i powiedzenia „dziękuję” wszystkim tym, którzy sprawiają, że te dni są wyjątkowe. Ponadto na etykietach świątecznej, limitowanej edycji butelek napoju, które świecą w ciemności pojawiły się napisy z podziękowaniami m.in. dla Mistrzyni wypieków, Umilacza długich wieczorów, Pomocnika Mikołaja czy Rozplątywaczu lampek choinkowych.

Spot obejrzano 205 tysięcy razy. Za strategię kampanii, planowanie i zakup mediów odpowiada dom mediowy MediaCom, za kreację mediów i dużych formatów – McCann WorldGroup, za przygotowanie materiałów BTL – agencja Fortis, a za obsługę w social media – SMG LiquidThread.

John Lewis

John Lewis, czyli brytyjska sieć domów towarowych znana z doskonałych reklam świątecznych, przedstawiła wideo #MozTheMonster, które bawi i wzrusza jednocześnie. Jego bohater, Joe, zaprzyjaźnia się z hałaśliwym potworem mieszkającym pod jego łóżkiem. Oboje bawią się tak dobrze, że chłopiec w nocy nie może zasnąć, a za dnia jest bardzo zmęczony i senny za dnia. Pod choinką znajduje prezent, który pomoże mu w końcu się wyspać.

Reklama ma już 7,9 miliona odsłon na YouTube. Została wyreżyserowana przez Michela Gondry’ego i stworzona przez agencję adam&eveDDB.

Marks & Spencer

W kampania Marks & Spencer pojawia się postać Misia Paddingtona, który myli brodatego złodzieja ze Świętym Mikołajem i pomaga mu w zwróceniu prezentów, które ukradł. Gdy przestępca widzi jak cieszą się dzieci, które odzyskały prezenty oraz, że miś obdarowuje go kanapką, życząc przy tym Wesołych Świąt, jest bardzo wzruszony.

Wideo #LoveTheBear obejrzano już 5,8 miliona razy. Odpowiedzialna za niego jest agencja Grey.

Debenhams

Kolejna już w zestawieniu brytyjska sieć domów towarowych, Debenhams, zaprezentowała świąteczną opowieść #YouShall. Jej bohaterami są nieco niezgrabna Ellie oraz przystojny Josh. Podczas zimowego wieczoru spotyka kobietę w pociągu i od tego momentu czuje, że jest w niej coś wyjątkowego. Ich historia to współczesna adaptacja Kopciuszka, w ramach której ona postanawia odnaleźć zgubionego buta, a on ją za pomocą mediów społecznościowych i hashtagów.

Film obejrzano 5,8 miliona razy. Za kampanię opowiada agencja J. Walter Thompson.

Children’s Hospice

Shape History, we współpracy z organizacją charytatywna Shooting Star Chase, opowiedziało wzruszającą i opartą na faktach historię rodziny, której syn zmarł na raka. Bliscy nie mogą pogodzić się ze stratą, lecz starają się wzajemnie wspierać w przygotowaniach do świąt. Wideo #FirstChristmas pokazuje prawdziwy sens Świąt Bożego Narodzenia.

Film obejrzano na Facebooku ponad 394 tysiące razy.

Penny

Niemiecka sieć supermarketów obrała nieco inny kierunek w reklamie świątecznej, aniżeli inne marki z jej branży. W filmie pokazano wyciskającą łzy historię matki, która w samotności wspomina zażarte kłótnie z córką. Mimo tego, jak bolesne były spory postanawia wyruszyć w mozolną podróż. Po upadku na lód spotyka wilka, przechodzi przez burzę, a wszystko to po to, aby dotrzeć do swojego dziecka. Gdy staje pod drzwiami domu córki, obie wpadają sobie w ramiona. Najbardziej zaskakujące jest jednak to, co dzieje się na końcu filmu – widzimy, że ta trudna podróż była metaforą i w rzeczywistości przejściem zaledwie kilku metrów do sąsiedniego domu, które wymagały dużo odwagi i wysiłku.

Spot obejrzano zaledwie ponad 43 tysiące razy, jego reżyserem jest nagradzana, wiedeńska reżyser, a twórcami jest agencja Serivceplan Group.

Ikea

Ikea w najnowszej kampanii „W Święta zamień się w słuch. I zrób więcej miejsca na miłość” ponownie współpracuje z Fiszem, który w wideo jest lektorem i prezentuje krótki film, w którym odnajduje to, co bardziej niż kiedykolwiek wybrzmiewa pomiędzy słowami oraz kryje się za prostymi gestami. Lektor patrzy z boku na to, co dzieje się podczas świątecznych posiłków i wzywa o tego, abyśmy, cokolwiek teraz robimy, odnaleźli głębsze znaczenie padających w naszą stronę słów.

Film został obejrzany już ponad 501 tysiecy razy. Za kampanię odpowiadają Saatchi & Saatchi IS, Tank Production i MEC.

Boots

Brytyjska sieć aptek i sklepów kosmetycznych w swojej reklamie #ShowThemYouKnowThem pokazała, że przy okazji Świąt Bożego Narodzenia, przy wyborze idealnego prezentu wracają do nas wspomnienia i wszystkie chwile spędzone z bliską nam osobą. Z nutą nostalgii pokazano historię dwóch sióstr podkreślając w ten sposób, jak jeden prezent może pokazać drugiej osobie to, na ile ją znamy.

Reklamę odtworzono ponad 626 tysięcy razy, a jego twórcami jest  Ogilvy & Mather Advertising z Londynu.

Argos

Brytyjskie przedsiębiorstwo handlowe Argos przestawiło przygotowania do Świąt z perspektywy elfów pracujących w centrum dystrybucyjnym. Podczas gdy pakują one prezenty, jeden z nich rzuca się w pościg za transportem, do którego nie dostarczono zabawki dla 9-letniego Toma.

Spot obejrzano ponad 1,1 milion razy, a jego twórcą jest agencja CHI & Partners.

Tesco

Świąteczna reklama Tesco spotkała się z falą krytyki. Marka pokazała w niej bowiem kilka scenek z rodzinnych spotkań, wśród których pojawiają się mułzumanie. Użytkownicy mediów społecznościowych poczuli oburzenie i wskazywali, że Boże Narodzenie to święta chrześcijańskie, a nie mułzumańskie. Firma chciała najpewniej pokazać, że w tym szczególnym dniu wszyscy są mile widziani przy wigilijnym stole, jednak odbiór był nieco inny.

Jak możemy zauważyć, większość reklam pochodzi z rynku brytyjskiego. Wygląda więc na to, że marki w Polsce ostrożnie podchodzą do tego tematu i nie chcą zbyt wcześnie podejmować tego typu działań. Jednak bez wątpienia już za kilka dni pojawią się kolejne, polskie wideo.


Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail