X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Jak tworzyć kampanie reklamowe, aby podbić serca konsumentów?

Już za kilka dni odbędzie się Imagination Day, podczas którego eksperci, artyści i twórcy z całego świata podzielą się z publicznością swoim bezcennym doświadczeniem. Jedną z prelegentek jest Dorota Rakowska z Samsung Electronics, która przed wydarzeniem odpowiedziała nam na kilka pytań.

Jak tworzyć kampanie reklamowe, aby podbić serca konsumentów?fot. materiały od organizatora

reklama


20 listopada w Multikinie Złote Tarasy odbędzie się Imagination Day – wydarzenie organizowane przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Podczas niego 10 przedstawicielek branży kreatywnej, organizacji pozarządowych i szeroko rozumianego biznesu opowie uczestnikom o swoich zawodowych wyzwaniach, kreatywnych kampaniach reklamowych oraz tym, co je inspiruje.

Jedną z prelegentek jest Dorota Rakowska, Senior Marketing Manager w Samsung Electronics, która jest związana z rynkiem marketingu już od 18 lat. Obecnie jest szefową komunikacji mobilnych produktów w Samsung Electronics Polska i odpowiada za komunikację smartfonów oraz tabletów. Wcześniej realizowała projekty w ramach portfolio produktów IT oraz na rynku B2B. Jej misją jest demokratyzowanie technologii i realizuje ją z sukcesem poprzez edukowanie klientów, jak technologia może poprawiać jakość życia. Udało nam się zadać jej kilka pytań.

Monika Kuchta: Jak fakt, że nowe technologie poprawiają jakość naszego życia mogą wykorzystać marki? 

Dorota Rakowska: Wykorzystując nowe technologie, marki powinny zadbać o maksymalizację komfortu swoich Klientów. Naszym ostatecznym celem jest zadowolony i zaopiekowany klient, któremu dajemy poczucie bezpieczeństwa z nasza marką. Bo taki użytkownik z nami zostanie, kolejny raz do nas wróci – przecież o to nam chodzi. A wszystkie operacyjne i technologiczne kwestie powinny spoczywać na barkach marek.

W jaki sposób powinniśmy tworzyć kampanie reklamowe, aby podbić serca konsumentów? 

Każdy na swoją receptę na reklamy podbijające serca. Moja recepta: skupić się na człowieku, jego emocjach, prawdziwych historiach. Szczypta produktu – pokazać jak zmienia zachowanie naszego bohatera, jaką reakcje w nim wywołuje, jak poprawia jego życie. A na końcu – mieć odwagę skupić się na historii bohatera przez 25 sekund a prezentacji produktu przez 5 sekund, a nie odwrotnie.

Czy w reklamach z branży technologicznej, gdzie konkurencja jest bardzo duża, wszystkie chwyty są dozwolone? Myślę tutaj m.in. o najnowszej reklamie Note 8 odnoszącej się do Apple’a, o której było głośno. 

Dozwolone jest wszystko co nie dyskredytuje i nie obraża konkurencji, a co najważniejsze nie mija się z prawdą, a reklama, o której Pani mówi w mojej ocenie spełnia wszystkie powyższe warunki.

Z jakimi wyzwaniami mierzy się obecnie branża reklamowa i co czeka nas w przyszłości?

Już od dłuższego czasu dużym wyzwaniem dla marketerów jest clutter komunikacyjny. Konsumenci często nie są w stanie wyłapać kto i o czym do nich mówi, są zarzucani informacjami, kierowanymi do nich bardzo przypadkowo. Nie czują się bezpiecznie, budują dystans do marek. Dużą nadzieję pokładam w precyzyjnym targetowaniu, i liczę na to, że w przyszłości (mówię to z perspektywy twórcy i odbiorcy) nasze komunikaty reklamowe serwowane przez wszystkie media będą  najwyższej jakości i precyzyjnie odpowiedzą na potrzeby Klientów.

O czym opowie Pani podczas Imagination Day 2017?

Opowiem o kampaniach, które podbijają serca, o marzeniach które dzięki technologii mają szanse się spełnić i zaproszę na seans z wirtualna rzeczywistością.

Więcej informacji o wydarzeniu: imaginationday.pl

Portal SocialPress jest patronem medialnym wydarzenia.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail