
reklama
Jakiś czas temu pisaliśmy o testach dwukrotnie większego limitu znaków na Twitterze, a poproszeni przez nas o opinię specjaliści z branży marketingowej rozważali, co może znaczyć to dla marketerów. Trzy dni temu serwis oficjalnie wprowadził ową zmianę, co oznacza, że użytkownicy mogą wyrażać już swoje myśli i opinie nie w 140, a w 280 znakach. Rozwiązanie to daje to większe pole do popisu nie tylko indywidualnym użytkownikom, ale i markom. Niektóre z firm opublikowały tweety dedykowane tejże nowości jeszcze pod koniec września, gdy pojawiły się pierwsze doniesienia o takich planach, a część z nich zareagowała kilka dni temu. Oto kilka najciekawszych naszym zdaniem reakcji znanych marek.
Burger King
Imagine what we could do with 280 characters pic.twitter.com/oxyLqMF7wn
— Burger King (@BurgerKing) 27 września 2017
McDonald’s
#280characters? We only need and
— McDonald’s (@McDonalds) 8 listopada 2017
E.Wedel
Od dziś mamy 280 więcej powodów do radości. :D #Mam280 #Wedel #DziecięcaRadość
— E.Wedel (@e_wedel) 8 listopada 2017
Snickers
Be careful Twitter. That’s a lot of characters to show just how hungry you are. #EatASNICKERS #280Characters
— SNICKERS® (@SNICKERS) 8 listopada 2017
Durex
OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO pic.twitter.com/KkyQvjtNGI
— Durex India (@DurexIndia) 27 września 2017
Virgin Orbit
Spaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaace! #280characters
— Virgin Orbit (@Virgin_Orbit) 7 listopada 2017
KFC
The truth is, we just need more space for great chicken:
Chicken
Chicken
Chicken
Chicken
Chicken
Chicken
Chicken
Chicken
Chicken
Chicken
Chicken
Chicken
Chicken
Chicken
Chicken
Chicken
Chicken
Chicken
Chicken
Chicken
Chicken
Chicken
Chicken
Chicken
Chicken
Chicken#280characters pic.twitter.com/Tf4TOmrQ5Z— KFC South Africa (@KFCSA) 8 listopada 2017
Domino’s Pizza
#officialfoodof #280characters
— Domino’s Pizza UK (@Dominos_UK) 8 listopada 2017
BMW Motorsport
— BMW Motorsport (@BMWMotorsport) 8 listopada 2017
NASA
. * .
*
* . ️ . ✨ *
. *
Thanks @Twitter, we can
always use more space
. . .
. * ** ☄️#280characters
— NASA Goddard (@NASAGoddard) 8 listopada 2017
Marvel
I am Groot. I am Groot. I am Groot. I am Groot. I am Groot. I am Groot. I am Groot. I am Groot. I am Groot. I am Groot. I am Groot. I am Groot. I am Groot. I am Groot. I am Groot. I am Groot. I am Groot. I am Groot. I am Groot. I am Groot. I am Groot. I am Groot. #280characters pic.twitter.com/2QDi9fw6Ey
— Marvel UK & Ireland (@MarvelUK) 8 listopada 2017
Uniwersytet Jagielloń
Dalsza część artykułu znajduje się poniżej reklamy
Nowy żołnierz: Służba w epoce dronów, sztucznej inteligencji i cyberwojny
Ten przewodnik to kompendium wiedzy o tym, jak rozwijać kompetencje, które już dziś zmieniają oblicze armii. Dzięki lekturze ebooka zyskasz wskazówki do świadomego rozwoju umiejętności, które mogą zaprocentować zarówno w mundurze, jak i poza nim.
Kup ebook
ski
Dalsza część artykułu znajduje się poniżej reklamy

Nowy żołnierz: Służba w epoce dronów, sztucznej inteligencji i cyberwojny
Ten przewodnik to kompendium wiedzy o tym, jak rozwijać kompetencje, które już dziś zmieniają oblicze armii. Dzięki lekturze ebooka zyskasz wskazówki do świadomego rozwoju umiejętności, które mogą zaprocentować zarówno w mundurze, jak i poza nim.
Kup ebookW końcu możemy na Twitterze napisać pełną tytulaturę naszego Rektora: Jego Magnificencja Rektor Uniwersytetu Jagiellońskiego profesor doktor habilitowany medycyny Wojciech Nowak#twitter280
— Jagielloński UJ (@JagiellonskiUni) 8 listopada 2017
Manchester City
280 characters means we can now go…
AGUEROOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO pic.twitter.com/pEZyuK5tg2
— Manchester City (@ManCity) 8 listopada 2017
AC Milan
Thank you @Twitter, now we can finally write in one tweet all the trophies we’ve won!
7 #UCL
5 #UEFASuperCup
2 Cup Winners’ Cups
3 Intercontinental Cups
1 FIFA Club World Cup
18 Scudetto titles
5 Italian Cups
7 Italian Super Cups #280characters pic.twitter.com/onffmFrbR0— AC Milan (@acmilan) 8 listopada 2017
Borussia
Dear @Twitter. Thank you for giving us all #280characters. Our club name can finally be expressed in its full glory.
Yours sincerely,
Borussia Verein für Leibesübungen 1900 Mönchengladbach e.V. pic.twitter.com/FTBBJjPfxT— Gladbach (@borussia_en) 8 listopada 2017
Wprowadzenie większego limitu znaków w serwisie było na tyle ważnym wydarzeniem, że sprowokowało część marek do reakcji i podkreślenia w jakikolwiek sposób tego, że śledzą bieżące wydarzenia w sieci i prowadzą aktywną komunikację na Twitterze. Niektóre profile zdecydował się na przekaz wizualny i zamieszczenie emotikon wraz z hashtagiem lub też po prostu użycie słów, które przykują uwagę odbiorcy i wskażą na zainteresowanie nowościąw serwisie. Co ciekawe, szczególnie aktywne okazały się kluby sportowe, zarówno polskie, jak i zagraniczne, które odnalazły szereg nowych możliwości 280 znaków, np. wymienienie osiągnięć, składu drużyny czy po prostu podanie całej nazwy.
Jak do zmiany na dłuższą metę podejdą prowadzący profile marek i czy wpływie to na unikatowy charakter medium? Dowiemy się z pewnością za jakiś czas. Należy pamiętać jednak, że dłuższe tweety to możliwość, a nie konieczność, a więc nie warto próbować na siłę wydłużać tego, co chcemy przekazać, szczególnie, że użytkownicy kochają Twittera przede wszystkich za jego unikatową formę i zwięzłość treści.
Reklama