
reklama
Ankiety na Facebooku są obecne w serwisie już od dziesięciu lat, jednak wydaje się, że w ostatnim czasie zyskały na popularności i stały się jednym z częściej wykorzystywanych sposobów na zbieranie informacji i opinii. Ci, którzy dotąd z nich korzystali z pewnością ucieszą się więc z informacji, że od teraz możemy tworzyć ankiety składające się nie tylko z opcji tekstowych, ale również z GIFów i obrazków.
Jak informuje The Verge, od kilku dni użytkownicy mogą tworzyć ankiety zawierające odpowiedzi w postaci animacji oraz zdjęć i obrazków. Zarówno na desktopie, jak i aplikacjach na iOS oraz Android możemy zamienić czasami nudną i nie zachęcającą do interakcji formę tekstową na wizualną.
Aby utworzyć tego typu ankiety wystarczy w widoku tworzenia nowego posta na Facebooku wybrać opcję “Ankiety”, wpisać swoje zapytanie w polu tekstowym i w ramach jednej z opcji odpowiedzi wybrać – ikonę aparatu, jeśli chcemy zamieścić zdjęcie lub też znak GIFa, jeśli chcemy dodać wariant animacji.
Ankiety możemy wykorzystać zarówno do pozyskania rzetelnych informacji, jak i do zachęcenia odbiorców naszych treści do zabawy. Skorzystają na tym marki, które mogą dać swoim fanom do wyboru kilka wariantów i propozycji, także humorystycznych. Dzięki nowym możliwościom jako indywidualni użytkownicy możemy zaś poradzić się np. w kwestii filmu lub serialu na jesienny wieczór czy wyglądu produktu, który chcemy kupić.
Być może nowe możliwości ankiet mogą zastąpić głosowanie za pomocą reakcji – dotąd w ramach ankiet zamieszczaliśmy jedynie warianty tekstowe, a głosowanie na jedną z dwóch opcji prezentowanych na zdjęciu odbywało się nierzadko przy wskazaniu reakcji. Teraz, w pełni zgodnie z regulaminem będziemy mogli wykorzystywać do tego ankiety zbierające odpowiedzi.
Stara funkcja portalu społecznościowego została odświeżona, a biorąc pod uwagę popularność wizualnej formy komunikacji, możemy spodziewać się, że wkrótce na tablicach naszych znajomych zobaczymy zapytania z odpowiedziami w formie zdjęć lub animacji.
Reklama