X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Onliner – nowy typ konsumenta według najnowszego badania Google

Google opublikowało wyniki najnowszego badania na temat internetu i jego użytkowników. Jak korzystamy z sieci w Polsce? Jakie aktywności podejmujemy? Kogo możemy nazwać onlinerem?

Onliner – nowy typ konsumenta według najnowszego badania Google

Google ogłosił wyniki badania Connected Consumer Study 2017 obrazujące zachowania cyfrowych konsumentów. Zostało ono zrealizowane przez KANTAR TNS na zlecenie Google wśród konsumentów powyżej 16 roku życia z 63 państwa. W Polsce badanie przeprowadzono w drugim kwartale 2017 r. w formule CATI na próbie 1000 respondentów powyżej 16. roku życia.

Wynika z niego, że aż 82% Polaków powyżej 16. roku życia regularnie korzysta z internetu dla celów prywatnych, a 70% używa smartfonów. Co ciekawe, bycie online nie jest już tylko domeną młodych, z internetu korzysta 59% osób w grupie wiekowej 55+, a 67% spośród seniorów korzystających z sieci, zagląda do niej codziennie.

Co ciekawe, jak mówi Agnieszka Hryniewicz-Bieniek, dyrektor zarządzająca Google Polska, badanie ujawniło także nowy typ odbiorcy:

„Nasze badanie dowodzi, że pojawił się nowy typ konsumenta, którego nazwaliśmy „onliner”. Rozpowszechnienie smartfonów spowodowało, że współczesny konsument przez cały czas ma przy sobie urządzenie z dostępem do sieci. W dowolnej chwili może korzystać z wyszukiwarki internetowej, rozglądać się za potrzebnymi produktami i usługami, komunikować się ze znajomymi czy robić zakupy. A to oznacza, że firmy muszą posiadać i wdrażać strategie rozwoju w obszarze „mobile”. Ich serwisy internetowe powinny szybko i sprawnie działać na smartfonach, a ich strony internetowe muszą być łatwe do znalezienia dla mobilnych użytkowników. Dodatkowo dla każdego przedsiębiorcy pomocne może okazać się darmowe narzędzie od Google – Test My Site, które pozwoli błyskawicznie sprawdzić, co należy poprawić, aby strona mobilna działała lepiej i szybciej” – mówi Agnieszka Hryniewicz-Bieniek, dyrektor zarządzająca Google Polska.

Internet dla wszystkich

Jak już wspomniano, 82% Polaków korzysta regularnie z internetu w życiu prywatnym i jest to dokładnie tyle samo, co światowa średnia. Wśród osób korzystających z internetu udział różnych grup wiekowych jest do siebie zbliżony. Wbrew stereotypowemu postrzeganiu internauty jako młodej osoby, wśród użytkowników sieci różne grupy wiekowe są reprezentowane w podobnym stopniu. Najwięcej internautów jest w grupach 25-34 i 45-54 lata, a wśród osób powyżej 55. roku życia już 67% codziennie korzysta z internetu.

źródło: Connected Consumer Study 2017

źródło: Connected Consumer Study 2017

Pierwsze źródło

80% Polaków korzystających z sieci wskazało internet jako pierwsze źródło, w którym będą poszukiwać potrzebnych informacji. Ponad połowa uznała także, że wykonywanie zadań z użyciem sieci jest dla nich preferowaną formą pracy. Z kolei 75% polskich użytkowników korzysta z internetu w ramach rozrywki.

W chwili obecnej w Polsce na jedną osobę przypadają średnio 3 urządzenia, które mogą zostać podłączone do internetu (światowa średnia to 2,9 urządzenia na osobę). W grupie wiekowej 16-34 lata użytkownicy mają już średnio po 4 urządzenia z dostępem do sieci.

Mobile wszechobecny

Polacy są mobilni: ok. 70% przebadanych osób używa smartfonów, a ok. 55% wykorzystuje je do łączenia się z siecią. Nadal to laptop jest najważniejszym urządzeniem, poprzez które korzystamy z internetu, ale smartfony szybko nadrabiają ten dystans. Dzieje się tak głównie dzięki osobom w wieku 16-34 lata: w tej grupie 90% użytkowników internetu wchodzi do sieci przy pomocy smartfonów. Ten odsetek z roku na rok rośnie jednak we wszystkich grupach wiekowych.

Coraz więcej Polaków angażuje się także w działania online podczas oglądania telewizji: robi tak ok. 70% osób między 16. a 34. rokiem życia. W grupie wiekowej 35-54 odsetek ten wynosi ok. 50%. Średnio we wszystkich grupach wiekowych 46% Polaków korzysta z internetu w trakcie oglądania telewizji.

Aktywność w sieci

Bardzo chętnie wykorzystujemy urządzenia mobilne do oglądania treści wideo. Obecnie 44% internautów ogląda materiały wideo online na smartfonie przynajmniej równie często jak na komputerze (dla porównania w 2013 r. było to tylko 10%). Co robimy w internecie?

źródło: Connected Consumer Study 2017

źródło: Connected Consumer Study 2017

Zakupy w sieci to ogromna szansa dla marek na dotarcie do potencjalnych klientów. Często również same w sobie stanowią ważny powód, dla którego ludzie korzystają z internetu. 63% polskich internautów kupuje w internecie – to o 4% więcej niż średnia światowa. Już 24% internautów robi zakupy online za pośrednictwem telefonu, podczas gdy w 2013 r. odsetek ten wynosił jedynie 8%.

Źródło: na podstawie informacji biura prasowego Google

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail