X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Jakie trendy mogliśmy zaobserwować na YouTube w tym roku?

Fidget Spinner, #RolexChallenge czy Slime to tylko kilka trendów widocznych na YouTube w 2017 roku. Co jeszcze inspirowało użytkowników serwisu do tworzenia filmów i podejmowania aktywności?

Jakie trendy mogliśmy zaobserwować na YouTube w tym roku?fot. bank zdjęć shutterstock.com

reklama


Kilka dni temu serwis YouTube opublikował coroczne YouTube Rewind, czyli zestawienie najlepszych filmów, trendów oraz twórców w serwisie w 2017 roku. Niekwestionowanym zwycięzcą w kategorii teledysków zarówno w Polsce, jak i na świecie jest utwór “Despacito” Luisa Fonsiego, który obejrzano już ponad 4,4 miliarda razy i który doczekał się wielu przeróbek. W ogólnym rozrachunku, najpopularniejszym filmem okazał się udostępniony w maju występ śpiewającego człowieka w masce, który wyświetlono ponad 186 milionów razy. W Polsce numerem jeden był zaś teledysk Sławomira “Miłość w Zakopanem” obejrzany 52 miliony razy. Jednak poza listami najchętniej oglądanych filmów, YouTube udostępnił także specjalne, siedmiominutowe wideo podsumowujące cały rok w serwisie.

Wskazuje ono także na trendy, za którymi podążali youtubowi twórcy. Nierzadko jedno wideo, stające się także viralem, bywało początkiem nowej mody w serwisie, w ramach której generowano content. Co więc inspirowało użytkowników w tym roku?

Przeszkadzające dzieci

Profesor Robert Kelly dostał szansę, aby zabłysnąć podczas wywiadu dla BBC News. Jednak to nie on, a jego dzieci skradły całe show przerywając mu relację na żywo. Kilka ruchów tanecznych i reakcje ich mamy sprawiły, że film został odtworzony 25 milionów razy, stając się swego rodzaju trendem. Wraz z różnego rodzaju parodiami i reakcjami uzyskał ponad 61 milionów wyświetleń.

Fidget Spinners

Stworzona 10 lat temu przez matkę chłopca z ADHD zabawka w tym roku stała się bardzo popularna i odniosła niebywały sukces, także w sieci. W ciągu roku treści z nią związane osiągnęły prawie 8 miliardów wyświetleń. Przesłano aż 90 tysięcy filmów z wykorzystaniem popularnych zabawek, a liczba ich wyświetleń wynosiła już 100 milionów dziennie.

#RolexChallenge

Hip-hopowa piosenka i taniec jej wykonawców okazały się początkiem nowego trendu i zarazem wyzwania. Pół roku temu Ayo & Teo udostępnili teledysk do najnowszego utworu Rolex. Internauci powtarzali ich ruchy oraz słowa, zarówno z zegarkiem, jak i bez, pokazując to wszystko w filmikach. Oryginalne wideo odtworzono 232 miliony razy, a poza głównym materiałem pojawiło się ponad 10 tysięcy filmów w ramach #RolexChallenge, które zyskały w sumie 559 milionów wyświetleń.

Podłoga to lawa

Dziecięca gra pobudziła wyobraźnię użytkowników serwisu na tyle, że pojawiło się aż 100 tysięcy filmów, które odtworzono w sumie ponad miliard razy. Korzystający z YouTube podejmowali wyzwania, tworzyli memy, a nawet własne piosenki.

Shooting Star

Teledysk Bag Raiders do utworu Shooting Stars z 2009 roku otrzymał drugie życie. Użytkownicy remiksowali wycięte z niego momenty tworząc własne kompilacje psychodelicznej podróży do gwiazd. Osiągnięto ponad 119 milionów wyświetleń dla powiązanych z tym tematem treści.

Face full of…

Twórcy udostępniający wideo na YouTube przyklejali sobie różne przedmioty na twarzy tak, aby była cała wypełniona nimi i widoczne były tylko oczy. Kryształki, cyrkonie i inne elementy pojawiły się na buziach youtuberów. Zamieszczono ponad 20 tysięcy wpisów, które dały około 200 milionów wyświetleń.

Slime

W tym roku slime, czyli “glutki” rozprzestrzeniły się na całym YouTube – powiązane wideo to aż 17 miliardów wyświetleń. Z ponad 2 milionami różnych udostępnień, youtuberka Karina Garcia zapoczątkowała jeden z najpopularniejszych trendów w 2017 roku, a sama stała się zaś Królową Slime.

All Star

Utwór All Star to już druga propozycja muzyczna w trendach, która odżyła na nowo. Trendsetterem był Jon Sudano, który zgromadził wokół swojego wideo wielu rzeszę fanów. W serwisie pojawiło się mnóstwo coverów, nietypowych wersji, jak np. chóralna czy Star Wars, a także memów. Dotyczące tego treści to ponad 206 milionów wyświetleń wideo.

Covery a’la Dua Lipa, Dj Khaled, DNA czy Ed Sheeran

Teledyski i utwory Dua Lipy “New Rules”, “I’m The One” DJ Khaleda i Justina Biebera (9. miejsce w najpopularniejszych teledyskach Rewind), piosenki DNA czy “Shape of You” Eda Sheerana (2. miejsce w Rewind) zainspirowały użytkowników do wielu aktywności. Popularność kawałków poskutkowała bowiem tworzonymi na potęgę coverami, remixami czy zabawnymi parodiami.

Dream Daddy

Symulator randkowy Dream Daddy został przetestowany przez wielu użytkowników i znalazł na YouTube ogromną rzeszę widzów. Udostępniono ponad 11 tysięcy filmów z aplikacją w roli głównej, osiągając przy tym ponad 60 tysięcy wyświetleń.

Backpack Kid

Russell Horning, tzw. Backpack Kid, czyli chłopak z plecakiem, stał się viralem i odkryciem w sieci dzięki swojemu swingowemu tańcowi i charakterystycznemu plecakowi. Jego ruchy taneczne i styl, które możemy zaobserwować w m.in. w “Swish Swish” Katy Perry były tak popularne, że użytkownicy YouTube’a stworzyli kompilacje, remiksy i filmy instruktażowe, które obejrzano w sumie ponad 58 tysięcy razy.

Zdrada partnera – konfrontacja

W dość słynnym już filmie zaprezentowanym na YouTube dwoje byłych partnerów (Kourtney i Leonard) zasiada naprzeciwko siebie i konfrontuje się z odpowiedzią na pytanie – dlaczego zdrada? Ponad 10 milionów widzów obejrzało dotąd to poruszające wideo. Użytkownicy udostępnili także parodie oraz swoje wersje, które zgromadziły ponad 26,4 milionów odbiorców.

Wszystkie z opisanych inspiracji towarzyszyły twórcom na YouTube w 2017 roku. Czego możemy spodziewać się w kolejnym roku? Za pewnością czas to pokaże, a kreatywność użytkowników jeszcze nie raz nas zaskoczy.

Źródło: YouTube Rewind

  • kowal

    Panama Dance, to prawdziwy trend na miarę naszych czasów!

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail