X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Kreatywne, świąteczne życzenia od agencji – przegląd

W jaki sposób świąteczne życzenia zaserwowały w mediach społecznościowych agencje z Polski i świata? Jaki pomysł miały kreatywne firmy w tym roku? Prezentujemy ich przegląd.

Kreatywne, świąteczne życzenia od agencji – przeglądfot. bank zdjęć shutterstock.com

reklama


Święta Bożego Narodzenia już na horyzoncie, a od kilku dni w mediach społecznościowych możemy znaleźć grafiki i dedykowane posty związane z tym magicznym czasem. Dobre słowo do swoich odbiorców w social media postanowiły skierować także agencje. W jaki sposób postanowiły złożyć życzenia? Jakie akcje przygotowały? Oto przegląd ciekawych kreacji z Polski i świata. Zaznaczamy, że pod uwagę braliśmy nie tylko sposób wykonania, ale ideę kreatywną, poczucie humoru oraz kontekstowy wydźwięk życzeń.

Deloitte Digital

Agencja Deloitte Digital z okazji Świąt Bożego Narodzenia przygotowała niespodziankę. W kartce świątecznej zamieszczono kod, który możemy zeskanować za pomocą Messengera oraz nazwę użytkownika @thelocoaplaca, którą powinniśmy odnaleźć w komunikatorze. Po wpisaniu jej zobaczymy wiadomość, której głównym bohaterem jest… Loco Alapaca!

fot. facebook.com/DeloitteDigitalPL

fot. facebook.com/DeloitteDigitalPL

Po rozpoczęciu konwersacji każdego dnia będziemy otrzymywali zwierzę w świątecznej odsłonie. Agencja wykorzystała najprawdopodobniej niezwykle popularne w tym roku boty, aby w zabawny i kreatywny sposób wprowadzić swoich odbiorców w social media w świąteczny klimat. Poniżej jeden z przykładów odsłony Alpaki, którą możemy otrzymać w wiadomości. Więcej znajdziecie w Messengerze.

fot. messenger.com/t/thelocoalpaca

fot. messenger.com/t/thelocoalpaca

Netizens

Netizens postanowiło przy okazji Świąt rozpocząć poszukiwania grzecznego klienta i przygotowało quiz. W newsletterze zarysowano koncepcję tego przedsięwzięcia i zamieszczono przycisk kierujący do strony z quizem składającym się z siedmiu pytań dotyczących m.in. relacji z Accountem, wykorzystania branżowego terminu oraz predykcji naszych zachowań w określonych sytuacjach.

fot. grzecznyklient.netizens.pl

fot. grzecznyklient.netizens.pl

Po odpowiedzeniu na wszystkie pytania możliwe jest pobranie “Certyfikatu Grzecznego Klienta”. Firma postawiła na zaangażowanie odbiorcy, refleksję na temat współpracy i komunikację w humorystyczny sposób.

Insignia

Agencja Insignia przygotowała dedykowaną stronę, na której możemy wysłuchać życzeń składanych przez kolorowego, gadającego Renifera Rudolfa. Możemy wylosować ich treść lub dostosować ją wybierając jeden z pośród możliwych wariantów. Możemy dostosować imię oraz sam przekaz płynący z życzeń, a potem podzielić się z nimi ze znajomymi w mediach społecznościowych.

fot. rudolf.live

fot. rudolf.live

fot. rudolf.live

fot. rudolf.live

Dziadek do orzechów

Kolejna agencja, która zasłużyła na miejsce w przeglądzie to Dziadek do orzechów. Poza samym wyglądem zabawnej wizualizacji ważne jest uargumentowanie jej wykorzystania. Post udostępniony wczoraj na Facebooku została bowiem uzasadniona chęcią “zrobienia Świąt” komuś, kto udostępnił grafikę na Shutterstocku. Kreacja spotkała się z dobrym odbiorem wśród użytkowników, którzy chętnie ją komentowali.

fot. facebook.com/dziadekdorzech

fot. facebook.com/dziadekdorzech

Sotrender

Kreatywnością i grą słów w przygotowaniu kartki wykazał się także Sotrender. Jako, że Prezesem firmy jest Jan Zając, na kartce świątecznej narysowanej przez Rysuję Facebooki napisano, że “nieważne które Święta, u nas zawsze jest Zając”. Trudno jest więc się z tym niezgodzić.

Feno

Agencja Feno postawiła na grafikę 360 stopni. Obracając ją możemy przeczytać życzenia m.in. braku poprawek, dłuższych deadlinów czy co miesięcznych premii.

Zjednoczenie

Zjednoczenie przekazało życzenia od palców i pięt zespołu agencji – dosłownie. W krótkim wideo podsumowano rok 2017 i przekazano najcieplejsze życzenia od pracowników firmy.

K2

Jako, że w wielu miastach za oknem wciąż nie widać śniegu, K2 postanowiło wprowadzić nas w bożonarodzeniowy klimat. Na Facebooku agencji udostępniono kilkuminutowe wideo prezentujące padający śnieg, które,jak sugerują pracownicy agencji, możemy uruchomić na komputerze i telewizorze, aby “poczuć magię białych Świąt”.

Sarota PR

SarotaPR postanowił w ramach świątecznych zaserwować przepis na technologiczne pierniki oraz sposób na ich ozdobienie. Instrukcja ich przygotowania może jeszcze przydać się niejednemu internaucie.

Social Tigers

Wśród wartych wyróżnienia działań znalazły się również akcje, które wymagają od nas powagi i refleksji. Agencja Social Tigers oraz ZUPA.studio zaprezentowały wideo promujące ich wspólną akcję #podzielsięświętami, której celem jest zwrócenie uwagi na problem samotności. Jej pomysłodawcy mają nadzieję, że rozprzestrzenienie się w mediach społecznościowych spowoduje, że apel o niepozostawienie nikogo samotnie w Święta dotrze do szerokiego grona odbiorców. 

Opcom

Opcom, w myśl gry słownej, wedle której litery z nazwy agencji można zamienić na słowo Pomoc, zdecydował się na przeprowadzenie akcji wspierających podopiecznych Przytuliska Harbutowice. Udostępniono wideo, w którym zwierzaki “przejęły” na jeden dzień biuro agencji. W ten sposób zachęcono do wsparcia potrzebujących czworonogów.

Grey London

Grey London postanowiło podążać za tematami praw kobiet, o których wiele mówiło się w tym roku i opublikowało zmodyfikowaną wersję kolędy, zachęcając tym samym do pomocy kobietom, które doświadczyły przemocy lub innych nadużyć.

Anomaly London

Inna, londyńska agencja  zaprezentowała wideo “Dear Satan”, w którym słyszymy głos Patricka Stewarta. Literówka, którą popełnia bohaterka animacji sprawia, że jej list trafia nie do św. Mikołaja, a do piekła. Film ukazuje historię, z której wynika, że każdy z nas może się zmienić.

DEAR SATAN from Anomaly London on Vimeo.

22squared

Z kolei agencja z Atlanty “rozśpiewała” swoje Instagram Stories. Pracownicy wykonali fragmenty popularnych kolęd, a użytkownik, aby je usłyszeć musiał kliknąć w ekran w odpowiednim momencie. Wszystko w myśl “Tappy Holidays”.

 

Reklama

[FM_form id="1"]