X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Najlepsze kampanie social media 2017 – świat

Jakie światowe kampanie zasługują na wyróżnienie? Które marki przeprowadziły w 2017 roku takie kampanie social media, które z pewnością warto znać? Zapytaliśmy o to ekspertów.

Najlepsze kampanie social media 2017 – światfot. bank zdjęć unsplash.com

reklama


W ubiegłym tygodniu opublikowaliśmy zestawienie najlepszych kampanii w mediach społecznościowych w Polsce. Czas na topowe akcje ze świata. Które marki swoimi działaniami przykuły szczególną uwagę? O odpowiedź na to pytanie poprosiliśmy ekspertów, którzy mieli okazję wskazać uprzednio najlepsze kampanie na rynku polskim. Najczęstszymi typami w tym przypadku były działania Airbnb, Heinekena oraz Always. Co poza tym uznano za wartościowe? Jakie realizacje warto zapamiętać? Prezentujemy najlepsze kampanie na świecie, w kolejności alfabetycznej.

Airbnb – #WeAccept

Działania podjęte przez Airbnb miały na celu przekazanie, że świat jest piękniejszy, gdy akceptujemy to, że każdy z nas jest inny. Twórcy marki wierzą, że bez względu na to, km jesteśmy, skąd pochodzimy, kogo kochamy czy czcimy, zasługujemy na przynależność i akceptację. Niestety część osób, które zostały wysiedlone z powodu wojen, konfliktów czy innych czynników nie zawsze może na to liczyć i spotyka się z dyskryminacją oraz wykluczeniem. Dlatego też firma postanowiła podjąć w lutym działania, które zwróciłyby uwagę użytkowników. Reklama promująca różnorodność i jej akceptację, składająca się z portretów wielu osób, cieszyła się dużą popularnością podczas SuperBowl.

Szymon Ślipko, CEO Shake Hands

Szymon Ślipko

Szymon Ślipko

Kampanię #WeAccept Airbnb można by śmiało nazwać kampanią, która bazuje na „oklepanym” temacie walki o równouprawnienie ras czy płci. Jednocześnie udało się jej przyciągnąć uwagę bardzo wielu Internautów, co ważne w gorąco reklamowym okresie Super Bowl.

Dlaczego? Za odwagę poruszanie ważnych tematów bazujących na realnych insightach, sytuacjach i gorących dyskusjach rozpalających Internet. Airbnb sięgnęło do DNA swojego biznesu – wypaczonej już co prawda nieco idei sharing economy bez granic i barier na poziomie fizycznym oraz mentalnym, która jest jednak ważna dla setek milionów ludzi na całym świecie. W dzisiejszym świecie to akt odwagi zachęcający ludzi na całym świecie do nie poddawania się terrorowi wykorzystywanego skrzętnie przez polityków strachu i izolacji. Może zachęcać do merytorycznej dyskusji, opartej na faktach, a nie emocjach i uprzedzeniach. Takich odważnych kampanii brakuje mi zwłaszcza w Polsce, gdzie marki jak ognia unikają poruszania istotnych tematów.

Always – Keep going

Marka Always znana jest z kampanii, które mają głębszy przekaz i skupiają się nie tylko na promocji produktów, ale i pewnych wartości. Hashtag #LikeAGirl jest od dłuższego czasu kojarzony z brandem, a wideo z 2014 roku, które rozpoczęło działania pod tym hasłem obejrzano już ponad 65 milionów razy i przez długi czas gościło ono na listach topowych kampanii marketingowych. W tym roku ponownie postanowiono kontynuować tą akcję i wykorzystać koncepcję do pokazania, że porażka to coś normalnego i ponosi ją każdy z nas. Przestawiono wyniki badań, z których wynika, że połowa dziewcząt w okresie dojrzewania czuje się sparaliżowana strachem przez porażką, a 80 procent odczuwa nacisk społeczny na bycie perfekcyjną. Wideo zaprezentowane w ramach kampanii przekazuje, że strach przed popełnieniem błędu jest paraliżujący, ale powinniśmy go przezwyciężać, bo największą porażkę ponosimy wtedy, gdy nawet czegoś nie spróbujemy.

Justyna Staszewska, Client Service Director w IMAGINE

Justyna Staszewska

Justyna Staszewska

“Keep Going” to nowa odsłona nagradzanej wielokrotnie kampanii Always #LikeAGirl. Marka po raz kolejny udowadnia, że liczy się dla niej nie tylko sprzedaż produktu, ale też historie młodych kobiet oraz ich codzienne zmagania, które skłaniają do głębszych refleksji oraz analizy niektórych zjawisk i problemów społecznych. Tak, jak poprzednia reklama Always pomogła zmienić postrzeganie wykonywania niektórych czynności “jak dziewczyna”, tak najnowsza odsłona porusza temat strachu przed porażką, jakiego doświadczają młode dziewczyny w okresie dojrzewania. Pokazuje także, że porażka jest częścią sukcesu i pozwala stawać się coraz silniejszym. W kampanię zaangażowały się także osoby medialne, które opowiadały własne historie, a hashtag #LikeAGirl wciąż pojawia się pod wieloma postami na Twitterze. Sukces kampanii opiera się nie tylko na jej świetnej realizacji, ale także dobrym podłożu merytorycznym – badaniach Always Confidence & Puberty Survey przeprowadzonych przez firmę, które zostały opublikowane wraz z reklamą.

Gucci – #TFWGUCCI

Konto Gucci na Instagramie od pewnego czasu można zaliczyć do najciekawszych profili marek. Wszystko to za sprawą kampanii #TFWGUCCI (That Feeling When Gucci), która opierała się na memach. Poprzez publikowanie zabawnych treści na Instagramie, włoski dom mody pokazał dystans do siebie i świata, a także zyskał sympatię młodszej grupy odbiorców. Aby w ten jakże oryginalny sposób przeprowadzić promocję kolekcji zegarków Le Marché des Merveilles, zaangażowano w działania międzynarodowych artystów.

fot. digital.gucci.com

fot. digital.gucci.com

Anna Ledwoń, Head od Marketing w More Bananas

Anna Ledwoń

Anna Ledwoń

Gucci i #TFWGUCCI to kampania która opierała się głównie… na memach! Marka wysokiej klasy i tego typu formaty? Jak wyjaśniła sama marka, memy to pewna nowa forma wizualnego języka – przede wszystkim Internetu – pozwalająca społecznościom na wyrażanie siebie. W szczególności millenialsom i pokoleniu Z. Do których zresztą marka chciała docelowo dotrzeć. Gucci sięgnął po uznanych twórców memów, czyli @meatwreck czy @willamcult ale i nowych, dobrze zapowiadających się fotografów jak np. John Yuyi, łączą dzięki temu wysoką kulturę i modę z contentem nie do końca kojarzącym się z high fashion. Efekt? Jedna z najgłośniejszych kampanii w tym roku na Instagramie.

Heineken – #OpenYourWorld

Kampania Heinekena opiera się na spotkaniach dwóch nieznajomych sobie osób, które różnią się poglądami, nie wiedzą nic o sobie oraz nie mają pojęcia, czego dotyczy eksperyment, w którym biorą udział. Za pomocą kilku zadań wymagających od nich np. określenia kilku cech opisujących ich osobę lub zbudowania mostu, poznają się nawzajem. Po spędzeniu wspólnego czasu wyświetlone zostają im wideo nakręcone jeszcze przez ich spotkaniem, w którym każde z nich przedstawia swoje opinie, sprzeczne z tym, co sądzi partner do rozmowy. Mają wybór – mogą usiąść wspólnie, napić się piwa i porozmawiać lub też wyjść. Wideo pokazuje, że po bliższym poznaniu drugiego człowieka to, jakie ma poglądy nie jest najważniejszym czynnikiem, bowiem warto skupić się na tym, co łączy nas z drugą osobą, a nie tym, co dzieli oraz otworzyć się na świat i wyjść poza stereotypy.

Krystian Dryniak, Prezes Zarządu agencji Social Media London Style

Krystian Dryniak

Krystian Dryniak

W przypadku kampanii Heineken nietuzinkowym rozwiązaniem jest wykorzystanie eksperymentu społecznego, w którym zestawienie ze sobą dwóch nieznajomych sobie ludzi, który widzą się pierwszy raz w życiu, o sprzecznych poglądach i zdaniach w końcu znajduje nić porozumienia przy wspólnym kuflu piwa. Wszystko w myśl zasady marki Heineken znanej od ponad 150 lat za swoją otwartość i wiary, że prosty akt wspólnej rozmowy przy piwie przybliża do siebie ludzi. Marka w doskonały sposób kładąc duży nacisk na kwestie różnic społecznych pokazuje jak szybko możemy znaleźć wspólny punkt widzenia. Kampania okazała się dużym sukcesem w Wielkiej Brytanii, a liczbą wyświetleń na YouTube osiągnęła ponad 14 mln wyświetleń.

Mercedes – AMG

Mercedes, jako pierwsza marka motoryzacyjna stworzył chatbota na Facebooku. W ramach jubileuszu modelu AMG nawiązano współpracę z AliveNow i agencją MEC, z którymi to wspólnie pracowano nad rozwiązaniem zapewniającym użytkownikom nowe doświadczenia. Fani marki mogli rozwiązać quiz  i sprawdzić swoją wiedzę na temat marki oraz zobaczyć niestandardowe, spersonalizowane wideo z imieniem użytkownika, którym można było się podzielić na Facebooku czy WhatsAppie. Chatbot z dynamiczną narracją prezentował także dźwięki charakterystyczne dla tego modelu samochodu, umożliwiał poznani jego historii i zapoznanie się z ciekawostkami. Przy okazji 50. lat modelu marka postawiła więc na interakcję za pomocą niezwykle modnego w tym roku rozwiązania, a także edukację swoich odbiorców oraz fanów motoryzacji.

Karolina Kornacka, Head of content&social media w Kamikaze

Karolina Kornacka

Karolina Kornacka

Świętując 50-lecie Mercedes AMG stworzył bota, który otwierał dynamiczną narrację pokazując 50-letnią podróż AMG. Był to jeden z pierwszych botów w branży motoryzacyjnej. Boty są coraz popularniejsze, AMG wykorzystał mechanizm do personalizacji komunikatu. Konsument mógł zobaczyć swoje imię i tym samym bardziej zidentyfikować się z przekazem, marka zwracała się do niego bezpośrednio. Bot AMG to także quiz, możliwość posłuchania jak pracuje silnik, dodatkowo lekcja historii marki.

Bot Mercedes AMG był ciekawy ze względu na swoją innowacyjność, personalizację komunikatu, a także mnogość opcji, które oferował użytkownikowi. Konwersacja z botem dla fanów AMG była prawdziwą przyjemnością, podczas której mogli dowiedzieć się więcej o ulubionej marce. Bot Mercedes AMG to przykład mechanizmu dobrze dobranego do okazji, dającego odbiorcy wartość dodaną. Był znakiem dla marek, że jeśli ma się pomysł warto inwestować w częściową automatyzację komunikatu, ponieważ nie oznacza ona zaniedbywania fanów.

Whiskas – Iris i Thula

W ramach swojej kampanii Whiskas opublikował wideo oparte na prawdziwej historii młodej dziewczynki z autyzmem, której w terapii pomógł kot. Film, pierwotnie opublikowany tylko w Brazylii, pokazuje ciekawość świata dziecka oraz jego więź ze zwierzęciem, dzięki któremu dziewczynka zechciała przełamywać swoje bariery i kształtować umiejętności społeczne. W ten sposób firma chciała przekazać, jak ważną rolę odgrywają w naszym życiu zwierzęta, a konkretnie koty mające wyjątkową ciekawość świata, tym samym zachęcając do dzielenia się własnymi przeżyciami związanymi z pupilami, gdyż jedno z nich może stać się podstawą do następnej historii marki.

Monika Matysiak, Senior Social Media Specialist w Insignii

Monika Matysiak

Monika Matysiak

Iris, niezwykle utalentowaną dziewczynkę i jej kota Thula poznał już cały świat. Brazylijska agencja BBDO ALMap z marką Whiskas postanowiła opowiedzieć tę historię jeszcze raz. Razem stworzyli klip pokazujący autentyczną historię ośmioletniej dziewczynki chorej na autyzm i jej przyjaźni z kotem, który był jedynym rodzajem skutecznej terapii. Była to niewątpliwie jedna z najbardziej rozczulających i chwytających za serce kampanii z udziałem zwierzaków, która uświadamia, edukuje i pozwala bliżej zapoznać się z tematem ASD.

Klip został opublikowany na YouTubie, a cała akcja opatrzona hashtagami #mycatwhiskas i #mycuriouscat, dzięki którym możemy dzielić się na wszystkich kanałach Social Media historiami o tym, jak koty zmieniły życie ludzi i wziąć udział w kontynuacji serii przygotowanej przez markę Whiskas. Ta poruszająca kampania zdecydowanie zasługuje na wyróżnienie!

Polecamy także zestawienie najlepszych kampanii social media w Polsce.

Reklama

[FM_form id="1"]