X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Przegląd najważniejszych wydarzeń na Facebooku w 2017 roku

Facebook podsumował wydarzenia z 2017 roku, o których mówiliśmy i na jakie reagowaliśmy najczęściej. Światowy Dzień Kobiet został tematem, o którym postowaliśmy najwięcej. Jakie inne momenty znalazły się w zestawieniu?

Przegląd najważniejszych wydarzeń na Facebooku w 2017 rokufot. bank zdjęć shutterstock.com

Facebook swoją popularnością dociera do wielu grup użytkowników, którzy w różny sposób przeżywają aktualne wydarzenia. Znaczna część z nich reaguje i rozmawia o ważnych momentach właśnie na portalu, dlatego jego twórcy postanowili podsumować te najważniejsze, w ramach których użytkownicy byli szczególnie aktywni i wspierali innych. Wybrano wydarzenia, które najbardziej zainspirowały użytkowników do zaangażowania i zintegrowały członków społeczności. Niestety część z nich jest przygnębiająca i związana z przykrymi zdarzeniami, pokazując tym samym, że w 2017 roku Facebook jest nie tylko portalem społecznościowym, za pomocą którego możemy nawiązywać znajomości, ale i medium umożliwiającym wsparcie w trudnych sytuacjach.

O tym mówiono najwięcej

Wydarzeniem, o którym mówiono najwięcej jest Światowy Dzień Kobiet. Przy tej okazji mieszkańcy różnych krajów świata rozmawiali, postowali i dzielili się treściami związanymi z celebracją święta kobiet na ogromną skalę. Miejsce drugie zajmuje tegoroczne, 51. Super Bowl, w ramach którego odtworzono wideo aż 262 miliony razy. Momentem, który spowodował odzew ze strony użytkowników była także strzelanina w Las Vegas. Tragiczne wydarzenia sprawiły, że już 3 300 osób zaproponowało wsparcie dla ofiar i ich bliskich za pomocą narzędzi Facebooka.

Największe wsparcie

Rok 2017 pod to czas trudny pod względem klęsk żywiołowych i aktów przemocy. Twórcy portalu sprawdzili, jak użytkownicy wspierali się i pomagali podczas różnych sytuacji kryzysowych, które miały miejsce. Wydarzeniami, które szczególnie poruszyły użytkowników były trzęsienie ziemi w Meksyku, po którym użytkownicy wygenerowali najwięcej interakcji w ramach Centrum Reagowania Kryzysowego, huragan Harvey, na poczet którego ofiar udało się zebrać ponad 20 milionów datków oraz atak terrorystyczny w Manchesterze. W przypadku tego ostatniego, koncert charytatywny „One Love Manchester” transmitowany na Facebooku obejrzano już 80 milionów razy i zebrano ponad 450 tysięcy dolarów dla poszkodowanych w ataku.

Łączenie się użytkowników

Facebook poinformował także, jakie wydarzenia utworzone na Facebooku pozwoliły na spotkanie i połączenie się z innymi użytkownikami serwisu w świecie realnym. Największymi przedsięwzięciami było całkowite zaćmienie Słońca w sierpniu, przy okazji którego utworzono na portalu ponad 20 tysięcy wydarzeń w 80 krajach świata, dzięki czemu użytkownicy mogli wspólnie dzielić tą chwilę. Istotnym wydarzeniem był także Marsz Kobiet (#WomensMarch), który odbył się 21 stycznia w Waszyngtonie. Pond 500 tysięcy osób zjednoczyło się w ramach tej inicjatywy.

fot. newsroom.fb.com

fot. newsroom.fb.com

Trudne tematy

W stosunku do lat poprzednich, gdzie głównymi tematami były m.in. spór na temat koloru sukienki, wybory prezydenckie w USA czy Pokemon GO, rok 2017 wydaje się szczególnie trudny. Dużo uwagi poświęcono tragicznym wydarzeniom związanych z atakami terrorystycznym, klęskami żywiołowymi oraz kwestiom praw kobiet. Wydaje się jednak, że ten ostatni temat był niezwykle istotny nie tylko na portalu społecznościowym, bowiem magazyn Time ogłosił Człowiekiem Roku 2017 roku kobiety, które zapoczątkowały akcję #MeToo, czyli jak czytamy na okładce, „te, które przerwały ciszę”. Wszelkie działania kobiet w walce o swoje prawa i godność nie zostały więc bez odzewu także w sieci i zbliżający się ku końcowi rok pod tym kątem był z pewnością przełomowy.

A Twoje najważniejsze momenty?

Ponadto, przy okazji podsumowania Facebook zaznaczył, że począwszy od wczoraj, użytkownicy mogą zobaczyć w swoich aplikacjach spersonalizowane wideo, które zawiera najlepszy momenty z tego roku. Co ciekawe, posiada ono możliwość edytowania, a więc możemy w pewnym stopniu je dostosować i opublikować dla znajomych.

fot. Facebook

fot. Facebook

Źródło: newsroom Facebooka

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter. Nasze treści dostępne są dla Ciebie za darmo, więc prosimy o zaznaczenie poniższych zgód. Nie spamujemy, więc nie musi się niczego obawiać. Nikomu też nie przekażemy Twoich danych! Od czasu do czasu wyślemy do Ciebie reklamę, z której finansowany jest ten serwis. Reklamodawców selekcjonujemy - staramy się ich dobierać w ten sposób, aby promowane produkty odpowiadały potrzebom naszych Czytelników!

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami z dziedziny social media i nowych technologii. Otrzymuj od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje o ciekawych nowych usługach, promocjach, newsy z branży, case study i raporty. Chcę otrzymywać od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje handlowe dotyczące innych podmiotów, zlecających Media Impression Grzegorz Miłkowski kampanie marketingowe, z których utrzymywany jest serwis socialpress.pl oraz finansowane są prace redakcji tego serwisu.

free newsletter templates powered by FreshMail