X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

18 rzeczy, które w 2018 roku powinien naprawić Facebook

Zapytaliśmy kilku ekspertów o to, co powinien zmienić lub poprawić w ciągu najbliższych miesięcy Facebook. Jakie działania powinien podjąć na rzecz walki z fake newsami, usprawnieniem obsługi profili czy też bezpieczeństwa.

18 rzeczy, które w 2018 roku powinien naprawić Facebookfot. bank zdjęć unsplash.com

reklama


Kilka dni temu Mark Zuckerberg opublikował na swoim facebookowym profilu post dotyczący jego postanowień noworocznych. Wynika z niego, że jednym z jego celów jest naprawa Facebooka. Jak sam napisał, w ubiegłym roku podróżował po Stanach, biegał i pracował nad sztuczną inteligencją, a w 2018 roku naprawi to, z czym obecnie boryka się Facebook. Wraz z innymi specjalistami postara się rozwiązać problemy portalu – nie wskazując jednak konkretnych funkcji nad którymi planuje pracować. Jako użytkownicy serwisu wiemy jednak, że jest ich sporo, a niektórych z nich, dla dobra społeczności, nie wolno bagatelizować.

Deklaracja założyciela Facebooka zainspirowała nas do tego, aby zapytać ekspertów z różnych dziedzin o to, co z ich perspektywy warto byłoby ulepszyć lub naprawić w ciągu najbliższych miesięcy. Jakie zmiany byłyby widziane oczami dziennikarza, przedstawicieli agencji i biznesu, twórcy narzędzia do analizy social media, a także psychologa?

Okiem analityka

Z perspektywy analizy treści w mediach społecznościowych kluczowa wydaje się kwestia filtrowania i algorytmów. Jak wskazuje dr Dominik Batorski, Chief Scientist i współzałożyciel Sotrendera, już dla prawie połowy Amerykanów Facebook jest najważniejszym źródłem informacji i wiadomości, ważniejszym niż prasa i telewizja. W jego opinii podobnie jest w Polsce – to poprzez Facebooka docieramy do treści zamieszczanych w portalach informacyjnych i innych serwisach w sieci. Podkreśla on, że ze względu iż pozycja serwisu w dostępie do informacji jest dominująca, internautom coraz trudniej przedzierać się przez coraz większe ilości komunikatów publikowanych w sieci, więc polegają oni na tym, co podsuną im znajomi. Kluczową kwestią, nad którą warto popracować jest więc filtrowanie docierających do nas informacji.

Dominik Batorski

Dominik Batorski

Filtrowanie społecznościowe w przypadku Facebooka wsparte jest dodatkowo przez filtrowanie algorytmiczne – to algorytmy działające w oparciu o historię zachowań użytkownika i jego zainteresowania, decydują o tym, które z treści publikowanych przez znajomych i obserwowane strony zobaczy. Mechanizmy te są jednak dalekie od doskonałości. Facebook musi mierzyć się z problemem znacznego rozpowszechnienia nieprawdziwych informacji, których polityczne konsekwencje sprawiają że znalazł się pod presją rządów i opinii publicznej w wielu krajach.

 

Dużym problemem wedle eksperta jest także duża ilość treści o niskiej wartości. Wśród naszych aktualności z pewnością znajdziemy wpisy lub materiały o wątpliwej jakości i istocie. Z tego powodu Batorskiego nie dziwą noworoczne postanowienia Marka Zuckerberga, który zdecydował się zadbać o to, by chronić użytkowników przed nadużyciami, mową nienawiści, wpływem obcych państw i zadbać, by czas spędzany na Facebooku był przez nas dobrze wykorzystywany.

Aby odblokować artykuł podaj swój adres email

Masz jeszcze do przeczytania 83% artykułu…

Artykuł w pełnej wersji dostępny jest za darmo dla naszych stałych czytelników. Aby go przeczytać, musisz się zalogować za pomocą maila, na którego otrzymujesz od nas newsletter lub zapisać się do listy subskrypcyjnej.
Wpisz poniżej adres e-mail, na który otrzymujesz od nas newsletter i odblokuj artykuł.

Jeżeli nie jesteś subskrybentem naszego newslettera, nic straconego!
Wystarczy się zapisać i otrzymasz bezpłatny dostęp do artykułów.

Monika Kuchta-Nykiel

Monika Kuchta-Nykiel

Redaktor prowadząca

Zobacz wszystkie artykuły autora
  • Anka Wołkiewicz

    Próbujję właśnie odblokować w całości artykuł i pojawia się jakiś komunikat, ale znika tak szybko, że nie jestem w stanie przeczytać, co mam zrobić… Trwa to z zegarkiem w ręku ze 2 sekundy… Co mam zrobić, żeby przeczytać artykuł w całości?

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail