X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Influencerzy, o których będzie głośno w 2018 roku

O jakich influencerach z kategorii "bloger" najpewniej usłyszymy w 2018 roku? Którzy twórcy internetowi angażowali swoich fanów najbardziej? Kto zyskał na popularności? Sprawdziliśmy to razem z Sotrenderem.

Influencerzy, o których będzie głośno w 2018 rokufot. bank zdjęć unsplash..com

reklama


W roku 2017 topowym trendem bez wątpienia był influencer marketing. Twórcy internetowi prężnie się rozwijali i budowali zaangażowane społeczności, a marki chętnie angażowały ich w swoje działania. Najpopularniejsi w blogosferze stawali się ich głosem i docierali z komunikatem do swoich odbiorców. Chcąc sprawdzić, kto na podstawie poprzednich działań aspiruje do tego, by także i w nowym roku być “na fali”, Sotrender przeanalizował dla nas facebookowe i instagramowe profile za okres 1 stycznia 2017 – 30 listopada 2017 roku według Trendsowej kategorii Blogi i blogerzy (Media/Media internetowe/Blogi i blogerzy).

Wyłoniono profile, które w badanym okresie cieszyły się największą popularnością (liczba fanów, liczba aktywnych użytkowników, storytellersów), a także posty, które wywołały najwięcej reakcji. Warto wiedzieć, że widoczne na grafikach przyrosty oznaczają porównanie liczby fanów z końca okresu do początku okresu. W tym przypadku będzie to zatem stan z 30 listopada 2017 w porównaniu do 1 stycznia 2017. W przypadku wątpliwości, sporo pojęć objaśnionych jest w sotrenderowym GLOSARIUSZU. Zobaczmy więc, kto więc w tym czasie rozwinął skrzydła w social media i o kim najprawdopodobniej będzie głośno w tym roku.

Facebook

Fani

Na początek, we wspomnianej kategorii blogi i blogerzy sprawdzono, które profile na Facebooku posiadają najwięcej fanów. Numerem jeden jest SA Wardęga z ponad 1,6 miliona fanów, dalej za nim plasuje się ekipa Abstrachuje.TV z blisko 1,3 miliona fanów oraz Rezigiusz mający ich prawie 1,2 miliona. Nieco dalej od takiej liczby zainteresowanych profilem są Maffashion, Blowek, Mariusz Max Kolonko, Stuu Games, Niekryty Krytyk, Chujowa Pani Domu oraz Z Dupy. Dwudziestkę najpopularniejszych zamykają zaś Red Lipstick Monster, ROJO i Gimper.

Z perspektywy prognoz na nowym rok istotny wydaje się jednak największy przyrost fanów, którym mogą pochwalić się MniamMniam.pl (28 procent), Chujowa Pani Domu (24 procent) oraz Maffashion (21 procent). Także Naruciak, Piotr ‘izak’ Skowyrski oraz Red Lipstick Monster odnotowali spory przyrost odbiorców. Pozostałe profilowe zaliczyły niewielki spadek, jednakże jest on nie większy niż 6 procent, co sygnalizuje, że wysoka pozycja wspomnianych profili jest stabilna.

Badanie: Sotrender

Badanie: Sotrender

Aktywni użytkownicy

Biorąc pod uwagę aktywnych użytkowników, czyli unikalnych użytkowników, którzy w danym przedziale czasowym weszli w interakcję ze Stroną (wedle Glosariusza Sotrendera, poprzez reakcję na post np. kliknięcie “lubię to”, dodanie komentarza, posta bądź udostępnienie treści) numerem jeden jest tutaj Blowek, który może pochwalić się blisko 2,2 miliona aktywnych użytkowników, a za nim plasują się szczesliva.pl oraz Rezigiusz. Dalej w zestawieniu znajdują się Andrzej Rysuje, Maffashion, Daniel Majewski, Chujowa Pani Domu, Oczami Mężczyzny, Blog Ojciec oraz Naruciak.

Badanie: Sotrender

Badanie: Sotrender

Aż 40 procent przyrostu aktywnych fanów odnotowała wspomniana już Chujowa Pani Domu, jednakże najbardziej imponujący, aż 27776 procentowy przyrost odnotował autor bloga Oczami Mężczyzny, który także w Interactivity Index (autorskim wskaźniku Sotrendera dotyczącym wagi aktywności, gdzie polubienie = 1, komentarz = 4, post tj. status tekstowy lub status multimedialny, np. zdjęcie, link do YouTube = 12, a udostępnienie = 16) osiąga ponad 10 milionów. Wygląda więc na to, że użytkownicy nie tylko lubią, ale i chętnie komentują oraz udostępniają jego treści. Jeszcze większym Interactivity Index może pochwalić się szczesliva.pl, dla której wynosi on ponad 17 milionów. Autorka bloga parentingowego w znacznej mierze zaangażowała swoich czytelników i fanów.

Zaangażowanie

Top blogów z największą medianą storytellersów, czyli liczbą użytkowników, którzy skomentowali, udostępnili lub zostawili reakcję pod postem strony z uwzględnieniem tzw. nieopublikowanych/dark postów, czyli treści nie pojawiających się na osi czasu strony, to Blowek, szczesliva.pl oraz Andrzeje Rysuje. Nieco mniej, ale wciąż angażujący byli Blog Ojciec, Daniel Majewski, Maffashion, Rezigiusz, Naruciak, Psie Sucharki oaz Przepisy Joli. Największy przyrost w badanym okresie posiada profil Chujowa Pani Domu (79 procent), a dalej Kobieta po 30 (18 procent).

Badanie: Sotrender

Badanie: Sotrender

Obsługa klienta

Sprawdzono także obsługę klienta na Facebooku pod kątem liczby postów z odpowiedzią, czasu reakcji oraz procent odpowiedzianych treści. Biorąc pod uwagę liczbę wpisów, na które odpowiedziano, liderem jest fanpage Przepisy Joli. Zaraz za nim MniamMniam.pl oraz Hafija.pl.

Patrząc na procent postów z odpowiedzią wygrywa jednak strona Ciekawe piwa z marketów, a dopiero za nią plasują się Przepisy Joli i MniamMniam.pl z 79 procentami odpowiedzi.

Najszybszy czas reakcji osiąga Maciej je, który reaguje już w nieco ponad 4 minuty. Niewiele gorszy czas ma strona Ciekawe piwa z marketów. 13 minut i 45 sekund zajmuje to Szafa Sztywniary. Fanpage te zostawiają daleko w tyle inne z analizowanych blogów, gdyż w przypadku MniamMniam.pl, które pojawiło się już kilkakrotnie, czas odpowiedzi wynosi prawie dobę.

Badanie: Sotrender

Badanie: Sotrender

Najlepsze posty

Wśród sześciu najlepszych postów, czyli tych, które zdobyły największą popularność i zaangażowały użytkowników. Numerem jeden jest Cyber Marian z zabawnym wideo, w który Chuck Norris rzekomo reaguje na wszechobecny, nieustannie odtwarzany utwór “Despacito. Wśród najlepszych znajduje także film BOXDELA, fragment wydania Faktów TVN udostępniony przez SA Wardęgę, film Sosenki, rysunek na temat nietolerancji Andrzej Rysuje, a także post Blowka, w którym w ramach popularnej wówczas zabawy próbował przy zdobyciu komentarzy i lajków przedłużyć wakacje.

Badanie: Sotrender

Badanie: Sotrender

Instagram

Obserwujący

Jako, że mówi się o Instagramie jako medium, w którym najprężniej rozwija się influencer marketing dzięki Sotrenderowi sprawdziliśmy jak wygląda sytuacja blogerów w tejże aplikacji. Na szczycie podium najchętniej obserwowanych profili znajduje się Littlemooonster96 z liczbą 1 188 308 fanów. Zaraz za nią plasuje się Deynn z 1 131 756 fanów oraz Maffashion z 1 129 434 fanów. Dalsze miejsce zajmują Red Lipstick Monster, Rezigiusz, Jessica Mercedes, Zuzeklobuzek, Agnieszka Grzelak, Ajgor Ignacy, a także GlamPaula.

Największy, 38 procentowy przyrost fanów w badanym okresie należy do dwóch blogerek – Agnieszki Grzelak i Macademian Girl. Nieco mniejszy, 35-procentowy przyrost odnotowała GlamPaula. 33-procentowy Paulinye, 32 procentowy SinByMannei oraz Kate Kijo, a 31 procentowy Deynn. Co ciekawe, prawie wszystkie profile odnotowały dwucyfrowy wzrost odbiorców na Instagranie, co sugeruje o sympatii użytkowników do medium i tego, że jest ono angażujące.

Badanie: Sotrender

Badanie: Sotrender

Zaangażowanie

Analiza wskazuje na to, że najbardziej zaangażowanych fanów mają trzy polskie blogerki influencerki – Maffashion (35 340 056 aktywności), Deynn (25 600 202 aktywności) oraz Jessica Mercedes (19 857 024 aktywności). Nieco mniej aktywni byli fani Littlemooonster96, Red Lipstick Monster, Rezigiusza, Zuzeklobuzek, Agnieszki Grzelak, Kate Kijo oraz Zuzola.

Biorąc pod uwagę liczbę aktywności na post, liderem jest Deynn, w przypadku której jest to ponad 95 tysięcy, Littlemooonster96, u której to blisko 85 tysięcy. Także Maffashion, Jessica Mercedesora oraz Zuzeklobuzek mogą pochwalić się znacznym zaangażowaniem.

Badanie: Sotrender

za Badanie: Sotrender

Najlepsze posty

Wśród najbardziej popularnych i angażujących postów na Instagramie,  które wyłoniono, znalazło się aż dziesięć zdjęć Marity Surmy, czyli Deynn. W zestawieniu pojawiły się także Anna Skura, autorka bloga What Anna Wears, Julia K., czyli Maffashion oraz trzy posty Angeliki Muchy, czyli Litttlemooonster96.

Badanie: Sotrender

Badanie: Sotrender

O kim usłyszymy w 2018 roku?

Dzięki analizie Sotrendera mogliśmy zobaczyć, które profile miały największe przyrosty, zajmują topowe miejsca lub angażowały najbardziej, co dobrze wróży im na przyszłość. Wiele nazw blogów/stron powtarzało się wielokrotnie, co może sugerować, że na pewno usłyszmy o nich niejednokrotnie także i w tym roku.

W przypadku Facebooka największą liczbę fanów ma obecnie SA Wardęga, który zajmuje wysokie miejsca wśród najpopularniejszych twórców internetowych, za nim ekipa Abstrachuje.TV oraz Rezigiusz. Biorąc pod uwagę aktywność użytkowników, zaangażowanie, obsługę klienta oraz najlepsze posty, blogerzy, których nazwy warto zapamiętać to na pewno Blowek, szczesliva.pl (która także znalazła się w złotej dziesiątce najbardziej wpływowych blogerów 2017 stworzonej przez Jasona Hunta), wspomniany już Rezigiusz, Andrzej Rysuje, Maffashion (także ze złotej dziesiątki najbardziej wpływowych blogerów 2017), Chujowa Pani Domu, Oczami Mężczyzny, Przepisy Joli, MniamMniam.pl, Hafija.pl (srebrna dziesiątka najbardziej wpływowych blogerów 2017) oraz Cyber Marian. Więcej nazw profili, które są popularne i angażując znajduje się na wykresach.

Zaś dla Instagrama, influencerami, którzy prężnie rozwijali się i pewnie pojawią się na ustach użytkowników i w tym roku będą m.in. Littlemooonster96, Deynn, Jessica Mercedes, Maffashion, Red Lipstick Monster, Rezigiusz, Zuzeklobuzek, czyli Zuzanna Borucka, Agnieszka Grzelak, Macademian Girl, GlamPaula, SinByMannei czy Kate Kijo. 

Wiele z wspomnianych twórców to od lat czołówka polskiej blogosfery, jednak część z nich to blogi, które dopiero od niedawna zyskują na tak dużej popularności, więc warto obserwować ich rozwój. Przytoczone przez nas dane mogą sugerować więc, z kim warto współpracować w najbliższych miesiącach.

  • Blogi i blogerzy, a większość to vlogerzy :D

  • Jan Dydek

    Dokładnie, może tak takie zestawienie ze względu na kategorię? Świecenie cyckami, czy opieranie komunikacji na słuchaczach Bibera ma mi przysporzyć klientów? Rozumiem zasięgi, jednak może pokażecie zestawienia, które będą obejmować takich blogerów jak chociażby Jakub Roskosz, Monika Kamińska, Szymon Jeziorko, itp. Jakościowy influencer to również taki, który potrafi wygenerować konkretną sprzedaż konkretnych produktów nie tylko w grupie 13-17 lat.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail