X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Ogromna zmiana w Aktualnościach na Facebooku – priorytet dla postów znajomych

Facebook kilka godzin temu poinformował o bardzo ważnej zmianie w swoim algorytmie. Posty udostępniane przez znajomych będą wyświetlane wyżej w Aktualnościach, a Strony odnotują kolejne spadki. Skąd taka zmiana i co w związku z nią robić?

Ogromna zmiana w Aktualnościach na Facebooku – priorytet dla postów znajomychfot. © lassedesignen - bank zdjęć Fotolia.com

reklama


Dopiero wczoraj informowaliśmy o kilku zmianach w algorytmie Facebooka, które zapowiedziano w ciągu ostatnich tygodni, a niespełna kilka godzin temu Mark Zuckerberg przedstawił kolejną nowość dla wyświetlania Aktualności na portalu.

Jak czytamy w oficjalnym komunikacie Facebooka i poście jego CEO, teraz priorytet zyskują posty, które inicjują dyskusję i pogłębiające relację. Portal będzie wybierał i umieszczał wyżej w news feedzie te wpisy, które mają największe szanse na interakcję ze znajomymi. Co za tym idzie, stracą na tym Strony.

Skąd taka zmiana?

Jak wyjaśnia Mark Zuckerberg, portal powstał z myślą o łączeniu ludzi i budowaniu relacji. Dlatego w 2018 roku jednym z głównych obszarów nad którym pracują jego twórcy jest upewnienie się, że czas spędzany na Facebooku jest dla użytkowników wartościowy. Jednak jako że w ostatnim czasie portal otrzymał wiele wiadomości sugerujących, że treści publikowane przez marki i media wypierają w Aktualnościach te udostępniane przez naszych znajomych z którymi chcemy utrzymywać relacje, postanowiono podjąć pewne kroki.

Mając poczucie odpowiedzialności za użytkowników, przeprowadzono badania z udziałem ekspertów z uniwersytetów i sprawdzono dostępne na ten temat analizy. Wynika z nich, że media społecznościowe mogą mieć pozytywny wpływ na nasze samopoczucie i sprawiają, że jesteśmy się mniej samotni. W dalszej perspektywie może to nieść korzyści dla naszego zdrowia i tego, na ile jesteśmy szczęśliwi. Z drugiej strony zaś pasywne czytanie artykułów i oglądanie wideo nie jest tak korzystne. To na podstawie tych danych portal zdecydował o dokonaniu zasadniczych zmian.

Jakie niesie to za sobą konsekwencje?

Ogłoszone zmiany wydają się rewolucyjne i mogą stawiać przed prowadzącymi duże profile wiele wyzwań. Może wiązać się to także ze spadkami zasięgów, które już w ubiegłym roku drastycznie zmalały. Wpływ ten będzie jednak różny i zależny od wielu czynników, m.in. rodzaju publikowanych treści i tego, jaka jest w stosunku do nich interakcja użytkowników. Najbardziej zmianę odczują więc Strony udostępniające treści, do których generalnie nie ma reakcji – portal zafunduje im kubeł zimnej wody.

Co możemy zrobić?

W obecnej sytuacji istnieje kilka rozwiązań, by możliwie najlepiej zabezpieczyć się przed odczuciem skutków tej aktualizacji. Z pewnością będzie wymagało to od prowadzących Strony modyfikacji sposobu przekazywania treści i komunikacji. Konieczne wydaje się rozważenie działań, które mogłyby realnie zaangażować użytkowników – słowo realnie jest tutaj kluczowe, gdyż w odniesieniu do naszego wczorajszego wpisu, treści generujące sztuczne zaangażowanie i bazujące nad “wyłudzaniu” aktywności od użytkowników także tracą na zasięgi. Jednak wszelkie treści zachęcające do dyskusji i mają potencjał do zachęcenia użytkowników do wejścia w interakcję będą zyskiwały na wartości dla algorytmu.

Zuckerberg sugeruje w swoim poście także, że relacje live powodują 6x większą aktywność odbiorców niż regularne wpisy, a więc w perspektywie zmian warto będzie rozważyć wprowadzanie takiej formy komunikacji.

W informacji prasowej wskazano także możliwość zwrócenia uwagi odbiorcom, aby wybrali przy Stronach opcję “Wyświetlaj najpierw”, którą zobaczymy rozwijając przycisk “Obserwowanie” na danym fanpage’u. Dzięki temu będą mieli oni pewność, że profil, którego informacjami jesteśmy zainteresowani będzie widoczny w news feedzie.

Innym rozwiązaniem, które wskazuje Facebook jest także stworzenie Grupy wokół fanpage’a, w której ludzie będą mogli wchodzić w interakcje i dyskutować. Lokalne społeczności możemy zaś zaktywizować tworząc wydarzenia i publikując odpowiednie, istotne dla nich aktualizacje. 

Dostępną możliwością, o której nie wspomniano bezpośrednio, jest również promowanie postów. Wiąże się to jednak z nakładami finansowymi, na jakie nie każda Strona może sobie pozwolić.

Kiedy możemy wypatrywać zmian w Aktualnościach?

CEO Facebooka deklaruje, że część zmian zaczęto wdrażać jeszcze w ubiegłym roku, lecz zanim będą one w pełni dokonane minie kilka miesięcy. Gdy to się już stanie, w naszych Aktualnościach zobaczymy mniej treści publicznych i pochodzących od Stron, a więcej postów znajomych.

Poniżej oryginalny wpis Zuckerberga dotyczących zmian w algorytmie Facebooka.

Czytaj więcej:
18 rzeczy, które w 2018 roku powinien naprawić Facebook

  • Kolejny cios dla stront takich jak moja. Mógł to napisać bezposrednio. Nie promujesz strony, nie płacisz odpadasz. Deb…l do potegi entej.

    • Andrzej Kroszczyński

      Ale zmiany dotyczące prywatności są potrzebne i jest to trochę spowodowane RODO. Kolejna sprawa to taka, że promowanie marki na Facebooku będzie utrudnione, ale wszystko będzie możliwe i nawet takie strony jak Twoje będą mogły zyskać popularność. Wszystko jednak zależy od strategii jaką obierzesz ;) Zerknij sobie na wpis https://www.ecommerce2day.pl/facebook-bedzie-ukrywal-posty/ a najbardziej na akapit wyróżniony: Jak wyeksponować swoją markę na Facebooku. Z pewnością Ci to pomoże ;)

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail