X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Ostatnie zmiany w algorytmie Facebooka, o których warto wiedzieć

Facebook wprowadził w grudniu w swoim algorytmie kilka istotnych zmian dotyczących wyświetlania treści wideo oraz sposobów zaangażowania odbiorców. Sprawdźcie, co zmienia się na portalu.

Ostatnie zmiany w algorytmie Facebooka, o których warto wiedziećfot. bank zdjęć shutterstock.com

reklama






Dalsza część artykułu znajduje się poniżej reklamy


Od dłuższego czasu Facebook wprowadza w swoim algorytmie zmiany, które mają zagwarantować użytkownikom dostęp do interesujących i angażujących treści. Jednak nierzadko to, co jest w interesie użytkowników niekoniecznie idzie w parze z interesem marketerów, którzy muszą włożyć jeszcze więcej wysiłku by trafić do swoich odbiorców. Szczególnie, że szacuje się iż, jak czytamy na Social Media Todayprzeciętnemu użytkownikowi wyświetlane jest 1500 różnych treści, ale tylko 300 z nich zauważa. Z tego powodu portal pracuje nad aktualizacjami, a kilka tygodni temu poinformowano o zmianach, które w znacznym stopniu decydują o tym, jakie wpisy zostaną nam zaserwowane. Wydają się one szczególnie istotne dla marketerów i dotyczą przede wszystkim formatu wideo, dlatego jeśli w przedświątecznym szale Wam umknęły, polecamy zapoznanie się nimi.

Więcej wideo

Zmiany w algorytmie dotyczące wideo podzielono na dwa czynniki – intencje (ang. Intent) i powtarzalność wyświetleń (ang. Repeat viewership). W pierwszym przypadku, gdy nasze wideo będą chętnie i aktywnie wyszukiwane za pomocą wyszukiwarki na Facebooku lub bezpośrednio za pomocą Strony, nasz film będzie miał większą dystrybucję i dotrze do szerszego grona osób. W drugim zaś przypadku istotna będzie częstotliwość odtwarzania wideo tego samego wydawcy – jeśli jest ono oglądane często, filmy danej Strony zyskają pierwszeństwo na kanale Aktualności, a ich odkrywanie będzie jeszcze prostsze. Z perspektywy tych zmian marketerzy i wydawcy muszą więc czuwać nad tym, aby udostępniane przez nich treści wideo były wartościowe i angażujące dla użytkowników, którzy będą do nich powracali.

Walka ze sztucznym zaangażowaniem

Aby odblokować artykuł podaj swój adres email

Masz jeszcze do przeczytania 69% artykułu…

Artykuł w pełnej wersji dostępny jest za darmo dla naszych stałych czytelników. Aby go przeczytać, musisz się zalogować za pomocą maila, na którego otrzymujesz od nas newsletter lub zapisać się do listy subskrypcyjnej.
Wpisz poniżej adres e-mail, na który otrzymujesz od nas newsletter i odblokuj artykuł.

Jeżeli nie jesteś subskrybentem naszego newslettera, nic straconego!
Wystarczy się zapisać i otrzymasz bezpłatny dostęp do artykułów.





Reklama


Monika Nykiel

Monika Nykiel

Redaktor prowadząca

Zobacz wszystkie artykuły autora

Reklama


[FM_form id="1"]