X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Facebook i Google stracą jednego z największych reklamodawców? Unilever grozi wycofaniem swoich reklam

Unilever deklaruje, że jeśli Facebook i Google nie zintensyfikują walki z fake newsami i nieodpowiednimi treściami, firma wycofa się reklam w ich serwisach. Poinformował o tym wczoraj Keith Weed, który zarządza działaniami marketingowymi koncernu.

Facebook i Google stracą jednego z największych reklamodawców? Unilever grozi wycofaniem swoich reklamfot. unilever.pl

Jak donoszą zagraniczne media, jeden z największych reklamodawców na świecie i właściel znanych marek takich jak Danone, Algida, Dove, Lipton czy Ben & Jerry’s – Unilever – zasygnalizował, że jeśli światowi giganci nie zatrzymają fake newsów i toksycznych teści dotyczących seksizmu czy rasizmu, firma nie będzie inwestowała w reklamy na Facebooku i w Google’u. Wedle danych zamieszczonych w artykule CNN, budżet marketingowy firmy w blisko 9 miliardów dolarów, z czego 25% przeznaczane jest na reklamę cyfrową. Wycofanie się reklamodawcy z Facebooka i YouTube’a byłoby więc niemałą stratą.

Facebook i Google bez czołowego reklamodawcy?

fot. twitter.com/keithweed

fot. twitter.com/keithweed

Na tegorocznej konferencji Interactive Advertising Bureau w Kalifornii, Chief Marketing Officer marki, Keith Weed, zadeklarował, że dla światowej firmy istotne jest, aby pozostać w bezpiecznym i odpowiednim środowisku – jako zaufany reklamodawca nie chce ona reklamować się na platformach, które nie mają pozytywnego wpływu na społeczeństwo, budzą obawy czy promują nienawiść. W swoim oświadczeniu, które miał wygłosić podczas wydarzenia porównał platformy reklamowe do „bagna” i skupiał się na tym, że światowy koncern nie będzie inwestował w miejsca, które nie zapewniają należytej ochrony dzieciom oraz tworzą społeczne podziały.

Weed zadeklarował także, że Unilever wraz z IBM pracują nad nowym programem wykorzystującym blockchain, który miałby rejestrować reklamy cyfrowe i redukować oszustwa.

Wirtualne Media donoszą również, że zarządzający działem marketingu nie wygłosi swich żądań i oczekiwań wobec odpowiadających za znane serwisy, a chce przekazać je osobiście przedstawicielom odpowiednich firm. Wygląda na to, że podejmowane przez Unilevera kroki mają wywrzeć wpływ na światowych gigantów, którzy powinni podjąć jeszcze więcej działań w celu poprawy swojej sytuacji i zachowania przejrzystości.

Co powinny zrobić platformy reklamowe?

Biorąc pod uwagę, że inne znane i posiadające ogromne budżety marketingowe kocerny mogłyby wysunąć podobne wnioski i żądania, koniecznym będzie jeszcze efektywniejsze radzenie sobie z wspomnianymi problemami dotyczącymi nieodpowiednich treści. Przewiduje się, że taki właśnie sposób będzie najlepszą drogą do zmobilizowania platform do zwiększenie efektywności prac nad problematycznymi kwestiami i przejrzystością reklamową. Cele te są tożsame z tymi, które postawił sobie na 2018 rok Mark Zuckerberg, a więc potencjalnie istnieje szansa, że uda się uniknąć takiej sytuacji.

Co ciekawe, wspomniany już Keith Weed z Unilevera został okrzyknięty Markterem Roku (Global Marketer of the Year). Tytuł został mu przyznany przez Światową Federację Reklamodawców (WFA).



Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail