X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Firma w social media – co warto wiedzieć w 2018 roku?

Które kanały social media najczęściej wykorzystują firmy? Jakiego typu treści publikowane są najchętniej? Na ile efektywne są takie działania? Odpowiedzi na te pytania udziela raport "The State Of Social Media 2018".

Firma w social media – co warto wiedzieć w 2018 roku?fot. bank zdjęć pexels.com

reklama


To, w jaki sposób korzystamy z mediów społecznościowych wciąż się zmienia, a więc ci, którzy prowadzą na tym polu działania muszą nieustannie obserwować sytuację. Wszystko to po to, aby jak najlepiej dostosować się do użytkowników. Aby to ułatwić, Social Media Week oraz Buffer przygotowali raport “The State of Social Media 2018”, w którym zebrano dane od ponad 1 700 marketerów.

Z jakich mediów społecznościowych korzystają firmy?

Liderem platform wykorzystywanych przez firmy jest Facebook – już 96% marketerów używa go do komunikacji. Nieco mniej z nich, czyli 89% działa na Twitterze. 70% posiada już konto na LinkedInie i Instagramie. Ankietowani wskazali, że najrzadziej korzystają ze Snapchata i Pinteresta.

Co ciekawe, portal Zuckerberga jest numerem jeden mimo, że marketerzy zadeklarowali doświadczanie spadku organicznego na portalu w 2017 roku.

źródło: State of Social 2018

źródło: State of Social 2018

Jakiego typu treści udostępniają firmy?

Już połowa ankietowanych wskazała, że nie ma udokumentowanej strategii social media – bardziej skłonne do tego są większe firmy (powyżej 50 pracowników), aniżeli zatrudniający mniej niż 50 osób.

Treści, które najchętniej udostępniają firmy to w 95% przypadków zdjęcia/grafiki, a u 85% procent linki. Co ciekawe, aż 70% badanych wskazało, że udostępnia treści wideo. Najmniej chętnie publikowane są pliki audio.

źródło: State of Social 2018

W ramach raportu “State Of Social Media 2018” zapytano także, jak często publikowane są filmy – 37% osób wskazało, że robi to co miesiąc, a 25% nie robi tego wcale. 22% zadeklarowało, że udostępnia je co tydzień, natomiast 10% co dwa tygodnie. Zaledwie 6% wskazań to codzienne publikacje.

Twórcy raportu sprawdzili także, jak różni się częstotliwość udostępniania filmów w przypadku mniejszych i większych firm. W przypadku tych pierwszych ponad 40% robi to co miesiąc, lecz niewiele mniej, ponad 30% nie robi tego wcale. U większych przedsiębiorstw sytuacja wygląda nieco inaczej – mniej niż 40% udostępnia filmy co miesiąc, a blisko 30% robi to co tydzień. Czynnikami, które sprawiają, że firmy nie udostępniają treści wideo są przede wszystkim brak czasu (64%), brak pieniędzy (40%) oraz niepewność w kwestii tego, jakie firmy chcą tworzyć (24%).

Wspomniane już wideo najczęściej udostępniane jest na Facebooku – serwis w tym celu wykorzystuje już 70% firm. Drugim najchętniej wybieranym miejscem jest YouTube’a (54%), a trzecim Instagram (40%). Najrzadziej wskazywano Snapchata – być może ze względu na specyficzną, młodą grupę odbiorców.

źródło: State of Social 2018

źródło: State of Social 2018

Podczas przygotowania publikacji spytano także przedstawicieli firm, jakie treści uwzględnili w swoim planie na 2018 rok. Już 85% wytypowało, że będą to treści wideo, które w znacznym stopniu angażują odbiorców, a 68% grafiki. Udostępnianie treści tekstowych deklaruje zaś 57% przedstawicieli firm.

Mimo popularności formatu wideo, niewiele firm decyduje się na transmisję na żywo – 69% firmy nie robiło tego wcale w ubiegłym roku, a wśród firm, które się na to zdecydowały wykorzystywano w tym celu przede wszystkim Facebooka (91%).

Jakie komunikatory wykorzystują?

Zaledwie co piąta z ankietowanych firm używa komunikatorów. Wśród korzystających z tego typu rozwiązań przoduje Messenger (80%). Za nim plasuje się WhatsApp (41%), a co piąta w firm korzysta ze Slacka. Niewielki procent posługuje się Telegramem lub Viberem.

źródło: State of Social 2018

źródło: State of Social 2018

W jaki sposób wykorzystują reklamy w social media?

Serwisem najczęściej wykorzystywanym do celów reklamowych jest Facebook – to tam aż 94% ankietowanych zamieszcza reklamy lub posty sponsorowane. Podobne działania na Instagramie deklaruje 44%, natomiast w przypadku LinkedIn i Twittera prowadzi je blisko co czwarta firma.

Płatne formy działań stają się na tyle popularne, że 67% ankietowanych chce w tym roku zwiększyć budżet na ten cel. Zarówno w przypadku mniejszych, jak i większych firm sposobem mierzenia ROI jest na zaangażowanie.

źródło: State of Social 2018

Co daje firmom ich wykorzystanie?

Social media marketing może przynieść firmom wiele korzyści. Już 74% z nich wierzy, że korzystanie z serwisów społecznościowych jest “w jakiś stopniu efektywne” lub “bardzo efektywne”. Firmy, które zdecydowały się na płatne formy promocji w mediach społecznościowych blisko dwukrotnie częściej wskazywały, że prowadzone działania są w opinii bardzo efektywne.

źródło: State of Social 2018

źródło: State of Social 2018

Co więcej, już 90% marketerów wierzy, że social media marketing jest “bardzo ważny” lub “w jakimś stopniu ważny” dla ich generalnej strategii marketingowej. Żaden z przedstawicieli nie wskazał, że działania te są bardzo nieefektywne. W ogólnym rozrachunku respondenci uznali także, że social media marketing jest najbardziej efektywnym kanałem działań (78%). Uznano, że sprawdza się on lepiej niż e-mail (65%), SEO/SEM (41%) czy PR (29%).

Cały raport dostępny na blogu Buffera.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail