X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Jak rozwija się e-sport? Najnowsze dane od Newzoo

Ilu fanów będzie miał w 2018 roku e-sport? Jak zmieniają się dochody z tego typu aktywności? Którzy gracze w Polsce cieszą się największą popularnością w social media? Przedstawiamy najnowsze dane.

Jak rozwija się e-sport? Najnowsze dane od Newzoofot. bank zdjęć pexels.com

reklama






E-sport, czyli rywalizacja w grach komputerowych, która ma postać zarówno rekreacyjną, jak i turniejów, wciąż zyskuje na popularności. Coś, co niegdyś mogło wydawać się absurdalne okazało się być zjawiskiem na szeroką skalę i gromadzić wokół siebie szerokie grono zwolenników, o czym świadczą najnowsze dane. Kilka dni temu Nezwoo opublikowało już raport “Global Esports Market Report 2018” o esporcie i prognozach na najbliższe lata. To czwarta publikacja pochodząca od światowego lidera e-sportu, gier i mobile intelligence. Jak wygląda przyszłość tej formy rywalizacji?

Rośnie liczba okazjonalnych widzów

Na potrzeby badania zainteresowanych e-sportem podzielono na dwie kategorie – entuzjastów, czyli aktywnych uczestników obserwujących rozgrywki częściej niż raz w miesiącu oraz okazjonalnych widzów, którzy na co dzień nie śledzą rozgrywek, ale z powodu ich rosnącej popularności i zasięgu medialnego oglądają zmagania graczy rzadziej niż raz w miesiącu.

Wedle zaprezentowanych danych liczba widzów e-sportu rośnie – przewiduje się, że w 2018 roku liczba entuzjastów rozgrywek wyniesie 165 milionów, czyli wzrost o 15,2% wzrostu rok do roku. Jak możemy zobaczyć na poniższym wykresie, z biegiem czasu rośnie także liczba okazjonalnych widzów. W tym roku wyniesie ona około 215 milionów. Całkowita liczba widzów e-sportu wyniesie więc 380 milionów, co oznacza, że będziemy mogli mówić o 13,5% rocznego wzrostu.

źródło: Global Esports Market Report 2018

źródło: Global Esports Market Report 2018

Większe dochody z e-sportu

Wraz z liczbą obserwatorów wzrosną przychody e-sportu – w tym roku wyniosą one 906 milionów dolarów, czyli ponad 38% rocznego wzrostu, z czego 345 milionów dolarów to Ameryka Północna, a 164 miliony dolarów to Chiny. Średni dochód na jednego entuzjastę wyniesie 5,49 dolara, czyli o 20% więcej niż rok temu.

77 procent dochodu zostanie wygenerowana bezpośrednio (sponsorzy – 40% i reklamy – 19%) oraz pośrednio (prawa mediów i licencje do treści – 28%). Zaledwie 11% będzie stanowiła sprzedaż i bilety.

źródło: Global Esports Market Report 2018

źródło: Global Esports Market Report 2018


Aby odblokować artykuł podaj swój adres email

Masz jeszcze do przeczytania 56% artykułu…

Artykuł w pełnej wersji dostępny jest za darmo dla naszych stałych czytelników. Aby go przeczytać, musisz się zalogować za pomocą maila, na którego otrzymujesz od nas newsletter lub zapisać się do listy subskrypcyjnej.
Wpisz poniżej adres e-mail, na który otrzymujesz od nas newsletter i odblokuj artykuł.

Jeżeli nie jesteś subskrybentem naszego newslettera, nic straconego!
Wystarczy się zapisać i otrzymasz bezpłatny dostęp do artykułów.





Reklama


Reklama


[FM_form id="1"]