X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Okładka polskiego Vogue’a – 8 przykładów Real Time Marketingu

Premiera polskego wydania magazynu Vogue odbiła się szerokim echem w social media. Wszystko za sprawą okładki, która budzi w internautach mieszane uczucia. Jak odniosły się do niej marki? W jaki sposób ją zmodyfikowano?

Okładka polskiego Vogue’a – 8 przykładów Real Time Marketingufot. facebook.com/donaldkropkapl

reklama


Poza Walentynkami w dniu dzisiejszym Polacy mają jeszcze jeden powód do świętowania – do sprzedaży trafił pierwszy numer polskiej edycji magazynu Vogue. W końcu doczekaliśmy się własnego wydania magazynu, który inspiruje branżę modową i o okładce którego marzą modelki z całego świata. Na okładce Vogue Polska znalazły się dwie polskie modelki, które odniosły międzynarodowe sukcesy – Anja Rubik oraz Małgorzata Bela.

Aby podkreślić fakt, że jest to nasze wydania, zdecydowano się na umieszczenie na coverze czarnej Wołgi i tła w postaci warszawskiego Pałacu Kultury i Nauki, który jednoznacznie kojarzy się z naszym krajem. Okładkowe zdjęcie autorstwa Jurgena Tellera odbiło się szerokim echem w mediach społecznościowym, czego owocem są nie tylko posty i komentarze internautów, ale i Real Time Marketingowe przeróbki okładek. Zebraliśmy kilka najciekawszych, oto one:

Smogue

Jedną z najpopularniejszych modyfikacji okładki pierwszego polskiego wydania Vogue jest zaproponowane przez fanpage’a “Polska w dużych dawkach” Smogue. Biorąc pod uwagę trwającą od dłuższego czasu walkę ze smogiem i poziom zanieczyszczeń powietrza w dużych miastach, w tym w Warszawie, wydaje się, że to dość trafiona alternatywa nazwy.

CoffeeDesk

CoffeeDesk postanowiło nie pozostać bez odzewu wydarzenia ze świata mody i zaprezentowało swoją wersję Vogue. Reprezentantki marki, która zajmuje się dystrybucją kawy i akcesoriów służących do jej przygotowania, udostępniły na Twitterze firmy swoje zdjęcie na tle latarnii morskiej w Kołobrzegu, z Vogue Polska w ręce.

SOLGAZ

Także polska firma AGD – SOLGAZ – postanowiła odnieść się do aktualnych wydarzeń. Kilka dni temu pisaliśmy  o niej w kontekście #FalconHeavy, a na Twitterze marki już pojawił się kolejny RTM. W humorystycznym wpisie udostępniono zdjęcie z grafiką sprzętu kuchennego marki, utrzymane w kolorystyce podobnej do oryginalnej okładki oraz dostosowaną na potrzeby marki nazwą magazynu.

Onet Rano

Redakcja Onet Rano także nawiązała do okładkowego szumu. W tweecie udostępniono kilka alternatywnych zdjęć pracowników, które mogłyby znaleźć się na coverze Vogue Polska.

Vogule Poland

Ekipa Vogule Poland także przedstawiła internautom swój pomysł na magazyn, ściśle utrzymany w konwencji całego fanpage’a.

Jakub Kralka

Jakub Kralka z techlaw.pl skupił się na perspektywie zdjęcia i aspektach kadrowania, o jakich także wiele dyskutuje się w kontekście okładki, takich jak nie do końca prosty PKiN. Udostępnił on więc na Twitterze “naprawioną” grafikę z wieżą w Pizie w roli główej.

ASZ Dziennik

W zestawieniu interesujących przeróbek Vogue Polska nie mogło zabraknąć znanego z humorystycznego contentu portalu AZS Dziennik. Jego twórcy udostępnili na Instagramie nieco bardziej kolorową wersję zdjęcia z Rubik i Belą w roli głównej.

Tak to powinni byli zrobić #aszdziennik #voguepoland

Post udostępniony przez ASZdziennik (@aszdziennik)

Wavelo

Wavelo to kolejna marka, która pojawiła się w naszym niedawnym zestawieniu RTM’ów związanch z wystrzeleniem Falcona w kosmos i także przy okazji premiery Vogue’a jej przedstawiciele zechcieli zabrać swój internetowy głos. Na Facebooku udostępniono zdjęcie na tle Kościola Mariackiego, z rowerem Wavelo. 

Aktualizacja

Poza przytoczoną przez nas ósemką pojawiły się kolejne ciekawe przykłady RTM’ów – AGH “przeniosło” modelki pod jeden z wydziałów krakowskiej uczelni, a MyTaxi zmieniło widoczne postacie i Wołgę na swoją taksówkę.

Mimo wielu niepochlebnych opinii pojawiło się także mnóstwo dobrych słów skierowanych w stronę pracujących nad premierowym wydaniem. Wskazywano także, że nie jest to pismo dla każdego, a więc jego wygląd również nie musi do wszystkich przemawiać. W tym przypadku można także zastanawiać się nad dopasowaniem owej sytuacji do stwierdzenia “nieważne jak, ważne żeby mówili”, bowiem chyba nikomu nie umknie fakt, że światowy magazyn pojawił się także w Polsce.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail