X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Zajawki zdjęć w Instagram Stories – jak je zrobić?

Ostatnio niezwykle modne stało się tworzenie tzw. zajawek zdjęć i udostępnianie ich w ramach Instagram Stories. W jaki sposób zachęcić do odwiedzenia profilu i poinformować o nowym poście? Oto kilka sposobów stosowanych przez influencerów i marki.

Zajawki zdjęć w Instagram Stories – jak je zrobić?fot. bank zdjęć unsplash.com

reklama


W ostatnim czasie niezwykle modne stało się udostępnianie “zajawek” w Instagram Stories, czyli odpowiednio zedytowanych zdjęć, które sygnalizują, że na koncie danego użytkownika pojawiło się nowe zdjęcie lub też film. Zarówno influencerzy, jak i marki oraz indywidualni użytkownicy zaczęli publikować w ramach relacji treści informujące, że na ich profilu pojawiła się nowość.

Skąd taki pomysł?

Biorąc pod uwagę algorytm aplikacji, który nie wyświetla już treści w kolejności chronologicznej, nie mamy pewności, czy każdorazowo uda nam się dotrzeć do nowego zdjęcia lubianego przez nas influencera lub profilu. Instagram Stories cieszą się zaś popularnością i sympatią użytkowników od dłuższego czasu, a treści w ramach relacji są wyświetlane użytkownikom automatycznie. Oznacza to, że obejrzeniu relacji jednego z profili z paska relacji, zostaną odtworzone kolejne Stories. Dzięki temu część instagramowiczów może próbować w tym właśnie miejscu nawiązywać do contentu znajdującego się na profilu i zachęcać do jego wyświetlania, komentowania i lajkowania.

Komunikaty tekstowe

Prowadzący profile stosują w tym celu różne metody – jednym z najprostszych rozwiązań, które możemy wykorzystać są komunikaty słowne. Na zdjęciu – dowolnym lub tym samym, jakie znajdziemy w profilu, pojawia się dowolnie sformułowana informacja o nowości u danego użytkownika. Aby dodać taką treść do zdjęcia wystarczy wybrać ikonę z literami “Aa” widoczną w prawym rogu i wpisać dowolnie dobrane słowa.

fot. zrzut ekranu z aplikacji Instagram

Po ich dodaniu jest możliwa jest także zmiana czcionki – u góry ekranu do wyboru mamy style klasyczny, nowoczesny, neon, maszynowy lub pogrubienie z kursywą, a więc mamy szansę dowolnie dostosować styl pisowni komunikatu. Tego typu treści znajdziemy m.in. Jessici Mercedes, czyli popularnej polskiej influencerki modowej.

fot. instagram.com/jemerced

fot. instagram.com/jemerced

fot. instagram.com/jemerced

fot. instagram.com/jemerced

Zakrywanie pewnych elementów

Inną możliwością jest zasłanianie pewnych elementów na zdjęcia tak, aby wzbudzić w oglądających relację ciekawość i przekierować w ten sposób do profilu. Metodę taką znajdziemy m.in. u kolejnej polskiej blogerki, Maffashion. Aby uzyskać efekt podobny do tego u wspomnianej influencerki wystarczy również wybrać ikonę “Aa”, a w dalszej kolejności wybrać literkę “A” w kwadracie widoczną po lewej stronie.

fot. zrzut ekranu z aplikacji Instagram

fot. zrzut ekranu z aplikacji Instagram

Dzięki niej uzyskamy efekt jak poniżej. Możemy dowolnie dostosować wielkość napisu i na przykład, jak Maffashion, zakryć twarz lub inną część fotografii.

fot. instagram.com/maffashion_official

fot. instagram.com/maffashion_official

fot. instagram.com/maffashion_official

fot. instagram.com/maffashion_official

Zrzuty ekranu z widokiem profilu

Ciekawą opcją jest także udostępnianie zrzutu ekranu profilu i dodawanie elementów graficznych do niego. Wystarczy załadować wykonany zrzut ekranu z rolki aparatu i dodanie do niego napisu, emoji lub innych elementów, jak na przykład zrobili to autor profilu Modny Tata lub aktorka Sonia Bohosiewicz.

fot. instagram.com/modny_tata

fot. instagram.com/modny_tata

fot. instagram.com/soniabohosiewic

fot. instagram.com/soniabohosiewicz

Kolorowanie zdjęć

Jednak rozwiązaniem, które wydaje się być obecnie niezwykle modne jest kolorowanie zdjęć i odsłanianie tylko pewnych kawałków obrazu. Taką formę promocji treści z profilu w ramach relacji na Stories wybrały marki PLNY Lala, Sugar Free czy blogerka StyleOly. Aby uzyskać taki efekt należy zrobić lub załadować z rolki aparatu zdjęcie, a następnie wybrać ikonę z flamastrem. W ramach tej opcji zobaczymy kilka możliwości rysowania na fotografii.

fot. zrzut ekranu z aplikacji Instagram

Możemy wykorzystać pierwszą, drugą, trzecią lub piątą ikonę od lewej, czyli narzędzia do rysowania i zamalować tło. Możemy zrobić to ręcznie (z lewej strony widoku znajduje się “pasek” pozwalający na dostosowanie grubości linii) lub po wybraniu koloru przytrzymać palec w dowolnym miejscu na zdjęciu – krótsze dotknięcie spowoduje, że nasz obraz zostanie pokryty półprzezroczystym kolorem, a dłuższe, że jego zawartość przestanie być całkowicie widoczna.

Dlatego też, aby uchylić odbiorcom rąbka tajemnicy na temat tego, co nowego pojawiło się na naszym profilu wybieramy gumkę (czwarta ikona od lewej strony) i za pomocą kropek, jak w przypadku PLNY Lala czy Sugar Free lub dowolnej linii jak u StyleOly, odkrywamy fragmenty obrazu.

fot. instagram.com/plnylala

fot. instagram.com/plnylala

fot. .instagram.com/sugarfree

fot. .instagram.com/sugarfree

fot. instagram.com/styloly

fot. instagram.com/styloly

Tego typu tipy pomogą w prowadzeniu jeszcze bardziej efektywnej komunikacji w ramach Stories i zachęcania odbiorców do zajrzenia na profil. A czy Wy stosowaliście któryś z nich dla swojego profilu?

  • My Simple Life

    tak, stosuję wszystkie metody – ostatnio najczęściej tę ostatnią, czyli kolorowanie zdjęć :)

  • Stosuję większość z nich. Dzięki za artykuł!

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail