X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Social media w Polsce – kto korzysta z serwisów społecznościowych?

Facebook, Messenger, Instagram - jak wygląda korzystanie z mediów społecznościowych w Polsce? Użytkownicy w jakim wieku stanowią najliczniejszą grupę odbiorców? Polecamy dane od NapoleonCat.

Social media w Polsce – kto korzysta z serwisów społecznościowych?fot. bank zdjęć pexels.com

reklama


NapoleonCat opublikował wczoraj na Facebooku wykresy ukazujące to, jak korzystamy z social mediów w Polsce. Pod lupę wzięto Facebooka, Instagrama i Messengera. Niebieski portal społecznościowy Marka Zuckerberga, cieszy się bez wątpienia największą popularnością. Jak się okazuje, obecnie w Polsce wśród osób powyżej 13 roku życia odnotowuje się aż 16,3 miliona użytkowników Facebooka, zaś Messengera może pochwalić się 11 milionami użytkowników, a Instagram 5,9 miliona. Jakie grupy wiekowe najchętniej podejmują aktywność w trzech wspomnianych aplikacjach?

Facebook

Badanie NapoleonCat wykazało, że na maj 2018 roku z najpopularniejszego serwisu społecznościowego na świecie korzysta 16,3 miliona Polaków mających więcej niż 13 lat. Najliczniejszą grupą są osoby z przedziału 25-34 lata (29%). Nieco mniejszą stanowią użytkownicy w wieku 18-24 lata (23%) oraz 35-44 lata (20%). Najmniejszy procent odnotowano dla osób powyżej 65 roku życia.

Sprawdzono również, że 52% korzystających z Facebooka w naszym kraju to kobiet, a 48% mężczyźni.

źródło: facebook.com/napoleoncatcom

źródło: facebook.com/napoleoncatcom

Messenger

Popularny komunikator użytkuje 11 milionów osób powyżej 13 roku życia. Najliczniejszą grupę stanowią osoby w wieku 25-34, które stanowią 30% wszystkich korzystających z Messengera w Polsce. Drugą co do wielkości grupą są osoby w wieku 18-24 lata (25%), a trzecią z kolei Polacy w wieku 35-44 lata. Podobnie jak w przypadku Facebooka, komunikator najrzadziej jest wykorzystywany u osób starszych, mających więcej niż 65 lat.

Rozkład użytkowników aplikacji również wygląda podobnie – 53% korzystających to kobiety, a 47% mężczyźni.

źródło: facebook.com/napoleoncatcom

źródło: facebook.com/napoleoncatcom

Instagram

Użytkownicy Instagrama w naszym kraju to 5,9 miliona osób powyżej 13 roku życia. 37% z nich to Polacy w wieku 18-24. Druga, o 10% mniejsza grupa to przedział wiekowy 25-34 lata. 17% stanowią nastolatkowie w wieku 13-17 lat. Zaledwie 1% posiadaczy aplikacji to osoby powyżej 65 lat.

Podobnie, jak w przypadku dwóch poprzednich aplikacji, również wśród użytkowników Instagrama przeważają kobiety. Liczą one 58%, co oznacza, a mężczyźni 42%.

źródło: facebook.com/napoleoncatcom

źródło: facebook.com/napoleoncatcom

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail